Chcesz mieć firmę, która daje Ci coraz więcej pieniędzy,
czasu i... SPOKOJU?

Jeśli Twoja firma powstała nie po to, by Cię zajechać, zaorać i zabrać Ci całe życie, tylko by dla Ciebie dobrze zarabiać i dać Ci dużo wolnego czasu, to czytaj dalej, bo to może być dobre rozwiązanie dla Ciebie...

Czy tak miało wyglądać Twoje życie jako przedsiębiorcy?

Którą godzinę już dziś pracujesz? A ile pracowałeś wczoraj? A przedwczoraj?

Według badań statystycznych polski przedsiębiorca pracuje 63 godziny w tygodniu, to ponad 10 godzin dziennie od poniedziałku do soboty. A pewnie często i w niedzielę… To o połowę więcej niż pracownik etatowy…

Ile jeszcze czasu dasz radę tak pociągnąć, harując jak wół każdego dnia…? Czy po to właśnie założyłeś firmę, by się zaharować, zamęczyć? To nie tak miało być, prawda?

Żeby jeszcze chociaż ta praca dawała na tyle duże rezultaty, byś czuł, że to ma sens. Ale zwykle nie daje… Walczysz każdego dnia… Naprawiasz błędy po swoich pracownikach, ciągle gasisz pożary… I po co to wszystko?

A do tego… bądźmy szczerzy - jesteś z tym sam. Rodzina tego nie rozumie. Wszyscy myślą, że jak jesteś na swoim, to powinieneś pracować krócej niż wcześniej na etacie… A pracownicy…? "A weź przestań!" - oni to dopiero nie rozumieją, przez co przechodzisz… Jesteś więc sam…

Coś poszło nie tak…

Bo miało przecież być zupełnie inaczej…

Założyłeś firmę, bo chciałeś być wolny, czuć się niezależny. A może po prostu miałeś dość swojego szefa, który marnował potencjał Twój i firmy, w której pracowałeś… Wiedziałeś, że sam zrobisz to lepiej…

Rzuciłeś pracę i poszedłeś na swoje… Miałeś wtedy w głowie masę marzeń… Chciałeś zorganizować swój świat po swojemu, decydować o sobie. Wreszcie mogłeś tworzyć, budować coś własnego! Wreszcie mogłeś poświęcić się swojej pasji!

A potem… przyszło zderzenie z rzeczywistością.

Okazało się, że musisz walczyć o każdego klienta. Okazało się, że nie możesz liczyć na pracowników. A zamiast robić to, co lubisz… robisz jeszcze więcej i wciąż więcej tego, co musisz…

Pasja… Jaka pasja? Wielu przedsiębiorców mówi, że wszystko, co było piękne w tym marzeniu o własnej firmie… gdzieś to wszystko się rozmyło w brutalnej rzeczywistości.

Czy to naprawdę musi tak wyglądać?

Nie zamierzam Cię oszukiwać, że możesz zarobić miliony w weekend. Albo bez żadnego wysiłku prowadzić firmę… Nic nie zrobi się samo…

Ale chcę Ci pokazać zupełnie inną drogę...

Czy Twoje życie i praca zawsze mają być ciągłą harówką? Czy masz marnować życie na nieustanne rozwiązywanie problemów, które nigdy nie powinny się pojawić…

Dość tej frustracji! Przecież zasługujesz na zupełnie inną firmę niż masz dzisiaj!

Chciałeś mieć firmę, z której możesz być dumny… i wciąż możesz ją mieć…

Możesz odzyskać kontrolę nad swoją pracą. Możesz poukładać biznes tak, by móc robić to, w czym jesteś naprawdę dobry i co naprawdę lubisz.

I samemu kontrolować ilość czasu, który chcesz poświęcać firmie. A jak będziesz chciał, to w dowolnej chwili wyjechać na wakacje i nie martwić się, że po powrocie nie będzie czego zbierać z Twojego biznesu.

Zasługujesz na to!

Po prostu zasługujesz, choćby z powodu całego tego wysiłku, który do tej pory w firmę włożyłeś…

Zasługujesz na to, by mieć odpowiedzialnych pracowników, którzy sami będą rozwiązywać swoje problemy i nie będą zawracać Ci głowy. Przecież za to im płacisz, by byli dla Ciebie wsparciem, a nie kolejnym problemem.

Zasługujesz na to, by mieć poważnych i lojalnych klientów, którzy docenią to, co dla nich robisz. A nie będą się wykłócać o każdy grosz…

Przecież nie chodzi o jakieś cuda…

Za mądry jesteś i zbyt długo w tym siedzisz, by nie wiedzieć, że opowiastki domorosłych guru o leżeniu całymi dniami na plaży z laptopem na kolanach i patrzeniu, jak pieniądze same się zarabiają, to jeden wielki kit. Ściema i nic więcej! Ale przecież nie o to chodzi…

Kurcze, przecież nie chodzi o rzeczy niemożliwe!

Chodzi tylko o to, by firma przestała być pasożytem, który na Tobie żeruje. Byś miał wreszcie więcej czasu dla siebie i rodziny. Pieniądze same się nie zarobią, ale to przecież wcale nie musi oznaczać, że jedyną alternatywą jest taka harówa jak teraz.

Przecież nie chodzi o grube miliony za nic. Chodzi o to, by firma wypłacała Ci godną pensję i jeszcze Ci w niej zostawało tyle, byś nie musiał się martwić o jutro. I sam mógł decydować, jak bardzo ją rozwiniesz. A do tego przestał wreszcie martwić się długami…

Czy to musi być takie trudne?

Co zatem musi się stać, byś miał firmę, na którą zasługujesz?

Paweł Królak

Widzisz, nie jestem lekarzem, ale zajmuję się uzdrawianiem. A może lepiej powiedzieć… naprawianiem.

Naprawiam biznesy, a często też sposób pracy i życie ich właścicieli. Pokazuję, jak to zrobić, by Twój biznes wreszcie był tym, czym miał dla Ciebie być.

Nie opowiadam głupot o milionach w weekend i bez pracy, ale pokazuję, nad czym pracować w swoim biznesie, byś miał z tego realne rezultaty. Byś czuł, że ta praca jest tego warta.

Przez ostatnie dwa lata pomogłem ponad 450 firmom i wyciągam z tego jeden prosty wniosek…

Jak chcesz naprawić system, jakim jest Twoja firma, to trzeba działać SYSTEMOWO. Nie ma innej drogi…

Co mam na myśli?

Widzisz, przedsiębiorcy często popełniają prosty błąd. Myślą tak: biznes mi nie idzie, bo mam za mało pieniędzy. Więc potrzebuję więcej klientów.

Siedzą zatem nad zdobywaniem klientów, chodzą na szkolenia ze sprzedaży, stosują nowe techniki, więc klientów pojawia się więcej…

…i w firmie dzieje się jeszcze gorzej.

Bo wcześniej pracowałeś 12 godzin na dobę, teraz masz więcej klientów, to… czy masz zamiar pracować jeszcze dłużej?

Nie, to po prostu niemożliwe. Zatem spada jakość produktów i usług, bo nie możesz im poświęcać czasu. Spada jakość obsługi klienta (bo też nie masz czasu), a klienci zaczynają odchodzić…

Pomyślisz: zatrudnię pracowników i wtedy odzyskam czas…

Ale zamiast tego tracisz go na rekrutację, potem szkolenie i pilnowanie pracowników, a w końcu okazuje się, że i tak pracujesz jeszcze więcej, bo poza problemami z firmą doszły problemy z pracownikami.

Błędne koło się zamyka. A Ty czujesz się jak chomik biegający bez sensu w kołowrotku…

Efekt?

Zatrzymujesz się, firma staje w miejscu. Albo się cofa, gdy na rynku nie jest łatwo, a konkurencja gryzie po piętach…

I właśnie to błędne koło prowadzi do takiej sytuacji, w jakiej pewnie jesteś dzisiaj. Możliwe, że czujesz się sfrustrowany… Jestem przekonany, że za dużo pracujesz. A do tego rezultaty są tak cholernie dalekie od tego, co byś chciał.

Wiesz, gdzie tkwi problem?

Problem jest właśnie w tym, że próbujemy naprawić jedną rzecz, a tymczasem firma to system i trzeba działać SYSTEMOWO.

Nie wystarczy jedno rozwiązanie. Gdyby rozwiązanie było banalne, sam wpadłbyś na to już dawno temu…

A tymczasem typowe próby naprawy firmy wyglądają tak, jakbyś chciał zacząć zdrowo jeść, a zapomniał oddychać. Albo zaczął dbać o swój wygląd, a zapomniał o potrzebie snu.

