Artykuły z kategorii:
Strategia

Strategia Marketing

Prawo przeciwieństwa w marketingu, czyli jak obrócić siłę konkurencji na własną korzyść

Prawo przeciwieństwa może przydać się zwłaszcza tym, którzy nie mają szans, by stać się liderem na rynku. Nie oznacza to jednak porażki, bo takie firmy z powodzeniem mogą być silnym i bogatym numerem 2.

Czytaj

Strategia Finanse

3 koszmarne błędy, które popełniają właściciele firm w kryzysie

Pracowałeś dzień i noc, żeby firma przynosiła zyski. Zarzynałeś się, żeby ciągle była lepsza. Podnosiłeś się po każdym błędzie, bo walkę masz we krwi. Słyszałem takie historie setki razy. Moja też jest podobna. I kiedy wszystko było na dobrej drodze, kiedy wreszcie mogłeś wziąć oddech… Przyszedł. Nikt z nas się go nie spodziewał.

Czytaj

Strategia Finanse

Jak NIE ciąć kosztów w kryzysie? Oto 6 najgłupszych błędów, jakie możesz popełnić

Wycinanie wydatków nie jest ani przyjemne, ani łatwe, zwłaszcza wtedy, kiedy wpływa na życie Twoich pracowników, ale nie tylko wtedy. Dylematy i kłopoty pojawiają się niemal na każdym kroku. Przed Tobą wiele trudnych decyzji, ale nie możesz ich uniknąć.

Czytaj

Strategia

Koronawirus: kto na tym zarobi, a kto straci? Aktualizacja 21 kwietnia 2020 roku

Zacząłem pisać ten artykuł godzinę po tym, gdy w Polsce potwierdzono pierwszy przypadek zarażenia się koronawirusem. W tym momencie, czyli 21 kwietnia 2020 roku, liczba chorych jest już pięciocyfrowa. Jeśli chcesz się dowiedzieć, jak koronawirus wpłynie na Twoją firmę – czytaj dalej.

Czytaj

Strategia Sprzedaż

Koronakryzys – zagrożenie czy szansa?

Chciałbym w tym artykule pokazać 5 przykładów z działalności różnych firm, które znalazły swój sposób na kryzys. Nie łudźmy się, nie ma łatwych rozwiązań trudnych problemów. Ale to nie znaczy, że w ogóle ich brak. Mam nadzieję, że zapoznanie się z tymi przykładami pomoże Ci odnaleźć swoją drogę przez ciemną dolinę, w jaką właśnie wkraczamy, a z której nie wiadomo jeszcze, kiedy wyjdziemy.

Czytaj

Strategia Finanse

7 porad od Coraz Lepszego Szefa dla przedsiębiorców, których dotknął kryzys

Sytuacja, w której znaleźliśmy się z powodu koronawirusa, zaboli nas wszystkich. Gospodarka to bowiem sieć naczyń połączonych. W swojej biznesowej „karierze” przechodziłem przez kilka potężnych kryzysów i to niezwykle dużo mnie nauczyło. W związku z tym chcę się z Tobą podzielić kilkoma poradami.

Czytaj

Strategia

Czym jest strategia firmy?

Strategia jest jednym z kluczowych elementów zarządzania firmą. Warto o nią zadbać, nawet jeśli Twoja firma jest mała i wydaje Ci się, że strategii nie potrzebujesz lub nie masz na nią czasu. Dlaczego? Bo pomoże Ci odpowiedzieć na kluczowe pytania, które zadajesz sobie sam lub które zadają Ci pracownicy. Pozwoli też zrozumieć, w którym miejscu jesteś i dokąd właściwie chcesz dotrzeć.

Czytaj

Strategia Sprzedaż

Czy warto zwiększać asortyment firmy?

Kiedy przedsiębiorcy chcą zwiększyć sprzedaż, często pierwszym, co przychodzi im do głowy, jest rozszerzenie asortymentu. Więcej produktów to więcej klientów, a więcej klientów to większe zyski… Czyżby? A. Ries i J. Trout, którzy doradzali w marketingu wielu spośród 500 największych firm świata, będących na liście magazynu „Fortune”, mają nieco inne zdanie.

Czytaj

Strategia Obowiązkowe lektury przedsiębiorcy

Obowiązkowe lektury przedsiębiorcy, Sztuka strategii. Teoria gier w biznesie i życiu prywatnym, Avinash Dixit, Barry Nalebuff

Co najmniej kilka razy w ciągu dnia stajesz w obliczu sytuacji wymagających strategicznego myślenia. Jasne, że możesz rzucić monetą i zdać się na los, ale czy nie lepiej wziąć sprawy w swoje ręce i świadomie starać się wygrać tę życiową grę?

Czytaj

Strategia Inspiracje Finanse

3 fatalne błędy, które powodują, że Twoi klienci patrzą tylko na cenę

Wszyscy chcą teraz taniej i taniej. Klienci wpadają, przepytują Cię z Twojej oferty, żądają gratisów. Kiwają głowami, jakby byli naprawdę zainteresowani. Zapalasz się więc i machając rękami, tłumaczysz im, że świetne materiały, że najlepsi fachowcy, że sam czuwasz, a potem…

Czytaj