Artykuły z kategorii:
Zarządzanie zespołem

Zarządzanie zespołem

Ocena pracownika – czy jest potrzebna i jak ją przeprowadzić?

Autor: Ewa Rot-Buga

Ocena pracownika to jeden z najgorętszych tematów z zakresu zarządzania ludźmi. Czy dla Ciebie jest ona równie stresująca, jak dla większości pracodawców i pracowników? Czy w Twojej firmie również powoduje obopólne nerwy i rozczarowania?

Czytaj

Zarządzanie zespołem

Jak przeprowadzić trudną rozmowę z pracownikiem?

Trudna rozmowa z pracownikiem? Przykład siły czy bezradności szefa – różnie bywa… Mało kto lubi przeprowadzać trudne rozmowy z podwładnymi, ale każdy pracodawca powinien umieć to robić. Bo przecież musi wiedzieć, jak postąpić, gdy człowiek, któremu płaci, np. nie wykonuje swoich zadań albo marnotrawi firmowy majątek.

Czytaj

Zarządzanie zespołem

Referencje dla pracownika – co musisz wiedzieć, zanim je napiszesz

Stało się. Nadszedł czas pożegnania z jednym z Twoich pracowników. To często trudna sytuacja, niezależnie od tego, kto podjął decyzję o rozstaniu. W związku z jego odejściem masz na pewno sporo formalności do wypełnienia, a czasu, jak się domyślam, jak zawsze za mało.

Czytaj

Zarządzanie zespołem Rekrutacja

Certyfikat Great Place to Work
dla Coraz Lepszej Firmy – jesteśmy wśród najlepszych pracodawców na świecie!

Autor: Ewa Rot-Buga

Właśnie otrzymaliśmy certyfikat Great Place to Work nadawany przez organizację, która co roku od ponad 30 lat przeprowadza badanie milionów pracowników, by wyłonić najlepszych pracodawców z całego świata.

Czytaj

Zarządzanie zespołem

Ciągle wyręczasz swoich pracowników? Odkryj 3 błędy, przez które nie pracują tak, jakbyś tego chciał

Wielu przedsiębiorców, zakładając biznes, spełnia jakieś swoje marzenia. O niezależności. O byciu własnym szefem.. I chce spełnić kolejne – mieć dużo pieniędzy i czas na ich wydawanie. Mijają lata, a oni tak bardzo starają się dogonić króliczka, że nie zauważają, że zostali sami w klatce zbudowanej ze swoich ambicji i oczekiwań.

Czytaj

Strategia Zarządzanie zespołem

Czego warto uczyć się od Japończyków – koncepcja TQM

Koncepcja TQM na pierwszy rzut oka wydaje się niektórym trudna lub mało realna do wdrożenia w polskiej kulturze. Wielu właścicieli firm tak właśnie myśli, tracąc jednocześnie szansę na całkowitą zmianę swojego biznesu.

Czytaj

Zarządzanie zespołem

Przedsiębiorca: kierownik czy lider? Kim powinieneś być, aby firma działała bez Ciebie?

Zastanawiałeś się kiedyś nad tym, jak Ciebie postrzegają Twoi pracownicy? Którą z tych ról odgrywasz jako przywódca firmy? To dobry moment, żeby się o tym przekonać: przedsiębiorca kierownik, Relikt PRL czy szanowany szef?

Czytaj

Zarządzanie zespołem

Jak nie popsuć pracownika, czyli dlaczego premie nie działają

Autor: Ewa Rot-Buga

Lubisz dawać łapówki? No wiesz, łapówki, kasę za to, żeby ktoś coś zrobił dobrze. A właściwie, żeby ktoś zrobił coś tak, jak powinien. Pewnie, że nie lubisz. A czy przypadkiem nie dajesz regularnie łapówek swoim… pracownikom?

Czytaj

Zarządzanie zespołem

3 mity o premii, które mogą Cię drogo kosztować

Od Ciebie zależy, czy wolisz wierzyć, że „premie to kluczowy element wynagrodzenia”, czy wiedzieć, jaka jest rzeczywistość, potwierdzona licznymi badaniami. I zastosować w swojej firmie nowoczesne podejście, które faktycznie zmotywuje Twoich pracowników do lepszej pracy.

Czytaj

Zarządzanie zespołem Obowiązkowe lektury przedsiębiorcy

Patrick Lencioni i jego Motywacje lidera, czyli dlaczego ludzie chcą być szefami – obowiązkowe lektury przedsiębiorcy

Niektórzy uważają, że bycie szefem to dla nich nagroda, która powinna być źródłem przyjemności, a przynajmniej – że nie powinna nieść za sobą niewygód. Sprawdźmy razem, jakie zagrożenia widzi w takiej postawie Patrick Lencioni, który jest autorem książki Motywacje lidera. Opowieść o przywództwie.

Czytaj