Widzisz, nasz organizm w naturalny sposób przypomina nam, gdy o czymś zapominamy. Nie pozwoli nam przestać oddychać, będzie upominał się o jedzenie, wodę czy sen.

Tak samo firma jako organizm też będzie mówić nam o tym, że coś jest nie tak.

W jaki sposób? Ano właśnie w taki, że nie ma zysku. Albo że klienci odchodzą. Albo że nie chcą kupować. Albo że pracownicy są niezadowoleni z pracy.

To wszystko są objawy choroby firmy. To wszystko pokazuje, że coś jest nie tak. I wtedy firma potrzebuje uzdrowienia.

System potrzebuje naprawy…

I nie wystarczy naprawić jednej rzeczy. Bo jeśli naprawisz tylko jedną, to inne elementy systemu się odezwą.

Na przykład jak zdobędziesz więcej klientów, ale nie będziesz pracować nad pozostałymi elementami układanki, to wszystko rozsypie się jak domek z kart. Bo więcej klientów, bez zmian w ich obsłudze i sposobie działania firmy, to problem, a nie rozwiązanie.

Dlatego nie potrzebujesz jednego prostego rozwiązania…

Potrzebujesz SYSTEMOWEGO Programu Naprawy Twojej Firmy.

Sam zobacz…

5 elementów Systemu Twojej Firmy

Każda firma składa się z 5 elementów:

  • właściciela/szefa (a w większych firmach zarządu, rady nadzorczej i akcjonariuszy)
  • Twoich ludzi (pracowników)
  • procesu
  • produktu
  • oraz klientów

Dlatego naprawdę skuteczny Program Naprawy Firmy powinien pomagać Ci w każdym z tych pięciu obszarów:

Element 1: Właściciel / Szef

Ty - jako właściciel czy szef jesteś niezbędnym elementem firmy. Są takie rzeczy, które w firmie tylko Ty możesz zaprojektować, uporządkować. Tylko Ty możesz z firmy uczynić skuteczną maszynę realizującą potrzeby klientów i zarabiającą pieniądze.

Od Twojej pracy, od jej jakości i wydajności zależy ogromnie dużo. Prawie wszystko. Zresztą, nie tylko od pracy, ale też od Twojego odpoczynku, bo od tego, jak się regenerujesz, zależy, ile sił będziesz miał do prowadzenia firmy.

Chcąc zatem naprawić firmę, musisz też myśleć o sobie, bo jesteś niezwykle ważnym ogniwem.

Element 2: Pracownicy

Twoi ludzie - ogromnie dużo również od nich zależy. Nawet jeśli dziś nikogo nie zatrudniasz, to pewnie czujesz, że uwolnienie się od tak ciężkiej pracy będzie wymagało oddelegowania części zadań. I nie ma tu teraz znaczenia, czy oddasz to pracownikom czy podwykonawcom. Ważne natomiast jest to, by delegowanie przynosiło Ci ulgę, a nie dodatkowe problemy. By pracownicy sami pojawiające się problemy rozwiązywali, a zrzucali tego na Ciebie.

Gdy firma urośnie, będziesz potrzebował nie tylko skutecznie delegować zadania, ale i uczynić z ludzi, którzy je wykonują, skuteczny zespół. Taki, który potrafi się prawidłowo komunikować, współpracuje ze sobą i wykorzystuje siłę synergii mocnych stron poszczególnych osób. To niełatwe, ale to jedyny sposób, by pokonać ograniczenia, zarówno Twoje, jak i wynikające ze słabych stron poszczególnych pracowników. Zespół może więcej niż pojedyncze osoby.

Element 3: Proces

Proces, czyli to, w jaki sposób Twoja firma działa na poziomie operacyjnym. Możesz mieć najlepszych ludzi, ale jeśli proces jest zepsuty, to firma długo nie pociągnie. Ta sama praca, którą można byłoby zrobić szybko, będzie bowiem wymagała mnóstwo czasu i niepotrzebnego wysiłku.

Bardzo często gdy pracuję z firmami, to widzę, że mają świetnego właściciela, świetnych ludzi, ale główne ograniczenie tkwi właśnie w procesie.

Słyszałeś na pewno o tym, że 20% pracy daje 80% efektów. W optymalizacji procesu chodzi właśnie o to, by znaleźć i w pełni wykorzystać te 20%, które przyniosą Ci wreszcie oczekiwane rezultaty. Bez niepotrzebnej harówy.

Element 4: Produkt

Produkt - nie chodzi tylko o to, co sprzedajesz… Nie chodzi tylko o to, czy Twoje produkty są wystarczająco wysokiej jakości…

Chodzi też o to, czy Twoja oferta naprawdę jest tym, czego oczekują klienci. Nawet nie masz pojęcia, jak często oni chcą czegoś zupełnie innego niż oferuje im cała Twoja konkurencja. Wystarczy znaleźć tę potrzebę i ją skutecznie zaspokoić - wtedy Twoje produkty wzmocnią Twoją firmę.

Element 5: Klienci

Klienci - w końcu dla nich to wszystko robimy. Obszary, które najczęściej wymagają w firmach naprawy to rozpoznanie ich potrzeb, a potem powtarzalny sposób pozyskiwania nowych klientów. I zarabiania więcej na tych, których już zdobyłeś…

Na tym jednak nie można się zatrzymać. Gigantyczne znaczenie dla Twojej firmy ma bowiem obsługa klienta (może albo bardzo ułatwić zdobywanie nowych klientów, albo zepsuć Twoje starania). A tymczasem większość firm w obsłudze klienta skupia się na rzeczach kompletnie nieistotnych, zaniedbując te naprawdę dla klientów ważne…

Sam widzisz, że każdy z tych obszarów ma znaczenie i zupełnie bez sensu byłaby praca nad jednym z nich i zaniedbanie pozostałych.

Dlatego Program Naprawy i Rozwoju Twojej Firmy, który chcę Ci zaproponować, został tak zbudowany, by pomóc Twojej firmie w każdym z tych obszarów.

To nie będzie jednorazowe wydarzenie. To 12 miesięcy konkretnej pracy nad Twoją firmą. Krok po kroku. Co miesiąc zajmiemy się jednym zagadnieniem, ale w takiej kolejności, by łącznie uzyskać maksimum korzyści w każdym z tych pięciu obszarów.

Program Rozwoju CorazLepszaFirma.pl

Przedstawiam Ci nowoczesny program szkoleniowy dla zabieganych i wiecznie zajętych, w którym między innymi odkryjesz:

  • Dlaczego aż 20% klientów zadowolonych z obsługi chce przejść do konkurencji?
  • Działy obsługi klientów 4-krotnie zwiększają szansę ucieczki klienta – sprawdź, czy Twój też to robi?
  • Jak krzesła pomogły sprzedać więcej biustonoszy i jakie to ma znaczenie dla Twojej firmy?
  • Co wywołuje nielojalność klientów – aż 96%? I jak zmniejszyć tę liczbę do 6%? (nie ma to nic wspólnego z cenami!)
  • Zwiększ TEN wskaźnik o 5%, a Twoje zyski podskoczą aż o 75% - wiesz, co to?
  • Co robić minutę dziennie, by w ciągu kilku miesięcy zyskać dodatkowe 3 godziny efektywnej pracy dziennie?
  • Dziwne odkrycie specjalisty z NASA: rób to 15 minut dziennie, a zwiększysz swoją produktywność o 35%, kreatywność o 40%, a umiejętność podejmowania decyzji aż o 50% procent – CODZIENNIE!
  • Jak to zrobiłem, że w 90 minut moi pracownicy są w stanie zrobić więcej, niż kiedyś przez cały dzień „pracy”?
  • „Leniwa” metoda pracy, która sprawia, że pracownik działa 3 razy wydajniej – i jest jeszcze z tego bardzo zadowolony?
  • Co obniża IQ pracowników przynajmniej o 15% i może doprowadzić do trwałej dysfunkcji mózgu?
  • Kiedy klienci są gotowi chętniej kupować i płacić więcej, niż u konkurencji? (Już masz wszystko, czego do tego potrzeba – bez względu na branżę!)
  • Dziwny sekret najlepiej zarabiającego pisarza na świecie, który zarobił 89 milionów dolarów na… rezygnacji z pisania? Dzięki tej metodzie aż 76 jego powieści stało się bestsellerami New York Timesa, a Ty możesz zmienić firmę w FABRYKĘ PIENIĘDZY...
  • Czego uczy oglądanie meczów piłki nożnej o zarządzaniu pracownikami? Ta jedna lekcja jest prawdopodobnie warta więcej niż cała Twoja firma.

