Artykuły z kategorii:
Zarządzanie zespołem

Zarządzanie zespołem

Przedsiębiorco, sprawdź jak radzić sobie z trudnymi emocjami

Na ostatnim spotkaniu z przedsiębiorcami, podczas którego rozmawialiśmy o rekrutacji i zarządzaniu, zostałam zasypana pytaniami, jak się zachować w konkretnych sytuacjach z zatrudnionymi osobami. Skala wątpliwości i dylematów związana z relacjami z pracownikami uświadomiła mi, jak ważne jest ujawnienie źródła moich decyzji i zachowań wobec innych ludzi.

Czytaj

Zarządzanie zespołem

Jak zwalniać pracowników?

Podjąłeś decyzję o zwolnieniu pracownika. Powodów może być wiele. Po stronie pracownika mogła to być utrata zaufania, niska jakość pracy mimo procesu przygotowania, brak dopasowania do kultury organizacyjnej, nieprzestrzeganie zasad i wartości firmy, brak współpracy z zespołem, spóźnianie się i zawalanie terminów projektów.

Czytaj

Zarządzanie zespołem Obowiązkowe lektury przedsiębiorcy

My robimy to inaczej!, John Kotter, Holger Rathgeber – obowiązkowe lektury przedsiębiorcy

Autor: Anna Pudło

Co ma wspólnego kolonia surykatek z pustyni Kalahari w południowej Afryce z prowadzeniem biznesu? Na pierwszy rzut oka nic… Jednak, gdy przeczytasz książkę pt. My robimy to inaczej! Opowieść o tym, jak organizacje powstają i upadają, by móc odrodzić się na nowo Johna Kottera i Holgera Rathgebera – zmienisz zdanie.

Czytaj

Zarządzanie zespołem

Firma samozarządzająca się – jedyna opcja na przyszłość?

Jednego dnia poznaję właściciela składu budowlanego, który zatrudnia “złodziei”, aby pilnowali, czy pracownicy nie kradną... Podobno swój pozna swego. Drugiego dnia poznaję właściciela firmy, w której pracownicy mają bezpośredni dostęp do subkont firmowych, a finanse firmy są w pełni jawne...

Czytaj

Zarządzanie zespołem

Dlaczego pracownicy stawiają opór wobec zmian?

Zacząłeś wprowadzać zmiany w firmie. Wiesz, że są niezbędne dla jej rozwoju i gruntownie je przemyślałeś, albo wdrażasz je dlatego, że zmusiła Cię do tego jakaś sytuacja. Może przeczytałeś książkę o zarządzaniu zmianą lub zastosowałeś narzędzia do zarządzania zmianą w organizacji. A może poszedłeś na żywioł i po prostu zacząłeś działać.

Czytaj

Zarządzanie zespołem

Dlaczego musisz dobrze płacić pracownikom... i dlaczego to nie wystarczy

Są Przedsiębiorcy i przedsiębiorcy. Są właściciele biznesu i etatowcy w przebraniu biznesmenów. Są ludzie, którzy pracują nad biznesem i tacy, którzy pracują w biznesie. W każdej grupie zawodowej są ludzie słabi, przeciętni i wybitni. W biznesie również.

Czytaj

Zarządzanie zespołem Obowiązkowe lektury przedsiębiorcy

Cztery obsesje wyjątkowego szefa, Patrick Lencioni – obowiązkowe lektury przedsiębiorcy

Chciałbyś być szefem, liderem lub menedżerem, który ma obsesję na punkcie firmy? Nie? To źle, bo powinieneś… Zanim się jednak całkowicie wystraszysz i stwierdzisz, że coś ciężkiego upadło mi na głowę, zostań i czytaj dalej. Bo – odpowiem w stylu konsultanta – to wszystko zależy…

Czytaj

Zarządzanie zespołem Obowiązkowe lektury przedsiębiorcy

Kiedy ryby latają, John Yokohama, Joseph Michelli – obowiązkowe lektury przedsiębiorcy

Historia zaczyna się niezbyt ciekawie. Jej główny bohater – John Yokoyama (Amerykanin japońskiego pochodzenia) pisze: Przez 20 lat pracowałem w pocie czoła, skutecznie rozwijając swój biznes: małe stoisko rybne o nazwie Pike Place Fish na targu Pike Place w Seattle. Przez te wszystkie lata rzadko jeździłem na wakacje.

Czytaj

Zarządzanie zespołem Obowiązkowe lektury przedsiębiorcy

Trzy kluczowe cechy idealnego członka zespołu, Patrick Lencioni – obowiązkowe lektury przedsiębiorcy

Chciałbyś mieć w swoim zespole pionka? Byłby miły dla innych pracowników w firmie, uprzejmy, wolny od uprzedzeń. Nie wywoływałby burz, więc w firmie byłoby spokojnie, bez zmian, bez wyzwań. Taka bezpieczna stabilność.

Czytaj

Zarządzanie zespołem Obowiązkowe lektury przedsiębiorcy

Empowerment. Odkryj ukrytą moc Twoich pracowników!, Ken Blanchard, John P. Carlos, Alan Randolph – obowiązkowe lektury przedsiębiorcy

Autor: Anna Pudło

Tradycyjny model zarządzania oparty na bezwzględnym posłuszeństwie wobec szefa, kierownika, managera czy właściciela firmy, powoli (i chyba już na stałe) odchodzi do lamusa. Dlaczego? Jest on przede wszystkim przestarzały i nieskuteczny.

Czytaj