Opinie naszych Klientów

Bartosz Kudlicki
Moja firma nie jest świeżynką, została założona z autentycznej pasji przez mojego ojca 20 lat temu. Przez długi czas firma prowadzona była intuicyjne, po omacku, ale kiedy zaczęła coraz bardziej rosnąć, nie było to już możliwe. Przyszedł moment, gdy było coraz więcej zamówień i pozostały 2 wyjścia: odmawiać klientom lub przyjmować wszystkie zamówienia, ale kosztem obniżenia jakości. Powoli nie dawaliśmy sobie rady z taką ilością zamówień, jednocześnie nastąpił kryzys na rynku i obroty spadły o ponad połowę, a najlepsza kadra odeszła. Wtedy trzeba było zacząć budować firmę na nowo – korzenie musiały wypuścić nowe pędy.

W tym czasie szczęśliwie natrafiłem na Coraz Lepszą Firmę (CLF) i wziąłem udział w pierwszym szkoleniu. Tak skutecznie zidentyfikowano moje potrzeby, że zacząłem dalej działać z CLF.

Już pierwsza lekcja Programu okazała się przełomowa! Dawniej klienci odchodzili do naszej konkurencji, ale gdy zaczęliśmy stosować wskazówki z zakresu obsługi klienta zawarte w Programie Rozwoju, to klienci przychodzą do nas OD konkurencji! Przez CLF poznałem też wiele ciekawych środowisk społeczności, co procentuje do dziś.

Dzięki pracy nad firmą wzrósł nasz prestiż zarówno w oczach klientów, jak i pracowników. Przyczyniło się do tego uporządkowanie wynikające z wprowadzenia konkretnych zasad w firmie. Zastosowałem je dzięki poradom zawartym w Programie Rozwoju. Zostały jasno określone granice, co można, a czego nie można robić. Dzięki wprowadzonym procedurom życie w firmie stało się po prostu łatwiejsze.

W roku 2017 nastąpił 40% wzrost obrotów w stosunku do 2016 r. (90% w stosunku do 2015 r.) i bardzo duży procent tego wzrostu jest ewidentną zasługą Coraz Lepszej Firmy.

Moim zdaniem Programu Rozwoju daje w rok taką dawkę wiedzy, którą normalnie można zdobyć w 5 lat. Także nie ma sensu wynajdować koła na nowo, warto zaufać poradom Coraz Lepszej Firmy.
Bartosz Kudlicki, Biuro Turystyczne Quand
Kornelia i Wojciech Sochowie
Przystąpienie do programu Coraz Lepszej Firmy to najlepsza decyzja w ciągu 10 lat prowadzenia firmy. Mamy wrażenie, że w ciągu pół roku zrobiliśmy więcej, by się rozwinąć, niż przez całą dekadę. A co najważniejsze - wszystko przychodzi nam łatwiej, bo myślenie Pana Pawła "weszło nam w krew". Wiemy już, na czym warto się skupić, a co z punktu widzenia firmy w ogóle nie jest nam potrzebne. W sumie żałujemy jednego - że nie byliśmy z Coraz Lepsza Firma od samego początku.

Pozdrawiamy,
Kornelia i Wojciech Sochowie, AmazoniaZoo.pl, Coraz Lepszy Sklep Zoologiczny
Anna Zaprzelska
Dzięki Programowi Coraz Lepsza Firma wszystko się zmieniło! I nie mówię tutaj jedynie o biznesowej stronie, dotyczącej prowadzonej przeze mnie działalności, choć to właśnie tu zaszły spektakularne zmiany. Z przyjemnością obserwuję również zmiany dotyczące mojego życia w czasie wolnym od pracy – o tak! Wreszcie taki mam!

Same lekcje dają dużo merytorycznej wiedzy. Dla mnie jako osoby prowadzącej 1-os działalność gospodarczą (bo tak właśnie było, gdy zaczynałam współpracę z CLF), większość wiedzy była nieznana. Przesłuchałam więc od początku do końca wszystkie lekcje Programu Rozwoju i rzeczywiście zaczęłam je wdrażać i testować, i sprawdzać, czy przyjmą się na mojej małej firemce.

Bez wątpienia kluczowym momentem był również kurs “Uwolnij swoją firmę”, z którego mogli skorzystać uczestnicy Programu. Tam wydarzyło się coś, co zapamiętam na całe życie, czyli pierwsze spotkanie, podczas którego należało wycenić wartość swojej firmy, a następnie tak pokazać ją potencjalnym inwestorom, aby zechcieli ją od nas kupić. To był ten pierwszy moment, w którym pomyślałam o swojej firmie na poważnie, z pozycji inwestora.

Wcześniej była to dla mnie właśnie firemka, czyli miejsce mojego samozatrudnienia. Mnóstwo rzeczy działo się intuicyjnie, a ja często wmawiałam sobie, że nie potrzebuję żadnych zmian.