To tylko kilka pierwszych przykładów, jak małe zmiany prowadzą do WIELKIEGO WZROSTU – firmy, liczby klientów i zysków

Czasy mamy takie, że wszystko szybko się zmienia i za tymi zmianami trudno nadążyć. Dawne metody prowadzenia firmy – wywodzące się nieraz jeszcze z czasu komuny – dziś pogrążają firmy i ich właścicieli.

Właśnie dlatego Coraz Lepsza Firma stworzyła nowoczesny Program Rozwoju Firmy, który na tacy podaje proste i skuteczne sposoby rozwijania firmy – bez wielkich zmian i kosztów!

Jak pewnie już widzisz, ten program szkoleniowy jest zupełnie inny od wszystkiego, co znasz. Pomijając to, że możesz go słuchać w drodze lub na spacerze, ma w sobie coś, co gwarantuje, że pomoże Ci ulepszyć Twoją firmę.

  • Po pierwsze: opiera się na fundamentalnym założeniu, że małe zmiany tworzą WIELKI WZROST firmy.
  • Po drugie: prowadzi go praktyk, przedsiębiorca, jak Ty, a nie wynajęty mówca motywacyjny, który nie ma pojęcia o prowadzeniu firmy w Polsce.
  • Po trzecie: sprawdzona metodologia335 polskich firm uczestniczy już w Programie i korzysta na stałe z tych metod rozwoju, część opinii ich właścicieli znajdziesz poniżej.

I najważniejsze! To nie jest koncert życzeń.

Wszystko, czego już wkrótce się dowiesz, oparte jest na konkretnych dowodach. Bo czasami intuicja podpowiada nam pewne rozwiązania, które niestety dają opłakane rezultaty.

Przykładem może być temat zatrudniania. Wiele firm szuka najlepszych pracowników na rynku, najbardziej wykwalifikowanych, łudząc się, że to będzie idealne dla firmy.

A tymczasem zwycięskie firmy i zespoły rzadko kiedy składają się z najlepszych pracowników... co więcej, tacy mogą nawet Twojej firmie zaszkodzić. Dowiodły tego wieloletnie badania prowadzone przez Google, dowiesz się o tym z 5-go modułu Programu. Zdziwisz się, gdy poznasz 5 cech, jakimi wyróżniają się najlepsze zespoły pracownicze. Uprzedzam, że ich efektywność nie ma nic wspólnego z premiami i nagrodami!

Nie masz czasu? To dobrze!

Bo ten Program powstał właśnie dla przedsiębiorców, którzy nie mają czasu na czytanie setek książek, uczestnictwo w dziesiątkach szkoleń czy kończenie studiów podyplomowych...

Poza tym... książki, szkolenia czy studia mogą Cię dużo nauczyć... ale z samego uczenia niewiele wynika, jeśli nie zastosujesz tego w praktyce.

Dlatego w Programie Rozwoju nie chodzi o to, czego się nauczysz (to dzieje się wyłącznie "przy okazji"), tylko o to, jak realnie zmieni się Twoja firma.

Metody, którymi się z Tobą podzielę, pomogły mi podźwignąć moją pierwszą firmę, dając pieniądze i CZAS. Pomagają też firmom moich Klientów... Wiem, że pomogą i Tobie - jeśli tylko spróbujesz. A niewiele potrzeba, by zacząć i widzieć praktycznie natychmiastowe efekty.

One działają, bo upraszczają prowadzenie biznesu. W programie, który Ci proponuję, wystarczy jedna mała zmiana w miesiącu, by mieć coraz więcej pieniędzy i błogi spokój.

To prosty system, który nie wymaga żadnych wielkich rewolucji, a wręcz przeciwnie, pomaga ich uniknąć. Nie zabiera czasu, nie zabiera pieniędzy, nie musisz zatrudniać nowych osób, ani brać kredytów na rozwój.

Cicha rewolucja

Co więc konkretnie chcę Ci zaproponować?

Zapraszam Cię do rocznego Programu Rozwoju Coraz Lepsza Firma. Dlaczego rocznego? Bo wszystkie konieczne zmiany rozkładamy w czasie, by z jednej strony były bezbolesne, a z drugiej – jak najbardziej trwałe.

Program Rozwoju na płytach

Na początku każdego miesiąca otrzymasz pocztą:

1) Płytę CD z nagraniem audio, gdzie powiem Ci, jak poprawić jeden z ważnych obszarów funkcjonowania Twojej firmy.

Nagranie trwa maksymalnie godzinę, więc spokojnie znajdziesz na nie czas, nawet w samochodzie możesz tego słuchać. I to wielokrotnie, bo Uczestnicy Programu często mi powtarzają, że za każdym razem odkrywają dla siebie coś nowego!

2) Drukowaną instrukcję, jak konkretnie poprawić funkcjonowanie danego obszaru.

Otrzymasz dokładne wskazówki, jak krok po kroku przeprowadzić tę jedną, omawianą zmianę. Tam masz wszystko, czego potrzeba!

Pierwsza lekcja, którą przerobisz w pierwszym miesiącu, będzie poświęcona kluczowemu czynnikowi zwiększającemu lojalność klienta.

To bardzo ciekawe, ale wcale nie chodzi o to, o czym pewnie teraz myślisz… Bo wcale nie chodzi o to, by klienta zachwycać czy przekraczać jego oczekiwania…

Jest coś, co według badań przeprowadzonych na ponad 97 tysiącach klientów, wpływa znacznie lepiej na poziom lojalności klienta. To „coś” to prawdopodobnie jeden z najbardziej niedocenianych czynników związanych z obsługą klienta. A tym czynnikiem jest…

Wybacz, ale nie mogę Ci tego teraz zdradzić. Tego właśnie dowiesz się z pierwszej lekcji Programu Rozwoju.

Posłuchaj próbki 1. lekcji Programu Rozwoju:

A oto tematy wszystkich 12 lekcji, które poruszymy w pierwszym roku uczestnictwa w Programie:

  • Lekcja 1: Klucz do lojalności klienta
  • Lekcja 2: Najważniejsza zasada osobistej efektywności
  • Lekcja 3: Myśl jak Twój klient
  • Lekcja 4: 5 reguł skutecznego delegowania zadań
  • Lekcja 5: Najważniejsze składniki skutecznego zespołu
  • Lekcja 6: Zapomniana zasada obsługi klienta
  • Lekcja 7: Mniej znaczy więcej
  • Lekcja 8: Eliminowanie marnotrawstwa
  • Lekcja 9: Czy powinieneś zatrudnić asystentkę?
  • Lekcja 10: Cena, która sprzedaje
  • Lekcja 11: Zarabiaj więcej na tych samych klientach
  • Lekcja 12: Dźwignia relacji

3) Dostęp do Forum Coraz Lepszych Przedsiębiorców

Już nigdy nie będziesz sam ze swoimi problemami. Wiem, jak to jest być przedsiębiorcą, którego problemów nikt nie rozumie. A tu masz rosnącą grupę osób, które myślą podobnie jak Ty i prawdopodobnie przeszli już przez to samo, co Ty! Pomogą Ci, doradzą, podzielą się swoimi doświadczeniami.

Co więcej, wiele z tych firm potrzebuje usług takich, jak Twoje! Jak myślisz, do kogo pójdą następnym razem? Do „swojego”, kogoś z Programu Coraz Lepsza Firma. Wystarczy, że się pokażesz na forum jako ekspert. No tak, musisz się pokazać, coś jednak trzeba zrobić.

Innych Uczestników Programu będziesz mógł poznać nie tylko przez Internet (uczestnicząc w dyskusjach na zamkniętym forum). Spotkasz ich na żywo (na eventach, które organizujemy dla Uczestników Programu) oraz nawiązując z nimi bezpośredni kontakt (często najlepszy sposób rozpoczęcia współpracy to po prostu umówienie się na kawę!). Jest o co walczyć!

4) Grupowe konsultacje i dodatkowe porady od ekspertów

Raz w miesiącu robimy w formie webinaru grupowe konsultacje dla Uczestników Programu Rozwoju. Możesz wtedy zapytać, o co tylko chcesz - i dostaniesz podpowiedź dotyczącą Twoich indywidualnych wyzwań.

Również raz na miesiąc robimy webinar z Gościem Specjalnym - ekspertem w swojej dziedzinie. To niezwykła szansa dostępu do ekspertów i zdobycia fachowej porady.

