Artykuły z kategorii:
Zarządzanie zespołem

Zarządzanie zespołem Obowiązkowe lektury przedsiębiorcy

Obowiązkowe lektury przedsiębiorcy – Zwycięzcy nie oszukują, Jon M. Huntsman

We współczesnym biznesie jest wielu zarządców, ale niewielu z nich to liderzy z prawdziwego zdarzenia. Prawdziwe przywództwo nie oznacza bowiem zajmowania wysokiego miejsca w hierarchii służbowej czy dominowania nad innymi ludźmi.

Czytaj

Zarządzanie zespołem Wywiady

„Chcę mieć wpływ nie tyle na świat, co na moje otoczenie, patrzeć, jak się rozwija i rośnie” – rozmowa z Michałem Żółtowskim

Do czego może prowadzić połączenie analitycznego umysłu, który uwielbia godzinami myśleć o modelu biznesowym, i serca otwartego na ludzi? Tylko do sukcesu.

Czytaj

Strategia Zarządzanie zespołem

Jak skutecznie uczyć się na własnych błędach?

Nasze porażki często nas bolą, czasami wiele kosztują, zdarza się, że łamią życie. Tymczasem wielu przedsiębiorców powtarza, i słusznie, że nauki wyniesione z błędów są najlepszymi lekcjami biznesowymi. Jeśli chcesz, by tak było i w Twoim przypadku, musisz przyjąć odpowiednią postawę. Wypnij więc dumnie pierś i przyjmij na klatę rady Johna C. Maxwella, dzięki którym będziesz miał szansę przekuć porażki w sukces.

Czytaj

Zarządzanie zespołem

Dlaczego miałbyś słuchać pracowników?

Prawdziwe słuchanie innych może Ci przynieść wiele korzyści nie tylko w życiu prywatnym, ale także w firmie. Twoi pracownicy będą dzięki temu lojalni, zmotywowani i zaangażowani… Czyż nie takich właśnie ludzi szukasz?

Czytaj

Zarządzanie zespołem Obowiązkowe lektury przedsiębiorcy

Obowiązkowe lektury przedsiębiorcy: John C. Maxwell, Bądź liderem! 2.0

Autor: Anna Pudło

Na początku lat 90. John Maxwell wydał książkę, która zmieniła sposób myślenia o przywództwie i stała się swoistym przewodnikiem dla liderów na całym świecie. Po 25 latach doczekaliśmy się wznowienia tej pozycji, która została przez Maxwella odświeżona, uzupełniona o nowe rozdziały i nową wiedzę.

Czytaj

Zarządzanie zespołem

Kij i marchewka, czyli największy błąd szefa w motywowaniu pracowników

Jak zmotywować pracownika do lepszej pracy? Dać mu nagrodę albo premię. Jak zmotywować cały zespół? Zrobić konkurs z dużą nagrodą dla pracującego najlepiej. A co zrobić, gdy pracownik pracuje gorzej lub jest mało wydajny? Ukarać! Tak właśnie myśli o motywacji większość polskich pracodawców. Niestety na własną zgubę…

Czytaj

Zarządzanie zespołem Obowiązkowe lektury przedsiębiorcy

Obowiązkowe lektury przedsiębiorcy – Dlaczego motywowanie ludzi nie działa… I co działa, Susan Fowler

Autor: Anna Pudło

Jak to się dzieje, że jednych pracowników nie musisz zachęcać do pracy, a drugich musisz zmuszać? Dlaczego kary i nagrody działają na Twoich ludzi tylko przez chwilę? Co ich motywuje i dlaczego nie są to pieniądze? Co zrobić, żeby angażowali się w pracę?

Czytaj

Strategia Zarządzanie zespołem

Metoda kaizen – małymi kroczkami do perfekcyjnego biznesu

Wielu ludziom wydaje się, że rozwój biznesu wymaga olbrzymich pieniędzy i rewolucyjnych zmian. Można jednak rozwinąć firmę bez konieczności ponoszenia wielkich nakładów finansowych i wprowadzania spektakularnych innowacji. Jak tego dokonać? Zarządzając według metody kaizen.

Czytaj

Strategia Zarządzanie zespołem

Kultura organizacyjna – czym jest i dlaczego warto ją zbudować?

Dlaczego to robimy? Bo jest jednym z kluczowych czynników w biznesie – decyduje o tożsamości firmy. Niektórzy badacze i menedżerowie twierdzą wręcz, że jest równie ważna jak strategia firmy. Sprawdź, dlaczego powinieneś określić kulturę organizacyjną swojego biznesu.

Czytaj

Zarządzanie zespołem

Dlaczego przywódca musi umieć słuchać?

Świat wymaga od przedsiębiorcy wiele. Każdego dnia uczysz się korzystać z zaawansowanych programów komputerowych, wykorzystujesz w pracy skomplikowane narzędzia, czytasz o wielopłaszczyznowych metodach zarządzania. Tymczasem to, czego tak naprawdę potrzebujesz, by Twój biznes działał jak należy, może być o wiele prostsze. Po prostu… słuchaj.

Czytaj