Dzięki Programowi Rozwoju myśli, które mnie ograniczały, odeszły w niepamięć, a mnie nie pozostało nic innego jak tylko wdrażanie kolejnych konkretnych wskazówek. Po prostu nauczyłam się myśleć w nowych dla mnie kategoriach, że jestem duża i naprawdę mogę coś osiągnąć.

Nauczyłam się również wiele pod kątem organizacyjnym. Wiem już, jakie rzeczy są ważne w firmie, w jaki sposób pilnować kosztów. To są takie podstawy, na które wcześniej nie zwracałam wielkiej uwagi, bo przecież kto by się skupiał na tym, ile przedsiębiorca powinien spać czy odpoczywać. Kolejne lekcje pokazały mi, jak bardzo błędne było moje myślenie. A wszystko to, co wydarzyło się po ich wdrożeniu, było potwierdzeniem tego, że wybrałam właściwie.

Obecnie pracujemy w Lemoncraft na pełnych obrotach. Nie jestem już sama, bo zbudowałam wspaniały zespół, z którym potrafię się właściwie komunikować. Z 50m2 „firemki” rozrośliśmy się do 130m2 firmy, dla której wspólnie wytyczamy kolejne cele do realizacji. Wreszcie nie boję się analiz, a nawet polubiłam statystyki.

W 2017 roku po raz pierwszy pojechałam na wakacje bez mojej firmy i świadomość tego, że beze mnie funkcjonuje na tym samym poziomie zaangażowania, okazała się najmilszym doświadczeniem.

Kiedy w grudniu, po roku uczestniczenia w Programie, spojrzałam wstecz, siedząc nad arkuszem kalkulacyjnym podsumowującym rok 2017, to pomyślałam: WOW!

Da się! Da się prowadzić firmę, być szefem, a także mieć rodzinę, być wyspanym i jeździć na wakacje. Okazało się bowiem, że w ciągu tego roku stałam się zupełnie innym człowiekiem.

Społeczność CLF także jest bardzo pomocna. Na każdym etapie Programu możemy uzyskać wsparcie od Pawła Królaka, a także od wielu przedsiębiorców dostępnych na forum CLF. Również komunikacja z Coraz Lepszą Firmą jest zawsze sprawna i kulturalna.

Uważam, że Program jest dla każdego, zarówno dla prezesa, jak i osoby, która dopiero planuje założyć firmę. Pomaga wszystko poukładać w polskich realiach, a tym samym uniknąć wielu błędów.

Drogi Pawle oraz cała załogo CLF – to kawał dobrej roboty! Dziękuję, że mogłam się od Was uczyć.
Anna Zaprzelska, Lemoncraft
Katarzyna Surowiec
Dzięki Programowi Rozwoju CLF mam świetną comiesięczną dawkę ogromnej wiedzy. Mogę ją przyswajać podczas jazdy samochodem lub w każdym wybranym przeze mnie momencie.

W mojej firmie zastosowałam przede wszystkim wskazówki dotyczące: zwiększenia sprzedaży, powrotu dawnych klientów do nas oraz zmierzenia się z takimi problemami jak marnotrawstwo w firmie. To są tematy, z którymi pracujemy w sposób ciągły. A lekcję o osobistej efektywności puszczam mężowi i powtarzam wskazówki tam zawarte aż do znudzenia. :) Jest dla niego bardzo potrzebna.

Zauważyłam, że warto przesłuchać lekcje kilkukrotnie. Ja właśnie wracam do początkowych lekcji, aby przypomnieć sobie zapomniane wskazówki. Stwierdziłam również, że pewne rzeczy udało nam się wprowadzić, a inne rzeczy/problemy pojawiły się po udoskonaleniu tych pierwszych. Myślę, że lekcje Programu Rozwoju bardzo pomagają przedsiębiorcy spojrzeć z zupełnie innego punktu widzenia.

Jedynie, czego NIE polecam, to słuchanie lekcji przed snem, ponieważ po przesłuchaniu ma się tyle pomysłów, nad którymi można popracować, że wtedy głowa szaleje i ciężko jest zasnąć. ;)

Jeśli chodzi o konkretne wyniki finansowe, to zwiększenie opłacalności o 20%, to chyba dobry wynik ;) Stworzyłam też 3 dodatkowe stanowiska stałej pracy, a w tym roku będę obsadzać już bardzo wysokie stanowisko. To praca zarówno całego Zespołu Ogródka Dziadunia, jak i nauki wyciągniętej z lekcji Programu Rozwoju.

Dzięki programowi poznałam również Monikę Madejską z Coraz Lepszej Firmy i przeprowadziłam w swoim zespole badanie narzędziem Harrison Assessments. Mogę śmiało powiedzieć, że jest to moje odkrycie 2017 roku. :)
Katarzyna Surowiec, Ogródek Dziadunia
Daniel Dydak
Kiedy czytam jakąś książkę lub biorę udział w szkoleniu, zawsze po jakimś czasie dziwię się, dlaczego tak niewiele pamiętam, choć jeszcze przed chwilą wydawało mi się, że świat mam już objaśniony. Odkryłem w końcu, że jeśli z danej pozycji zapamiętam choć jedno zdanie i naprawdę wdrożę je w codzienne działanie, opłacało się z nią zapoznać i czas poświęcony na czytanie lub słuchanie na pewnie nie poszedł na marne.