Wszystkie webinary nagrywamy i masz dostęp do nagrań, więc jeśli nie będziesz mógł uczestniczyć na żywo - możesz w każdej chwili obejrzeć lub odsłuchać nagranie. Dotyczy to także wszystkich webinarów, które odbyły się zanim dołączyłeś do Programu Rozwoju

5) Darmowa reklama w Katalogu Coraz Lepszych Firm i znak jakości “Coraz Lepsza Firma”

Nic za to dodatkowo nie płacisz, a jesteś w miejscu, gdzie inni szukają dobrych jakościowo produktów i usług. Tak, marka Coraz Lepsza Firma zobowiązuje nas do dbania o jakość tego unikatowego katalogu firm.

To też coś dla Ciebie! Jeśli będziesz czegoś potrzebować dla swojej firmy - sprawdź zawsze najpierw w naszym katalogu. Tam są najlepsi.

Jako uczestnik Programu możesz zacząć się posługiwać tym symbolem jakości. Dostarczymy Ci naklejki, które możesz umieścić np. przy drzwiach swojego biura lub sklepu oraz pliki graficzne do umieszczenia na stronie internetowej.

Ze swej strony cały czas będziemy dokładać starań, by dzięki temu znakowi rozpoznawali Twoją firmę nie tylko inni Uczestnicy Programu, ale również Twoi potencjalni klienci.

Znak Programu Rozwoju

Podsumujmy jeszcze raz, czego zatem możesz się spodziewać przez najbliższe 12 miesięcy i co zmieni się w Twoim biznesie?

  • pokażę Ci, co trzeba zrobić, byś mógł pracować mniej, a jednocześnie wydajniej, dzięki czemu firma będzie miała lepsze rezultaty, a Ty więcej czasu dla siebie i dla rodziny
  • nauczysz się zarządzać poziomem własnej energii i szybko regenerować, by wykorzystywać maksimum swoich możliwości dla dobra firmy
  • całkiem prawdopodobne, że robiąc rzeczy WŁAŚCIWE i podejmując właściwe decyzje, co do priorytetów, po prostu… odzyskasz pasję ze swojej pracy i znów z radością będziesz przychodzić do firmy
  • nauczysz się delegować zadania w taki sposób, by pracownicy autentycznie zdjęli z Ciebie ciężar dzisiejszych obowiązków
  • zobaczysz, jak poprzez skuteczne delegowanie uczyć pracowników odpowiedzialności i podejmowania decyzji, przez co przestaną niepotrzebnie zawracać Ci głowę (sami będą gasić swoje pożary!)
  • zobaczysz, jakie proste techniki możesz zastosować, by pracownicy pracowali wydajniej i wkładali w pracę więcej zaangażowania
  • dzięki technikom, które poznasz, sam nauczysz pracowników lepszej komunikacji i współpracy, by pomagali sobie nawzajem (to też Cię odciąży od rozwiązywania dzisiejszych problemów między pracownikami)
  • zoptymalizujesz działanie firmy, czyli mówiąc po ludzku: wywalisz z niej wszystko to, co niepotrzebnie zajmuje czas, a nie przynosi korzyści
  • ten sam odzyskany czas, przeznaczony na to, co naprawdę ważne dla Twojego biznesu, nie tylko sprawi, że firma będzie znacznie więcej zarabiać, ale umożliwi też kontrolę nad jej rozwojem
  • nauczysz się, jak rozpoznawać potrzeby klientów i dostosowywać ofertę Twoich produktów i usług do tego, czego naprawdę potrzebują - dzięki temu znacznie łatwiej do nich dotrzesz i przekonasz ich do zakupu
  • poznasz sposoby, by zarabiać więcej na swoich... cenach, czyli takiego ustalania i różnicowania cen dla swoich produktów i usług, by osiągnąć z nich maksimum korzyści
  • dowiesz się, jakich zmian dokonać w obsłudze klienta, by klienci znacznie chętniej wracali ponownie (a sam wiesz, że łatwiej zarabia się na stałych klientach niż szukaniu wciąż nowych)
  • nauczysz się, jak poszerzać ofertę i co do niej dodać, by zarabiać jeszcze więcej na tych samych klientach…

„No dobra, lepiej powiedz, ile to kosztuje”

Tak szczerze, sam się nad tym zastanawiałem. Pytałem o to nawet naszych Klientów. Absolutna większość z nich sugerowała, że uczciwą i atrakcyjną ceną za udział w tym programie byłaby kwota na poziomie co najmniej 300 zł netto miesięcznie.

Pewnie mają rację. Ale nam najbardziej zależy na inspirowaniu innych firm i promowaniu nowego spojrzenia na biznes.

Dlatego nie chcemy, by cena była dla kogokolwiek barierą. Stąd zdecydowaliśmy się na cenę...

147 zł + VAT miesięcznie

Przynajmniej na razie, w przyszłości cena może wzrosnąć, więc tym bardziej warto zapisać się już teraz (przez cały okres 12-miesięcznej umowy będzie obowiązywać taka cena, jak w chwili jej zawarcia).

Wiem, że to śmieszna kwota i pewnie zastanawiasz się, ile mogą być warte tak tanie materiały szkoleniowe?

Powiem Ci coś. Uprościliśmy wszystko, zawierając całą merytorykę w jednej płycie CD na miesiąc i prostej instrukcji zastosowania tych zmian. To jest tak łatwe do przełknięcia, że dasz spokojnie radę i znajdziesz na to czas. A Twoja firma odwdzięczy się pięknym rozwojem, pieniędzmi i czasem dla Ciebie! Tak, ten program szybko zwróci Ci czas!

To na co jeszcze czekasz?

Dołącz do Programu Rozwoju CorazLepszaFirma.pl

Opinie Uczestników Programu Rozwoju CorazLepszaFirma.pl

Bartosz Kudlicki

Programu Rozwoju daje w rok taką dawkę wiedzy, którą normalnie można zdobyć w 5 lat

Moja firma nie jest świeżynką, została założona z autentycznej pasji przez mojego ojca 20 lat temu. Przez długi czas firma prowadzona była intuicyjne, po omacku, ale kiedy zaczęła coraz bardziej rosnąć, nie było to już możliwe. Przyszedł moment, gdy było coraz więcej zamówień i pozostały 2 wyjścia: odmawiać klientom lub przyjmować wszystkie zamówienia, ale kosztem obniżenia jakości. Powoli nie dawaliśmy sobie rady z taką ilością zamówień, jednocześnie nastąpił kryzys na rynku i obroty spadły o ponad połowę, a najlepsza kadra odeszła. Wtedy trzeba było zacząć budować firmę na nowo – korzenie musiały wypuścić nowe pędy.

W tym czasie szczęśliwie natrafiłem na Coraz Lepszą Firmę (CLF) i wziąłem udział w pierwszym szkoleniu. Tak skutecznie zidentyfikowano moje potrzeby, że zacząłem dalej działać z CLF.

Już pierwsza lekcja Programu okazała się przełomowa! Dawniej klienci odchodzili do naszej konkurencji, ale gdy zaczęliśmy stosować wskazówki z zakresu obsługi klienta zawarte w Programie Rozwoju, to klienci przychodzą do nas OD konkurencji! Przez CLF poznałem też wiele ciekawych środowisk społeczności, co procentuje do dziś.

Dzięki pracy nad firmą wzrósł nasz prestiż zarówno w oczach klientów, jak i pracowników. Przyczyniło się do tego uporządkowanie wynikające z wprowadzenia konkretnych zasad w firmie. Zastosowałem je dzięki poradom zawartym w Programie Rozwoju. Zostały jasno określone granice, co można, a czego nie można robić. Dzięki wprowadzonym procedurom życie w firmie stało się po prostu łatwiejsze.

W roku 2017 nastąpił 40% wzrost obrotów w stosunku do 2016 r. (90% w stosunku do 2015 r.) i bardzo duży procent tego wzrostu jest ewidentną zasługą Coraz Lepszej Firmy.

Moim zdaniem Programu Rozwoju daje w rok taką dawkę wiedzy, którą normalnie można zdobyć w 5 lat. Także nie ma sensu wynajdować koła na nowo, warto zaufać poradom Coraz Lepszej Firmy.

Bartosz Kudlicki, Biuro Turystyczne Quand

Anna Zaprzelska

Dzięki Programowi Coraz Lepsza Firma wszystko się zmieniło!

I nie mówię tutaj jedynie o biznesowej stronie, dotyczącej prowadzonej przeze mnie działalności, choć to właśnie tu zaszły spektakularne zmiany. Z przyjemnością obserwuję również zmiany dotyczące mojego życia w czasie wolnym od pracy – o tak! Wreszcie taki mam!

