Zarządzanie zespołem
Jak zwalniać pracowników?
Podjąłeś decyzję o zwolnieniu pracownika. Powodów może być wiele. Po stronie pracownika mogła to być utrata zaufania, niska jakość pracy mimo procesu przygotowania, brak dopasowania do kultury organizacyjnej, nieprzestrzeganie zasad i wartości firmy, brak współpracy z zespołem, spóźnianie się i zawalanie terminów projektów.
CzytajObsługa klienta
Dlaczego warto brać na siebie odpowiedzialność za błędy klientów?
Nie znam przedsiębiorcy, który nie spotkałby się z określeniem “Klient – nasz pan”. Co czujesz, gdy słyszysz te słowa? Pewnie słusznie rodzi się w Tobie sprzeciw, bunt, może jakiś rodzaj złości. Może nawet dawno temu obiecałeś sobie, że nigdy nie będziesz tak podchodził do klientów i za wszelką cenę się tego trzymasz.
CzytajStrategia
Dlaczego warto budować biznes na swoich mocnych stronach?
Miałeś kiedyś okazję patrzeć na kogoś i pomyśleć: “Boże, jaki on jest w tym świetny”? Obserwować kogoś i mieć poczucie, że to “właściwy człowiek na właściwym miejscu”? Czułeś kiedyś zazdrość na widok kogoś, kto był w czymś niemal doskonały, a przy tym w pełni swobodny?
CzytajStrategia Obowiązkowe lektury przedsiębiorcy
Jak upadają giganci, Jim Collins – obowiązkowe lektury przedsiębiorcy
Jim Collins, autor książki Od dobrego do wielkiego, omawiał w niej grupę cech, które sprawiają, że firma z przeciętnej staje się wielką i zwycięską organizacją. Tym razem w książce „Jak upadają giganci” przechodzimy na „ciemną stronę mocy”, żeby przyjrzeć się temu, co powoduje, że firmy upadają.
CzytajObsługa klienta
Doskonała obsługa klienta – jesteś pewny, że robisz to dobrze?
Jest w psychologii takie ciekawe zjawisko… Gdybyśmy zapytali kierowców w Polsce, co myślą o innych kierowcach – to jak myślisz – co odpowiedzą? Jednocześnie ci sami kierowcy, zapytani o to, jak prowadzą samochód, odpowiadają, że są... świetnymi kierowcami! I dokładnie tak samo jest z obsługą klienta...
CzytajEfektywność
Dlaczego w biurze nie ma miejsca na pracę i jak sobie z tym poradzić?
Gdzie chodzisz, gdy musisz popracować w pełnym skupieniu? Poczekaj, niech zgadnę… Na pewno nie do biura, prawda? No chyba że albo wcześnie rano, zanim zejdą się Twoi współpracownicy, albo późnym wieczorem, gdy wszyscy już pójdą do domu. W biurze pracuje się ciężko.
CzytajZarządzanie zespołem Obowiązkowe lektury przedsiębiorcy
My robimy to inaczej!, John Kotter, Holger Rathgeber – obowiązkowe lektury przedsiębiorcy
Co ma wspólnego kolonia surykatek z pustyni Kalahari w południowej Afryce z prowadzeniem biznesu? Na pierwszy rzut oka nic… Jednak, gdy przeczytasz książkę pt. My robimy to inaczej! Opowieść o tym, jak organizacje powstają i upadają, by móc odrodzić się na nowo Johna Kottera i Holgera Rathgebera – zmienisz zdanie.
CzytajZarządzanie zespołem
Firma samozarządzająca się – jedyna opcja na przyszłość?
Jednego dnia poznaję właściciela składu budowlanego, który zatrudnia “złodziei”, aby pilnowali, czy pracownicy nie kradną... Podobno swój pozna swego. Drugiego dnia poznaję właściciela firmy, w której pracownicy mają bezpośredni dostęp do subkont firmowych, a finanse firmy są w pełni jawne...
CzytajObowiązkowe lektury przedsiębiorcy Finanse
Po pierwsze: ZYSK, Mike Michalowicz – obowiązkowe lektury przedsiębiorcy
Finanse to jedna z głównych przyczyn zmartwień przedsiębiorców. Balansowanie na finansowej linie i osiąganie stabilnej rentowności wymaga nie lada wysiłku. Słyszymy przecież o tym, że mniej więcej ⅔ firm upada w ciągu pierwszych kilku lat działalności.
CzytajObsługa klienta
4 kroki, by odzyskać utraconego klienta
Klienci odchodzą z różnych powodów. Czasami – i z tym musimy się pogodzić – odchodzą nawet bez powodu. Pytanie brzmi: czy mierzysz, ilu klientów odchodzi do konkurencji? I najważniejsze: ile czasu i energii przeznaczasz na odzyskiwanie klientów straconych?
Czytaj