Obsługa klienta
Czego pokolenie millenialsów oczekuje od obsługi klienta?
Millenialsi – roszczeniowi, butni, rozkapryszeni... Spotkałeś się kiedyś z takimi klientami? Sama należę do tego pokolenia i doskonale zdaję sobie sprawę z tego, że tacy często bywamy... Jednak czy tego chcesz, czy nie, pokolenie millenialsów jest dzisiaj największą siłą konsumencką na świecie. Być może okaże się, że stanowią oni również sporą część Twoich aktualnych klientów...
CzytajSprzedaż Obowiązkowe lektury przedsiębiorcy
Negocjacyjne ZOO, Grzegorz Załuski – obowiązkowe lektury przedsiębiorcy
Czym są negocjacje? Jak za ich pomocą uzyskać to, na czym nam zależy? Jak poradzić sobie z argumentacją przeciwnika? Jak odnieść sukces w negocjacjach? Co to w ogóle znaczy “sukces w negocjacjach”?
CzytajZarządzanie zespołem
10 najważniejszych cech dobrego szefa
Bez względu na to, czy już zatrudniasz menedżerów, kierowników czy koordynatorów zespołów, czy dopiero się do tego przymierzasz, musisz wiedzieć kilka rzeczy. Kluczową z nich jest to, jakie cechy i zachowania musi mieć Twój menedżer, aby jego obecność w firmie przynosiła korzyści i wpływała pozytywnie na wyniki zespołu.
CzytajEfektywność Obowiązkowe lektury przedsiębiorcy
Praca głęboka, Cal Newport – obowiązkowe lektury przedsiębiorcy
„Ciągle wchodziłem do internetu i sprawdzałem pocztę. Nie mogłem się powstrzymać. To było silniejsze ode mnie” – wspomina Benn, jedna z osób, której historia znalazła się w książce pt. Praca głęboka. Mówi dalej: „Zwierzchnik kazał mi sporządzić biznesplan. Nie mogłem się skupić”.
CzytajObsługa klienta
Jak odpowiadać na negatywne opinie o firmie w internecie?
No i stało się. Właśnie zobaczyłeś, że jakiś klient wysmarował niezbyt miły komentarz o Twojej firmie na Facebooku lub Twitterze. W pierwszej chwili na pewno masz ochotę zareagować odwetem. Pytanie tylko: co to da? A czy wiesz, co zrobić, żeby ocalić swoją reputację, a nawet naprawić taką kryzysową sytuację w social mediach?
CzytajInspiracje
Przedsiębiorco, sprawdź jak radzić sobie z trudnymi emocjami
Na ostatnim spotkaniu z przedsiębiorcami, podczas którego rozmawialiśmy o rekrutacji i zarządzaniu, zostałam zasypana pytaniami, jak się zachować w konkretnych sytuacjach z zatrudnionymi osobami. Skala wątpliwości i dylematów związana z relacjami z pracownikami uświadomiła mi, jak ważne jest ujawnienie źródła moich decyzji i zachowań wobec innych ludzi.
CzytajZarządzanie zespołem
Jak zwalniać pracowników?
Podjąłeś decyzję o zwolnieniu pracownika. Powodów może być wiele. Po stronie pracownika mogła to być utrata zaufania, niska jakość pracy mimo procesu przygotowania, brak dopasowania do kultury organizacyjnej, nieprzestrzeganie zasad i wartości firmy, brak współpracy z zespołem, spóźnianie się i zawalanie terminów projektów.
CzytajObsługa klienta
Dlaczego warto brać na siebie odpowiedzialność za błędy klientów?
Nie znam przedsiębiorcy, który nie spotkałby się z określeniem “Klient – nasz pan”. Co czujesz, gdy słyszysz te słowa? Pewnie słusznie rodzi się w Tobie sprzeciw, bunt, może jakiś rodzaj złości. Może nawet dawno temu obiecałeś sobie, że nigdy nie będziesz tak podchodził do klientów i za wszelką cenę się tego trzymasz.
CzytajStrategia
Dlaczego warto budować biznes na swoich mocnych stronach?
Miałeś kiedyś okazję patrzeć na kogoś i pomyśleć: “Boże, jaki on jest w tym świetny”? Obserwować kogoś i mieć poczucie, że to “właściwy człowiek na właściwym miejscu”? Czułeś kiedyś zazdrość na widok kogoś, kto był w czymś niemal doskonały, a przy tym w pełni swobodny?
CzytajStrategia Obowiązkowe lektury przedsiębiorcy
Jak upadają giganci, Jim Collins – obowiązkowe lektury przedsiębiorcy
Jim Collins, autor książki Od dobrego do wielkiego, omawiał w niej grupę cech, które sprawiają, że firma z przeciętnej staje się wielką i zwycięską organizacją. Tym razem w książce „Jak upadają giganci” przechodzimy na „ciemną stronę mocy”, żeby przyjrzeć się temu, co powoduje, że firmy upadają.
Czytaj