Same lekcje dają dużo merytorycznej wiedzy. Dla mnie jako osoby prowadzącej 1-os działalność gospodarczą (bo tak właśnie było, gdy zaczynałam współpracę z CLF), większość wiedzy była nieznana. Przesłuchałam więc od początku do końca wszystkie lekcje Programu Rozwoju i rzeczywiście zaczęłam je wdrażać i testować, i sprawdzać, czy przyjmą się na mojej małej firemce.

Bez wątpienia kluczowym momentem był również kurs “Uwolnij swoją firmę”, z którego mogli skorzystać uczestnicy Programu. Tam wydarzyło się coś, co zapamiętam na całe życie, czyli pierwsze spotkanie, podczas którego należało wycenić wartość swojej firmy, a następnie tak pokazać ją potencjalnym inwestorom, aby zechcieli ją od nas kupić. To był ten pierwszy moment, w którym pomyślałam o swojej firmie na poważnie, z pozycji inwestora.

Wcześniej była to dla mnie właśnie firemka, czyli miejsce mojego samozatrudnienia. Mnóstwo rzeczy działo się intuicyjnie, a ja często wmawiałam sobie, że nie potrzebuję żadnych zmian.

Dzięki Programowi Rozwoju myśli, które mnie ograniczały, odeszły w niepamięć, a mnie nie pozostało nic innego jak tylko wdrażanie kolejnych konkretnych wskazówek. Po prostu nauczyłam się myśleć w nowych dla mnie kategoriach, że jestem duża i naprawdę mogę coś osiągnąć.

Nauczyłam się również wiele pod kątem organizacyjnym. Wiem już, jakie rzeczy są ważne w firmie, w jaki sposób pilnować kosztów. To są takie podstawy, na które wcześniej nie zwracałam wielkiej uwagi, bo przecież kto by się skupiał na tym, ile przedsiębiorca powinien spać czy odpoczywać. Kolejne lekcje pokazały mi, jak bardzo błędne było moje myślenie. A wszystko to, co wydarzyło się po ich wdrożeniu, było potwierdzeniem tego, że wybrałam właściwie.

Obecnie pracujemy w Lemoncraft na pełnych obrotach. Nie jestem już sama, bo zbudowałam wspaniały zespół, z którym potrafię się właściwie komunikować. Z 50m2 „firemki” rozrośliśmy się do 130m2 firmy, dla której wspólnie wytyczamy kolejne cele do realizacji. Wreszcie nie boję się analiz, a nawet polubiłam statystyki.

W 2017 roku po raz pierwszy pojechałam na wakacje bez mojej firmy i świadomość tego, że beze mnie funkcjonuje na tym samym poziomie zaangażowania, okazała się najmilszym doświadczeniem.

Kiedy w grudniu, po roku uczestniczenia w Programie, spojrzałam wstecz, siedząc nad arkuszem kalkulacyjnym podsumowującym rok 2017, to pomyślałam: WOW!

Da się! Da się prowadzić firmę, być szefem, a także mieć rodzinę, być wyspanym i jeździć na wakacje. Okazało się bowiem, że w ciągu tego roku stałam się zupełnie innym człowiekiem.

Społeczność CLF także jest bardzo pomocna. Na każdym etapie Programu możemy uzyskać wsparcie od Pawła Królaka, a także od wielu przedsiębiorców dostępnych na forum CLF. Również komunikacja z Coraz Lepszą Firmą jest zawsze sprawna i kulturalna.

Uważam, że Program jest dla każdego, zarówno dla prezesa, jak i osoby, która dopiero planuje założyć firmę. Pomaga wszystko poukładać w polskich realiach, a tym samym uniknąć wielu błędów.

Drogi Pawle oraz cała załogo CLF – to kawał dobrej roboty! Dziękuję, że mogłam się od Was uczyć.

Anna Zaprzelska, Lemoncraft

Katarzyna Surowiec

Warto przesłuchać lekcje kilkukrotnie

Dzięki Programowi Rozwoju CLF mam świetną comiesięczną dawkę ogromnej wiedzy. Mogę ją przyswajać podczas jazdy samochodem lub w każdym wybranym przeze mnie momencie.

W mojej firmie zastosowałam przede wszystkim wskazówki dotyczące: zwiększenia sprzedaży, powrotu dawnych klientów do nas oraz zmierzenia się z takimi problemami jak marnotrawstwo w firmie. To są tematy, z którymi pracujemy w sposób ciągły. A lekcję o osobistej efektywności puszczam mężowi i powtarzam wskazówki tam zawarte aż do znudzenia. :) Jest dla niego bardzo potrzebna.

Zauważyłam, że warto przesłuchać lekcje kilkukrotnie. Ja właśnie wracam do początkowych lekcji, aby przypomnieć sobie zapomniane wskazówki. Stwierdziłam również, że pewne rzeczy udało nam się wprowadzić, a inne rzeczy/problemy pojawiły się po udoskonaleniu tych pierwszych. Myślę, że lekcje Programu Rozwoju bardzo pomagają przedsiębiorcy spojrzeć z zupełnie innego punktu widzenia.

Jedynie, czego NIE polecam, to słuchanie lekcji przed snem, ponieważ po przesłuchaniu ma się tyle pomysłów, nad którymi można popracować, że wtedy głowa szaleje i ciężko jest zasnąć. ;)

Jeśli chodzi o konkretne wyniki finansowe, to zwiększenie opłacalności o 20%, to chyba dobry wynik ;) Stworzyłam też 3 dodatkowe stanowiska stałej pracy, a w tym roku będę obsadzać już bardzo wysokie stanowisko. To praca zarówno całego Zespołu Ogródka Dziadunia, jak i nauki wyciągniętej z lekcji Programu Rozwoju.

Dzięki programowi poznałam również Monikę Madejską z Coraz Lepszej Firmy i przeprowadziłam w swoim zespole badanie narzędziem Harrison Assessments. Mogę śmiało powiedzieć, że jest to moje odkrycie 2017 roku. :)

Katarzyna Surowiec, Ogródek Dziadunia

Krzysztof Jabłoński

Program daje dużo praktycznej wiedzy, nie teoretycznej. Jako praktyk mogę to potwierdzić :)

Program Rozwoju pomaga poukładać firmę. Najistotniejszymi lekcjami były dla mnie te o delegowaniu i odpoczywaniu. Teraz wstaję bardzo wcześnie rano, przez co mam więcej czasu na działania dla firmy i działa to naprawdę rewelacyjnie!

Dużo czytałem o rozwoju firmy już wcześniej, ale Program Rozwoju pomógł mi poukładać tę zebraną wiedzę. Wróciłem do zapomnianych elementów, do tego, co robiłem na początku i w toku rozwoju firmy po prostu przestałem.

Lekcja nr 3 fajnie zmienia perspektywę. Paweł Królak opisał to, co naprawdę interesuje klientów, pokazał jak postawić się na ich miejscu, gdy nie jesteśmy ekspertami w branży. Ja również na to patrzyłem, ale z jeszcze innej perspektywy.

Teraz firma na pewno działa sprawniej. Mam jeszcze lepszy zespół, wszyscy pracownicy wiedzą, że idziemy w kierunku turkusowego zarządzania i sami biorą już na siebie zadania i odpowiedzialność. Nawiązałem też kilka relacji, wspieramy się w działaniu z innymi uczestnikami z Krakowa. Mogę się kontaktować z osobami, które przechodziły przez różne, także podobne do mnie, etapy rozwoju firmy i dzięki temu potrafią pomóc. Jeden z uczestników bardzo mi pomógł, gdy odszedł ode mnie bardzo ważny pracownik. Wskazówki z jego własnego doświadczenia były bardzo wartościowe.

Rozwój firmy widzę też po bilansie rocznym.

Uważam, że Program Rozwoju jest dla 2 grup ludzi:
- tych co zaczynają – żeby nie popełniali błędów, za które trzeba potem słono płacić;
- i tych, którzy działają dłużej – żeby odświeżyli to, jakie mieli idee, cele przy zakładaniu firmy. Odkryć na nowo, po co zakładaliśmy firmę, bo nigdy nie zakładamy firmy tylko dla pieniędzy. Można odkryć, co przestałem robić i wrócić do tego.

Program daje dużo praktycznej wiedzy, nie teoretycznej. Jako praktyk mogę to potwierdzić. :)

Poza tym widzę jak działa np. obsługa klienta w Coraz Lepszej Firmie, więc wiem, że to nie są wydumane rzeczy, ale autentycznie Coraz Lepsza Firma sama je stosuje u siebie.

