Artykuły z kategorii:
Strategia

Strategia

Czym jest strategia firmy?

Strategia jest jednym z kluczowych elementów zarządzania firmą. Warto o nią zadbać, nawet jeśli Twoja firma jest mała i wydaje Ci się, że strategii nie potrzebujesz lub nie masz na nią czasu. Dlaczego? Bo pomoże Ci odpowiedzieć na kluczowe pytania, które zadajesz sobie sam lub które zadają Ci pracownicy. Pozwoli też zrozumieć, w którym miejscu jesteś i dokąd właściwie chcesz dotrzeć.

Czytaj

Strategia Sprzedaż

Czy warto zwiększać asortyment firmy?

Kiedy przedsiębiorcy chcą zwiększyć sprzedaż, często pierwszym, co przychodzi im do głowy, jest rozszerzenie asortymentu. Więcej produktów to więcej klientów, a więcej klientów to większe zyski… Czyżby? A. Ries i J. Trout, którzy doradzali w marketingu wielu spośród 500 największych firm świata, będących na liście magazynu „Fortune”, mają nieco inne zdanie.

Czytaj

Strategia Obowiązkowe lektury przedsiębiorcy

Obowiązkowe lektury przedsiębiorcy, Sztuka strategii. Teoria gier w biznesie i życiu prywatnym, Avinash Dixit, Barry Nalebuff

Co najmniej kilka razy w ciągu dnia stajesz w obliczu sytuacji wymagających strategicznego myślenia. Jasne, że możesz rzucić monetą i zdać się na los, ale czy nie lepiej wziąć sprawy w swoje ręce i świadomie starać się wygrać tę życiową grę?

Czytaj

Strategia Inspiracje Finanse

3 fatalne błędy, które powodują, że Twoi klienci patrzą tylko na cenę

Wszyscy chcą teraz taniej i taniej. Klienci wpadają, przepytują Cię z Twojej oferty, żądają gratisów. Kiwają głowami, jakby byli naprawdę zainteresowani. Zapalasz się więc i machając rękami, tłumaczysz im, że świetne materiały, że najlepsi fachowcy, że sam czuwasz, a potem…

Czytaj

Strategia Marketing

Jak rozpoznać otoczenie konkurencyjne firmy?

Każdy przedsiębiorca powinien znać rynek, w którym funkcjonuje, jak własną kieszeń. Jednym z elementów rozeznania rynku jest rozpoznanie otoczenia konkurencyjnego. Niektóre czynniki, które na nie wpływają, są zapewne dla Ciebie oczywiste, ale czy wszystkie, czy nic Ci nie umknęło? Sprawdźmy.

Czytaj

Strategia Prawo biznesu

Jaką formę prawną działalności wybrać?

Jedną z kluczowych decyzji, jakie należy podjąć, zabierając się za prowadzenie firmy, jest wybór formy prawnej działalności gospodarczej. W takim momencie należy wziąć pod uwagę szereg czynników. Pominięcie niektórych z nich może Cię wiele kosztować.

Czytaj

Strategia Sprzedaż

Sklep internetowy jak hodowla bydła, czyli czego nie wiesz o dojeniu

E-commerce staje się źródłem dochodu dla coraz większej liczby przedsiębiorców. Powszechność systemów sklepowych oraz łatwość ich konfiguracji sprawia, że można by porównać ten biznes do hodowli bydła mlecznego w systemie KKD: Kupujesz Karmisz Doisz. Ale nic bardziej mylnego.

Czytaj

Strategia Obowiązkowe lektury przedsiębiorcy

Obowiązkowe lektury przedsiębiorcy – Własna firma krok po kroku, Grzegorz Krzemień

Na polskim rynku jest mnóstwo książek biznesowych, z których możemy czerpać wiedzę i inspiracje. Niestety, wiele z nich, zwłaszcza tych zagranicznych, oddaje amerykańską rzeczywistość i odnosi się do korporacji.

Czytaj

Strategia Zarządzanie zespołem

Lean management, czyli jak odchudzić firmę i poprawić jej kondycję

Eliminacja marnotrawstwa, szacunek dla pracowników, dostarczanie klientom prawdziwej wartości. Jeśli te hasła są Ci bliskie, bardzo możliwe, że możesz sporo zyskać, wykorzystując lean management. To jeden z najnowocześniejszych modeli zarządzania firmą.

Czytaj

Strategia Marketing Sprzedaż

Jak wyznaczyć cele rozwoju firmy?

Biznes, który się nie rozwija, nie tylko stoi w miejscu, ale wręcz się cofa. Każda firma powinna zatem stopniowo iść do przodu. To jasne, tylko właściwie dokąd? W którym kierunku? Okazuje się, że warto zapytać przede wszystkim o to, z kim.

Czytaj