Artykuły z kategorii:
Strategia

Strategia Marketing

Jak pisać, żeby ludzie nas czytali? 16 rad copywritera, który zaczynał od zera

Oto 16 rad dla przedsiębiorców, którzy chcą zabrać się za samodzielne tworzenie tekstów na potrzeby firmy i nie tylko. Każda ze wskazówek oparta jest na moim wieloletnim, copywriterskim doświadczeniu. Poniższe porady przydadzą się szczególnie tym, którzy dopiero zaczynają swoją przygodę z pisaniem.

Czytaj

Strategia Marketing

Jak sprawdzić, czy pomysł na biznes nie będzie porażką?

W poprzednim artykule pisałem o niezbyt mądrych pomysłach na biznes, które okazały się strzałem w dziesiątkę i przełożyły się na grube miliony dolarów. Dziś czas na sprawdzenie, czy Twój pomysł na biznes nie sprawi, że zostaniesz w samych skarpetkach.

Czytaj


Strategia

Czy warto współpracować z konkurencją?

Dziś postanowiłem poruszyć temat konkurencji, ponieważ zauważyłem, że większość przedsiębiorców traktuje konkurencję jako zło, przeciwnika czy wroga. Często spotykam się z bardzo emocjonalnym i agresywnym podejściem do ofert czy reklam konkurencji. Dlaczego to podejście jest błędne?

Czytaj

Strategia Marketing

Boisz się konkurencji? To Cię teraz dobije…

Wielu przedsiębiorców myśli sobie tak: gdyby nie konkurencja, szło by mi znacznie lepiej. Albo tak: pojawi się ktoś wielki i mnie zmiecie cenami. Potwierdzają to fakty. Gdy klient widzi, że to samo może mieć taniej, nie waha się ani chwili, więc tańsza konkurencja faktycznie ma wpływ na biznes

Czytaj

Strategia

8 wskazówek, które pomogą Ci przygotować firmę do sprzedaży

Dzisiejszy artykuł poświęcimy sprzedaży firmy i temu, jak się do tego dobrze przygotować. Być może sprzedaż firmy kojarzy Ci się z wielkimi fuzjami i transferami na parkiecie giełdowym lub wchłonięciem mniejszego podmiotu przez duży kapitał zagraniczny konkurencji. To jednak nie tylko duże sprawy, ale również całkiem drobne

Czytaj

Strategia Obowiązkowe lektury przedsiębiorcy

Obowiązkowe lektury przedsiębiorcy - Złota strategia marki. Droga do przewagi rynkowej i wyższych zysków, Jarek Szczepański

Powiem wprost: to jedna z najbardziej inspirujących książek, jakie ostatnio przeczytałem. W dodatku pojawiła się w idealnym dla mnie momencie. W chwili, w której zastanawiałem się, co dalej z moją pracą. Dzięki Złotej strategii marki

Czytaj

Strategia

A gdyby tak zrobić w firmie mały… pivocik?

Co zrobić, kiedy biznes nie płynie jak po aksamitnie miękkim maśle, tylko z trudem się toczy jak po zmarzniętej glinianej grudzie? Czy istnieje sposób, dzięki któremu firma może wskoczyć na nowe tory? Okazuje się, że tak. Jedną z opcji, które warto rozważyć, jest tzw. pivot. Co warto o nim wiedzieć i czy naprawdę jest tak skuteczny, jak o nim mówią?

Czytaj

Strategia

4 bolesne kłamstwa, które nieustannie powtarzają sobie przedsiębiorcy

Zaczyna się od pięknych marzeń o własnej firmie... ...a kończy się często totalnym zniechęceniem, wypaleniem, walką każdego dnia o przetrwanie, skomplikowaną sytuacją rodzinną i nieustannym zmęczeniem... Bo trudno nie być zmęczonym, pracując tak długo i ciężko, jak pracują polscy przedsiębiorcy...

Czytaj

Strategia Obowiązkowe lektury przedsiębiorcy

Obowiązkowe lektury przedsiębiorcy - Przemiana błękitnego oceanu, W. Chan Kim, Renee Mauborgne

Autor: Anna Pudło

Jesteś przedsiębiorcą, więc znasz to pewnie z własnych obserwacji: coraz mniejsze marże, coraz wyższe koszty, problemy ze sprzedażą i ta nieustanna walka o udział w rynku… Te problemy dotyczą wszystkich branż, od budownictwa po salony fryzjerskie, od agencji reklamowych po kancelarie prawne i biura rachunkowe…

Czytaj