Krzysztof Jabłoński, Smartcreation.pl


Anna Kramarz-Sańpruch

Jestem naprawdę zadowolona i wszystkim z całego serca polecam udział w Programie Rozwoju

Zdecydowałam się dołączyć do Programu Rozwoju, bo materiały Coraz Lepszej Firmy, z którymi wcześniej się zetknęłam, były bardzo merytoryczne i przydatne dla mojej firmy. A lekcje Programu są tak zorganizowane, że zwykle znajdzie się czas w ciągu każdego miesiąca na ich przesłuchanie.

Bardzo wartościowa była dla mnie lekcja nr 2 dotycząca zarządzania w czasie. A kolejne lekcje pomogły mi np. wprowadzić spójny system delegowania zadań pracownikom. Niby temat znany, a jednak to jeszcze bardziej uporządkowało spójność stosowania zasad delegowania.

Newralgicznym tematem w mojej branży są ceny, lekcja dotycząca tego zagadnienia też okazała się świetna. W naszej branży istnieje bardzo duży szary rynek, a z tego wynika naprawdę zacięta walka cenowa. Wskazówki od Coraz Lepszej Firmy pomogły ustalić konkretną politykę cenową w tak trudnej sytuacji. Wdrażam to i już widzę konkretne rezultaty.

W firmie nastąpiło ciągłe usprawnianie, ulepszanie i szukanie wąskich gardeł.

Na 2018 r. przyświeca mi plan dalszego rozwijania procedur i standardów w firmie. Proceduralne podejście, które rozwijam dzięki Coraz Lepszej Firmie, procentuje! Nie tylko ułatwia działania w firmie, ale obniża poziom napięcia wśród pracowników w firmie.

Ogromną rolę w Programie pełni też forum Coraz Lepszych Przedsiębiorców. Wielokrotnie korzystałam z podpowiedzi i uwag innych uczestników, dotyczących pomysłów, którymi się z nimi dzieliłam. Społeczność CLF to ludzie, którym autentycznie zależy na swoim rozwoju.

Jestem naprawdę zadowolona i wszystkim z całego serca polecam udział w Programie Rozwoju. I tym, których firma nie działa, jak i tym, którym działa – bo ten, kto się nieustannie nie rozwija, ten się zwija. Można nagle obudzić się w sytuacji, gdy konkurencja nas przegoniła.

Program Rozwoju to takie realne, rzeczywiste wejście w zarządzanie XXI wieku, a nie wejście z opóźnieniem w lata 90-te :)

Jesteście ogromnym wsparciem dla mnie!

Anna Kramarz-Sańpruch, Samarytanin - Profesjonalna Opieka Domowa

Daniel Dydak

Udział w programie CLF był nie tylko przygodą intelektualną czy poznawczą, ale przełożył się na twarde dane, czyli pieniądze

Kiedy czytam jakąś książkę lub biorę udział w szkoleniu, zawsze po jakimś czasie dziwię się, dlaczego tak niewiele pamiętam, choć jeszcze przed chwilą wydawało mi się, że świat mam już objaśniony. Odkryłem w końcu, że jeśli z danej pozycji zapamiętam choć jedno zdanie i naprawdę wdrożę je w codzienne działanie, opłacało się z nią zapoznać i czas poświęcony na czytanie lub słuchanie na pewnie nie poszedł na marne.

W ten właśnie sposób chciałbym opisać Program Rozwoju Coraz Lepsza Firma, w którego części podstawowej wzięliśmy udział w ubiegłym roku. Przytoczę trzy zdania, które na tyle zmieniły nasze myślenie o biznesie, że miały duży wpływ na nasze wyniki. Uprzedzając podsumowania – w programie cenię najbardziej takie zdroworozsądkowe podejście, które polega na tym, że rozwiązania są bliżej niż się wydaje. Wyzwanie jednak polega na tym, aby uwierzyć, że te proste rzeczy stosowane z konsekwencją naprawdę przynoszą rezultaty. Znaczenie zdań przytaczam z pamięci.

„Nie musisz skupiać się na efekcie “wow”, zaskakiwaniu klienta, bo i tak nie zapłaci więcej. Klienci płacą za rzetelnie wykonaną pracę i dlatego wracają".

To skupianie się na efekcie “wow” jest szczególnie wielką pokusą w świecie agencji reklamowych, szczególnie takich jak KUMACI OGARNIĘCI, bo nasz biznes w około 80% polega na projektowaniu graficznym. Kiedy ze wspólnikiem przepuściliśmy powyższe zdanie przez nasze doświadczenie, okazało się, że czasami gonimy króliczka i tracimy energię na poszukiwaniu jeszcze bardziej „odjechanego pomysłu", za co tak naprawdę nikt nie płaci. Nie chodzi oczywiście o popadanie w kolejną skrajność i pracowanie na pół gwizdka, ale o podejście mniej więcej takie: robimy najlepiej jak umiemy, ale bez przesadnego przepalania energii.

Po pierwsze, pozwoliło to po prostu spuścić ciśnienie u nas i u pracowników, a po drugie, poskutkowało zaoszczędzeniem olbrzymiej ilości energii. Wysyłamy do klientów projekty, co do których jesteśmy przekonani, że są naprawdę dobre i że dalsza praca nad nimi nie jest potrzebna. I o dziwo, w większości przypadków to działa! Klienci proszą o efekt “wow”, bo w działach marketingu to jest już rodzaj mantry. A my przepuszczamy to przez nasze doświadczenie i po prostu projektujemy. Bo tak naprawdę jakież wielkie efekty “wow” można osiągnąć, projektując katalog czy stronę internetową i to w budżecie małego klienta?

W sensie obiektywnych wskaźników wdrożenie tego przekonania skróciło czas pracy nad projektem, więc zarabiamy więcej.

„Odpowiednia cena produktów jest zakotwiczona w wielu zmiennych. Trzeba do nich dotrzeć i na ich podstawie wyceniać usługi."

Z tym mieliśmy i mamy problem trochę do dziś. Bo nasza branża to ogromna rozpiętość stawek. Projektowanie graficzne zależy od wielu rzeczy (wielkość klienta, jego przekonanie o cenie, nasze przekonania co do czasu pracy i jej ilości, porównanie z konkurencją).

Po analizie wielu czynników doszliśmy do wniosku, że w wielu przypadkach jesteśmy po prostu zbyt tani. Nie wiedzieć czemu klienci otrzymywali ceny grafika-freelancera, a otrzymywali usługę agencji. Czyli pełna ekspertyzę, tekst, osadzenie w szerszym marketingowym kontekście. I co ważne – telefon, który ktoś odbiera i mail, na który ktoś odpisuje. Proces analizy był oczywiście dłuższy i dotyczył wielu zmiennych, ale w skrócie, prawie wszyscy nowi klienci otrzymywali wycenę o 25-30 % wyższą i po prostu ją akceptowali. To było kolosalne odkrycie, coś jak zmiana paradygmatu. Wydawało się nam wcześniej, że walka ceną ma sens. A po prostu nie ma.

Jeśli spojrzeć zgodnie z moim podejściem, że choć jedno zdanie zapamiętane i wdrożone sprawia, że książka lub szkolenie były warte poświęconego czasu, to powyższe przykłady z pewnością świadczą o tym, że udział w programie CLF był nie tylko przygodą intelektualną czy poznawczą, ale przełożył się na twarde dane, czyli pieniądze. Zupełnie na oko – myślę, że przynajmniej dzięki zastosowaniu tych dwóch wskazań zarobiliśmy przynajmniej kilkadziesiąt tysięcy złotych więcej. I to chyba całkiem niezła stopa zwrotu.

I najważniejsze – dzięki temu już na wejściu zaniechaliśmy zbędnych działań przepalających naszą energię. Dlatego pewnie miałem zdecydowanie więcej czasu, który spędzałem z żoną i dwuletnią córką. A tego na żadną kasę nie da się przeliczyć, bo nie ma po prostu takiej ilości pieniędzy. Może więc w programie CLF ważniejsze jest to, czego nie robię, a raczej nie robię bez sensu, dla pozornych działań niż to, co zrobiłem.

Szczerze polecam.

Daniel Dydak, Wspólnik w Kumaci Ogarnięci sp. z o.o.

Marcin Atamańczuk

Małymi krokami do coraz lepszej firmy

Życie przedsiębiorcy nie jest proste, może dlatego w ostatnim czasie na rynku pojawiło się wielu różnych trenerów biznesu i programów rozwoju, by pomóc właścicielom w ich codziennym trudzie. Programy te mają to do siebie, że albo są drogie (a przecież zawsze w małym biznesie pieniędzy brakuje), albo angażują i tak już deficytowy czas na przesiadywanie na stacjonarnych szkoleniach (bo kto będzie za nas pracować, skoro tylko my potrafimy wszystko dobrze zrobić?).

