Artykuły z kategorii:
Obowiązkowe lektury przedsiębiorcy

Obowiązkowe lektury przedsiębiorcy

Odważni wygrywają. Lekcje życia i przywództwa od członków sił specjalnych SAS, Ant Middleton, Colin Maclachlan, Matthew Ollerton, Jason Fox – obowiązkowe lektury przedsiębiorcy

Członkowie brytyjskich sił specjalnych SAS mają reputację najlepszych z najlepszych. Tu nie ma miejsca na przypadek – w ich szeregi trafiają wyłącznie ci najwybitniejsi, absolutnie wszechstronni żołnierze, którzy nigdy nie dają za wygraną. Ich umiejętności i doświadczenie przydają się też poza poligonem.

Czytaj

Obowiązkowe lektury przedsiębiorcy

Netflix. To się nigdy nie uda, Marc Randolph - obowiązkowe lektury przedsiębiorcy

Wszystko zaczęło się od telefonu. Telefonu do pewnego blockbustera, w którym Reed Hastings (ten od Netflixa) wypożyczył film Apollo 13 – no i kompletnie zapomniał o tym, aby oddać go w terminie. Tak wygląda oficjalna wersja. Nieoficjalną przeczytasz w książce Marca Randolpha Netflix. To się nigdy nie uda.

Czytaj

Marketing Obowiązkowe lektury przedsiębiorcy

Purple Cow. Transform Your Business by Being Remarkable, Seth Godin – obowiązkowe lektury przedsiębiorcy

Znakomity. Wyjątkowy. Wybitny. Tak możemy przełożyć na język polski słowo remarkable, które w Purple Cow Setha Godina pojawia się tak często, że już po kilku rozdziałach zaczynasz podświadomie wyłapywać je w potoku słów. Sensem tej książki jest uświadomienie przedsiębiorcom, że biznes nie może być po prostu „dobry”...

Czytaj

Obowiązkowe lektury przedsiębiorcy

Business adventures, John Brooks – obowiązkowe lektury przedsiębiorcy

Bill Gates często powtarza, że to najlepsza książka biznesowa, jaką kiedykolwiek czytał. Warren Buffet już dawno temu umieścił ją na liście swoich ulubionych publikacji o biznesie... a portal theguardian.com nazwał ją „księgą wieczystych prawd”. Czy książka Business adventures naprawdę jest tak dobra, jak mówi się o niej za oceanem?

Czytaj

Marketing Obowiązkowe lektury przedsiębiorcy

Obowiązkowe lektury przedsiębiorcy, Scientific advertising, Claude Hopkins

Claude Hopkins to taki trochę Stanisław Lem reklamy. Od pierwszego wydania jego Scientific advertising minęły równo 94 lata, ale mam wrażenie, że przesłanie tam zawarte – zupełnie jak u mojego ulubionego polskiego noblisty – nadal można śmiało odnosić do współczesnych nam czasów… Chociaż nie, nie można, a trzeba.

Czytaj

Obowiązkowe lektury przedsiębiorcy Inspiracje

Obowiązkowe lektury przedsiębiorcy – Manipulacja odczarowana! 777 skutecznych technik wpływu, Marek Skała

„Mani” to „ręka”, a „pulus” to „pełny, kontrolowany”. Manipulacja to nic innego, jak kompleksowy i kontrolowany wpływ na sytuację i utrzymywanie tej kontroli w rękach. Własnych.

Czytaj

Obowiązkowe lektury przedsiębiorcy

Obowiązkowe lektury przedsiębiorcy: The Dip – Seth Godin

Wszystko, co nowe w życiu, jest zwykle ekscytujące. No, przynajmniej do czasu, aż opanujesz to na tyle, aby móc nazywać się „w miarę zaawansowanym”. Wtedy Twój stan początkowej euforii przepoczwarza się najczęściej w poczucie wszechogarniającego braku motywacji… Seth Godin określił to miejsce jako „The Dip” – czyli „Dołek” – i opisał w swojej książce pod tym samym tytułem.

Czytaj

Obowiązkowe lektury przedsiębiorcy Inspiracje

Obowiązkowe lektury przedsiębiorcy, Psychologia konfliktów, Stanisław Chełpa, Tomasz Witkowski

Jaki jest właściwy sposób podchodzenia do konfliktów? Czy istnieje w ogóle coś takiego jak „właściwy sposób” w tym przypadku? Jak powinieneś je traktować, skoro już samo słowo „konflikt” wywołuje raczej negatywne skojarzenia – to coś burzliwego, gniewnego, trudność, z którą musisz się zmierzyć.

Czytaj

Marketing Obowiązkowe lektury przedsiębiorcy

Obowiązkowe lektury przedsiębiorcy, Ogilvy o reklamie w epoce cyfrowej, Miles Young

Książka Davida Ogilvy’ego Ogilvy o reklamie to branżowy klasyk. Niestety, nieco zakurzony klasyk – bo od jego premiery na świecie pojawił się Facebook, Google, Amazon i paru innych gigantów, którzy od lat napędzają cyfrową rewolucję. Na szczęście na horyzoncie pojawił się Miles Young z odkurzaczem.

Czytaj

Efektywność Obowiązkowe lektury przedsiębiorcy

Atomowe nawyki – książka dla tych, którzy chcą rzucić swoją branżę na kolana

Sięgnąłem po nią bez entuzjazmu. Tymczasem okazała się idealną lekturą na początek roku, czyli na ten czas, kiedy każdemu się wydaje, że może góry przenosić. Dzięki tej książce postanowisz zrobić ze swoim życiem coś prostego – a równocześnie szalenie trudnego. Jak to możliwe, skoro jedno przeczy drugiemu?

Czytaj