Artykuły z kategorii:
Zarządzanie zespołem

Strategia Zarządzanie zespołem

Metoda kaizen – małymi kroczkami do perfekcyjnego biznesu

Wielu ludziom wydaje się, że rozwój biznesu wymaga olbrzymich pieniędzy i rewolucyjnych zmian. Można jednak rozwinąć firmę bez konieczności ponoszenia wielkich nakładów finansowych i wprowadzania spektakularnych innowacji. Jak tego dokonać? Zarządzając według metody kaizen.

Czytaj

Strategia Zarządzanie zespołem

Kultura organizacyjna – czym jest i dlaczego warto ją zbudować?

Dlaczego to robimy? Bo jest jednym z kluczowych czynników w biznesie – decyduje o tożsamości firmy. Niektórzy badacze i menedżerowie twierdzą wręcz, że jest równie ważna jak strategia firmy. Sprawdź, dlaczego powinieneś określić kulturę organizacyjną swojego biznesu.

Czytaj

Zarządzanie zespołem

Dlaczego przywódca musi umieć słuchać?

Świat wymaga od przedsiębiorcy wiele. Każdego dnia uczysz się korzystać z zaawansowanych programów komputerowych, wykorzystujesz w pracy skomplikowane narzędzia, czytasz o wielopłaszczyznowych metodach zarządzania. Tymczasem to, czego tak naprawdę potrzebujesz, by Twój biznes działał jak należy, może być o wiele prostsze. Po prostu… słuchaj.

Czytaj

Zarządzanie zespołem Obowiązkowe lektury przedsiębiorcy

Obowiązkowe lektury przedsiębiorcy, Biznes odczarowany. Scrum: jak osiągać cele, gdy wszystko się zmienia? Tomasz de Jastrzębiec Wykowski

Autor: Anna Pudło

Twoja firma działa na dynamicznie zmieniającym się rynku – zmiany jeszcze nigdy w historii nie następowały tak szybko, jak dziś. Sam to pewnie zauważyłeś – ciągle musisz być czujny i gotowy na to, co przyniesie jutro.

Czytaj

Zarządzanie zespołem Obowiązkowe lektury przedsiębiorcy

Obowiązkowe lektury przedsiębiorcy, Servant leadership w praktyce, Ken Blanchard, Renee Broadwell

Oburzają Was egocentryczni przywódcy, którzy dbają tylko o własne interesy, a swoich ludzi gotowi są poświęcić, byle siebie postawić na piedestale? Macie już dość liderów egoistycznych, chciwych, nieetycznych? Może przyszedł czas na przywództwo wyższego stopnia – przywództwo… służebne.

Czytaj

Zarządzanie zespołem Obowiązkowe lektury przedsiębiorcy

Obowiązkowe lektury przedsiębiorcy - Głaskologia, Miłosz Brzeziński

– Może pochwaliłbyś go? Tak się starał… nawet po godzinach został. – Po co mam go chwalić, przecież wie, że dobrze zrobił? Dam mu więcej punktów podczas oceny rocznej.

Czytaj

Zarządzanie zespołem Obowiązkowe lektury przedsiębiorcy

Obowiązkowe lektury przedsiębiorcy – Jeden na jeden. Odważne rozmowy z pracownikami, Inga Bielińska, Zofia Jakubczyńska

Książka ma charakter bardzo praktyczny: oprócz przedstawionej wiedzy każdy rozdział kończą pytania do własnych przemyśleń i zastanowienia się nad sobą jako liderem czy też różne ćwiczenia.

Czytaj

Zarządzanie zespołem Obowiązkowe lektury przedsiębiorcy

Obowiązkowe lektury przedsiębiorcy - Liderzy jedzą na końcu, Simon Sinek

Dlaczego jest tak, że jedni ludzie co najwyżej tolerują swoją pracę, inni ją zwyczajnie lubią, a jeszcze inni kochają całym sercem? Co trzeba zrobić, żeby zostać kimś więcej niż typowym szefem? I dlaczego hormony mają tak duży wpływ na sukces firmy?

Czytaj

Zarządzanie zespołem Obowiązkowe lektury przedsiębiorcy

Obowiązkowe lektury przedsiębiorcy - Przezwyciężanie pięciu dysfunkcji pracy zespołowej, Patrick Lencioni

Patrick Lencioni, znakomity ekspert i praktyk w dziedzinie zarządzania zespołami oraz budowania efektywnych organizacji, twierdzi, że w dzisiejszych czasach (które cechują się głównie natłokiem i napływaniem mnóstwa informacji oraz szybkimi zmianami) efektywny i zgrany zespół to jedyne źródło przewagi konkurencyjnej

Czytaj

Zarządzanie zespołem

Jak poradzić sobie z pracownikiem, który nie wykonuje tego, o co go proszę?

Zdarzyło Ci się kiedyś uzgodnić z pracownikiem, że coś zrobi, po czym z zaskoczeniem stwierdzić, że praca nie została wykonana? Wydawało Ci się, że mówisz wyraźnie i jasno. Sprawa jawiła się jako prosta i oczywista. Dlaczego zatem, mimo zapewnień ze strony pracownika, zadanie nie zostało wykonane?

Czytaj