Program CorazLepszaFirma.pl walczy z mentalnością właścicieli małych polskich firm, którzy przez lata zmagają się z tymi samymi problemami: brakiem długofalowej strategii, problemami z pracownikami, niską sprzedażą, nieuporządkowanym marketingiem i tysiącem pomniejszych spraw.

Do programu CorazLepszaFirma.pl przekonała mnie osoba pomysłodawcy – Pawła Królaka, którego miałem przyjemność poznać na studiach MBA – był na nich jednym z wykładowców.

Zespołowi Pawła udała się rzecz niezwykła – połączyli oldschoolowy nośnik treści, jakim jest płyta CD, z interaktywnością współczesnego cyfrowego świata. I tak co miesiąc otrzymujemy ładnie wydaną płytę CD z godzinnym materiałem, wraz z książeczką podsumowującą przerabianą lekcję. W każdej chwili możemy też skontaktować się za pomocą Facebooka z aktywną społecznością innych przedsiębiorców.

Sam kurs w wersji podstawowej to 12 odrębnych tematów, które składają się w doskonały Program Rozwoju. Omawiany jest w nim szereg aspektów, których poprawa krok po kroku prowadzi do Coraz To Lepszej Firmy. Bo sukces w biznesie to nie rzucanie się na głęboką wodę i bezproduktywna praca (której zawsze jest pod dostatkiem), tylko dobrze zaplanowana strategia rozwoju, którą realizujemy punkt po punkcie.

I to właśnie to podejście – comiesięcznych małych kroków – najbardziej podoba mi się w programie CorazLepszaFirma.pl. Dzięki małym porcjom wiedzy i angażowaniu niedużej ilości czasu możemy co miesiąc stawać się Coraz Lepszymi Przedsiębiorcami!

Wraz z poszczególnymi lekcjami otrzymujemy potężną porcję praktycznej wiedzy, którą od razu możemy wdrożyć w swojej firmie. Zajmujemy się swoją osobą, podejściem do biznesu, uczymy się delegować uprawnienia, zarządzać zespołem, tworzyć najlepsze systemy sprzedaży, czy porządkować poszczególne aspekty firmy.

Wiem, że program CorazLepszaFirma.pl był w moim przypadku motorem zmian i pozwolił mi przez ostatni rok na znaczną poprawę wyników i poukładanie szeregu spraw, które przez lata spowalniały mój rozwój.

Na koniec jedna rada, która tyczy się każdego Programu Rozwoju – to od Ciebie właścicielu małej firmy zależy, czy za rok/dwa będziesz dalej ze swoim biznesem i każdy dzień w pracy będzie dodawać Ci więcej siły i satysfakcji z życia.

Tak więc daję programowi 9/10, bo wiem, że zawsze może być Coraz Lepszy :)

Marcin Atamańczuk, Exelmedia - Marketing w Google

Rafał Chmielewski

Wystarczy, że na praktykę przełożysz 10% tego, co zawierają poszczególne lekcje, a jestem przekonany, że efekty będziesz miał fantastyczne

Cześć! Nazywam się Rafał Chmielewski i od kilku lat prowadzę firmę wspierającą kancelarie prawne w rozwoju. Od kilku też lat korzystam z wiedzy i doświadczenia Pawła Królaka oraz zespołu Coraz Lepszej Firmy.

Wcześniej byłem uczestnikiem wielu szkoleń i programów edukacyjnych, jednak obecnie skupiam się wyłącznie na materiałach edukacyjnych i konsultacjach CLF. Są one tak wartościowe dla przedsiębiorców, że zacząłem zapraszać Pawła również na szkolenia biznesowe organizowane przez moją firmę dla moich klientów. I chociaż na tych szkoleniach mamy różnych prowadzących, nawet tych z górnej półki, to opinia moich klientów jest zawsze taka sama: Rafał, następnym razem zaproś znowu Pawła Królaka. Cóż, sam rozumiesz, że nie mam wyboru.

Ale szczególnie polecam Ci Program Rozwoju. Małe dawki wiedzy, posegregowanej tematycznie, w odpowiednich odstępach czasu. Szalenie je lubię. Najczęściej słucham ich przemierzając kraj samochodem. Czasem robię to wielokrotnie. Oszczędzam też w ten sposób mnóstwo czasu, gdyż nie muszę go przeznaczać na wartościową lekturę – to zrobił już Paweł i do tego jeszcze przełożył na praktykę. Idealne!

Jednak oczywiście sama wiedza to jeszcze nic, jeśli nie jest wdrożona. Zatem jeśli skorzystasz z Programu Rozwoju, to nie tylko go słuchaj, ale też wdrażaj. Pamiętaj o tym! Ale wystarczy zapewne, że na praktykę przełożysz 10% tego, co zawierają poszczególne lekcje, a jestem przekonany, że efekty będziesz miał fantastyczne. Przynajmniej takie, jak ja i moja firma. Zobacz zresztą, co piszą do mnie (sami z siebie, z własnej inicjatywy) moi klienci na temat wartości, jakie moja firma wnosi w ich biznesy:

„Poświęciłam Panu i web.lex wczoraj dużo myśli – samych pozytywnych (z domieszką niedowierzania). Bo proszę Pana, nie ma ludzi i firm idealnych, którzy byliby jednocześnie empatyczni, pracowici, domyślni (czytaj: robili coś dla kogoś lub za kogoś bez proszenia). A Pańska firma to wszystko robi – za co bardzo dziękuję. Ale na poważnie: wierzę, że nie jesteście ideałami, bo to byłaby katastrofa!”

„Czy Ty jesteś jedynym "marketingowcem", na którym można polegać? TAK! To nie wazelina… z Tobą się po prostu pracuje zawsze profesjonalnie… Czuję taką potrzebę, więc Ci mówię…:))”

„Ciebie i web.lex zawsze gorąco polecam. Powiem więcej (absolutnie szczerze) w moim przekonaniu jesteś jedyną do tej pory osobą/firmą z branży marketingu prawniczego, która jest w 100 % wiarygodna i solidna! Jak wiesz, z wieloma osobami pracowałem i niestety muszę przyznać, że większość nie spełnia moich oczekiwań. Także na mnie zawsze możesz liczyć i ja zawsze przy każdej okazji będę Cię wspierał i polecał, i będzie to dla mnie zawsze czysta przyjemność! No, dosyć słodzenia:)))))”

Pamiętaj zawsze o tym, co mówi Paweł Królak: firma to system. A każdy system składa się z poszczególnych elementów. Żeby system działał prawidłowo, musisz pracować nad każdym z nich. Aż pewnego dnia okaże się, że Twoja firma działa jak dobrze naoliwiony szwajcarski zegarek. Dając zadowolenie Twoim klientom, pracownikom oraz oczywiście Tobie.

Rafał Chmielewski, Web-lex.pl

Agnieszka Szwed

Wreszcie mam czas na pracę nad firmą, a nie w firmie

Bycie przedsiębiorcą wymaga ciągłego rozwoju. Szkolenia, konferencje, akademie biznesu – oferta jest bardzo szeroka. Próbowałam wielu rzeczy, ale to Coraz Lepsza Firma skradła moje serce i na stałe (bo już drugi rok) towarzyszy mi w rozwoju firmy. Idealnie rozłożony materiał pozwala małymi krokami robić wielkie zmiany. Za największy sukces uważam to, że udało mi się uwolnić z firmy. Długo zatrudniałam samych specjalistów, osobiście zaś zajmowałam się organizacją pracy, prowadzeniem projektów, spotkaniami z klientami, sprzedażą, finansami, zaopatrzeniem i wieloma innymi sprawami. Na rozwój firmy i myślenie strategiczne nigdy nie było czasu. W końcu odważyłam się zatrudnić kogoś, kto mnie w tym zastąpi. Wreszcie mam czas na pracę nad firmą, a nie w firmie i czuję, że powoli wszystko zaczyna układać się na swoim miejscu. W społeczności Coraz Lepszych Przedsiębiorców znalazłam inspirujących przedsiębiorców, partnerów biznesowych i klientów. Dziękuję Coraz Lepsza Firmo! <3

Agnieszka Szwed, właścicielka firmy Gootek i marki wp360

Grzegorz Pogudz

W firmie jest po prostu porządek

Dzięki Programowi Rozwoju dużo się dzieje w mojej firmie. W przeciągu roku widzę wzrost o 20%, to jest naprawdę dużo. Sukcesywnie rośnie liczba wydawanych w firmie paragonów (w lipcu 2016 było to 7 tysięcy, a w lipcu 2017 już 9 tysięcy). Jednocześnie sukcesywnie rosną obroty.

Zaczęliśmy stosować tzw. sprzedaż wiązaną i pakietową. To były świetne wskazówki!

Oddelegowałem też ludzi do pracy w konkretnych działach. Już nie jest tak, że każdy pracuje nad wszystkim. Pracownicy mają swoje zakresy odpowiedzialności w firmie.

Jestem też dumny, że mamy jasno wytyczony kierunek dalszego rozwoju. Wszystkie cele firmy są dużo bardziej uporządkowane. W firmie jest po prostu porządek.

Program Rozwoju daje możliwość małym wysiłkiem zapanowania nad firmą. I daje mocnego kopa do działania!

Grzegorz Pogudz, PSB-Mrówka Józefów

Grzegorz Borucki

Nie gaszę już pożarów, ale odzyskuję kontrolę nad prowadzeniem firmy

Dzięki wprowadzeniu drobnych wskazówek z Programu udało się skrócić mój czas pracy z 10 do 8h godzin dziennie! Chyba każdy chciałby uzyskać taki efekt. :)

Program pomógł mi również zmienić patrzenie na biznes i przejść z bycia w środku firmy na zewnątrz. Zyskałem dystans i przez to lepiej zarządzam. Trzeba się zastanowić, czy chce się pracować w biznesie czy nad biznesem.

Teraz mam czas na pracę koncepcyjną, analizę działań, wprowadzanie zmian i weryfikację efektów. Nie gaszę już pożarów, ale odzyskuję kontrolę nad prowadzeniem firmy.

Dzięki temu mogłem wprowadzić na rynek nowy produkt, wcześniej nie byłoby to możliwe organizacyjnie. Zatrudniamy też nowego szefa produkcji.

W pamięci utkwiła mi lekcja “Mniej znaczy więcej”. Jej skutkiem było skupienie się na klientach, którzy rzeczywiście przynoszą pieniądze do firmy, przy jednoczesnym braku obniżenia standardów obsługi pozostałych. Tacy klienci stali się priorytetem firmy.

Skoro wprowadzenie niewielkich wskazówek spowodowało takie konkretne zmiany, to co dopiero, gdy zacznie się to naprawdę wprowadzać. Zmiany będą jeszcze bardziej wyraźne.

Grzegorz Borucki, Budownictwo stalowe

Tomasz Wawerski

Program Rozwoju przyczynił się do bardzo pozytywnych zmian w mojej firmie

Najważniejsze dla mnie były lekcje związane z delegowaniem zadań i doborem zespołu. Dzięki analizie poruszanych zagadnień udało się stworzyć zespół, z którego teraz jestem dumny. Jednak nie tylko to, każda lekcja niosła ze sobą cenne i odkrywcze informacje. Wiedza w nich zawarta to esencja tego, co każdy przedsiębiorca powinien wiedzieć, jeśli zależy mu na rozwoju firmy. Żałuję, że CLF-u nie było, kiedy sam zakładałem firmę, na pewno uniknąłbym wtedy wielu błędów.

Społeczność tworzona przez uczestników Programu to świetne miejsce do podzielenia się pomysłami czy znalezienia partnera biznesowego. Przykładowo, akurat planuję odświeżenie logo firmy i miałem zacząć szukać dobrego grafika. Wszedłem dzisiaj na grupę CLF na Facebooku i akurat zauważyłem agencję jednej z uczestniczek zajmującą się m.in. logotypami. Już jesteśmy w kontakcie i działamy :)

Tomasz Wawerski, właściciel Sklep modelarski Agtom

Mateusz Czapla

Polecam

Przełomową dla mnie częścią lekcji Programu Rozwoju CLF była część dotycząca Obsługi Klienta po Sprzedaży. Zrozumiałem wtedy, że lepiej będzie, gdy moje finanse będę inwestował tworząc nowe produkty dla kilku tysięcy obecnych klientów detalicznych oraz dla dziesiątek odbiorców hurtowych, których już mam. Upewniłem się w przekonaniu, że nie warto tracić pieniędzy i czasu na pozyskiwanie zupełnie nowych klientów. Ta lekcja Programu Rozwoju CLF była dla mnie zdumieniem. Podczas jazdy autem (gdzie spędzałem do tej pory wiele godzin w poszukiwaniu nowych klientów) usłyszałem z płyty CD Programu Rozwoju CLF wiele konkretów dotyczących tego, jak mogę pomóc rozwijać biznes moich aktualnych klientów.

Mateusz Czapla, Kuchnia Pana Czapli

Marek Bernaciak

Tak wierzę w ten plan i Program, że zostałem wspólnikiem w Coraz Lepszej Firmie

Moja firma była z grubsza uporządkowana, więc drobne poprawki nie mają większego wpływu, a ja zawsze szukałem poważnych usprawnień, takich bazowych. Te uporządkowania, o których mówimy w audiobookach CLF są wspaniałe, bo większość ludzi ich nie robi i borykają się z codziennymi trudami.

Korzyści, które ja widzę w swojej firmie po dołączeniu do Programu, to:
- Moi współpracownicy (niektórzy) sami też zaczęli słuchać audiobooków CLF i łatwiej mi z nimi rozmawiać. Chociaż… poziom obaw wśród pracowników, że coś się zmieni i stracą coś, jest ogromny. Przy okazji dowiedziałem się, że pracownicy wcale nie chcą tak brać udział w usprawnianiu firmy, jak piszą w wielu książkach ;-(
- Słuchając audiobooków CLF dowiaduję się, że nie jestem sam w przedostawaniu się na wyższy poziom prowadzenia firmy.
- Tak wierzę w ten plan i Program, że zostałem wspólnikiem w Coraz Lepszej Firmie.

Marek Bernaciak, AMB Technic

Tomasz Mazurkiewicz

Czytasz, wdrażasz i robisz postępy, a z Tobą cała Twoja firma

Muszę przyznać, iż początkowo podchodziłem do Programu Rozwoju dość sceptycznie – pewnie dlatego, iż nie spotkałem wcześniej takich rozwiązań. Teraz - gdy minął rok i 12 lekcji za nami - czuję jakbym otworzył firmę na nowo, tyle że z bagażem pomysłów i doświadczeń, których zdecydowanie wcześniej brakowało.

CLF to również wspaniała społeczność i grupa na facebooku, dzięki którym pozyskaliśmy nowe kontakty biznesowe (np. znaleźliśmy firmę, która wykonała nową stronę www). Najlepsze w tym systemie jest to, że masz świadomość, że nie musisz nic na siłę, czytasz, wdrażasz i robisz postępy, a z Tobą cała Twoja firma.

Tomasz Mazurkiewicz, Komtel Serwis

Darek Klimek

W tym miesiącu spróbuję jeszcze raz :)

Czy macie czasami biznesowego doła? Ja miewam regularnie. Przychodzi dzień, że mam dość. Pytam wtedy sam siebie, po co to wszystko? Po co się męczę? Może lepiej napadać na banki albo wyłudzać VAT? A wtedy przychodzi listonosz z kopertą, w której jest niebieska płyta (Programu Rozwoju). No dobra, myślę sobie, w tym miesiącu spróbuję jeszcze raz :)

Darek Klimek, Restauracja Giuseppe

Kornelia i Wojciech Sochowie

Przystąpienie do programu Coraz Lepszej Firmy to najlepsza decyzja w ciągu 10 lat prowadzenia firmy

Mamy wrażenie, że w ciągu pół roku zrobiliśmy więcej, by się rozwinąć, niż przez całą dekadę. A co najważniejsze - wszystko przychodzi nam łatwiej, bo myślenie Pana Pawła "weszło nam w krew". Wiemy już, na czym warto się skupić, a co z punktu widzenia firmy w ogóle nie jest nam potrzebne.

W sumie żałujemy jednego - że nie byliśmy z Coraz Lepsza Firma od samego początku.

Pozdrawiamy,

Kornelia i Wojciech Sochowie, AmazoniaZoo.pl, Coraz Lepszy Sklep Zoologiczny

Dołącz do Programu Rozwoju CorazLepszaFirma.pl

O twórcy Programu Rozwoju CorazLepszaFirma.pl

Paweł Królak - strateg biznesowy i architekt systemów przyspieszających rozwój firmy, pasjonat niestandardowego marketingu i zarządzania, przedsiębiorca. Coraz Lepszy Szef w Coraz Lepszej Firmie, właściciel Klubu Książki Tolle.pl, założyciel Towarzystwa Biznesowego Lubelskiego, wykładowca na studiach MBA, autor i współautor książek i niezliczonych artykułów branżowych.

Paweł Królak