W ten właśnie sposób chciałbym opisać Program Rozwoju Coraz Lepsza Firma, w którego części podstawowej wzięliśmy udział w ubiegłym roku. Przytoczę trzy zdania, które na tyle zmieniły nasze myślenie o biznesie, że miały duży wpływ na nasze wyniki. Uprzedzając podsumowania – w programie cenię najbardziej takie zdroworozsądkowe podejście, które polega na tym, że rozwiązania są bliżej niż się wydaje. Wyzwanie jednak polega na tym, aby uwierzyć, że te proste rzeczy stosowane z konsekwencją naprawdę przynoszą rezultaty. Znaczenie zdań przytaczam z pamięci.

„Nie musisz skupiać się na efekcie “wow”, zaskakiwaniu klienta, bo i tak nie zapłaci więcej. Klienci płacą za rzetelnie wykonaną pracę i dlatego wracają".

To skupianie się na efekcie “wow” jest szczególnie wielką pokusą w świecie agencji reklamowych, szczególnie takich jak KUMACI OGARNIĘCI, bo nasz biznes w około 80% polega na projektowaniu graficznym. Kiedy ze wspólnikiem przepuściliśmy powyższe zdanie przez nasze doświadczenie, okazało się, że czasami gonimy króliczka i tracimy energię na poszukiwaniu jeszcze bardziej „odjechanego pomysłu", za co tak naprawdę nikt nie płaci. Nie chodzi oczywiście o popadanie w kolejną skrajność i pracowanie na pół gwizdka, ale o podejście mniej więcej takie: robimy najlepiej jak umiemy, ale bez przesadnego przepalania energii.

Po pierwsze, pozwoliło to po prostu spuścić ciśnienie u nas i u pracowników, a po drugie, poskutkowało zaoszczędzeniem olbrzymiej ilości energii. Wysyłamy do klientów projekty, co do których jesteśmy przekonani, że są naprawdę dobre i że dalsza praca nad nimi nie jest potrzebna. I o dziwo, w większości przypadków to działa! Klienci proszą o efekt “wow”, bo w działach marketingu to jest już rodzaj mantry. A my przepuszczamy to przez nasze doświadczenie i po prostu projektujemy. Bo tak naprawdę jakież wielkie efekty “wow” można osiągnąć, projektując katalog czy stronę internetową i to w budżecie małego klienta?

W sensie obiektywnych wskaźników wdrożenie tego przekonania skróciło czas pracy nad projektem, więc zarabiamy więcej.

„Odpowiednia cena produktów jest zakotwiczona w wielu zmiennych. Trzeba do nich dotrzeć i na ich podstawie wyceniać usługi."

Z tym mieliśmy i mamy problem trochę do dziś. Bo nasza branża to ogromna rozpiętość stawek. Projektowanie graficzne zależy od wielu rzeczy (wielkość klienta, jego przekonanie o cenie, nasze przekonania co do czasu pracy i jej ilości, porównanie z konkurencją).

Po analizie wielu czynników doszliśmy do wniosku, że w wielu przypadkach jesteśmy po prostu zbyt tani. Nie wiedzieć czemu klienci otrzymywali ceny grafika-freelancera, a otrzymywali usługę agencji. Czyli pełna ekspertyzę, tekst, osadzenie w szerszym marketingowym kontekście. I co ważne – telefon, który ktoś odbiera i mail, na który ktoś odpisuje. Proces analizy był oczywiście dłuższy i dotyczył wielu zmiennych, ale w skrócie, prawie wszyscy nowi klienci otrzymywali wycenę o 25-30 % wyższą i po prostu ją akceptowali. To było kolosalne odkrycie, coś jak zmiana paradygmatu. Wydawało się nam wcześniej, że walka ceną ma sens. A po prostu nie ma.

Jeśli spojrzeć zgodnie z moim podejściem, że choć jedno zdanie zapamiętane i wdrożone sprawia, że książka lub szkolenie były warte poświęconego czasu, to powyższe przykłady z pewnością świadczą o tym, że udział w programie CLF był nie tylko przygodą intelektualną czy poznawczą, ale przełożył się na twarde dane, czyli pieniądze. Zupełnie na oko – myślę, że przynajmniej dzięki zastosowaniu tych dwóch wskazań zarobiliśmy przynajmniej kilkadziesiąt tysięcy złotych więcej. I to chyba całkiem niezła stopa zwrotu.

I najważniejsze – dzięki temu już na wejściu zaniechaliśmy zbędnych działań przepalających naszą energię. Dlatego pewnie miałem zdecydowanie więcej czasu, który spędzałem z żoną i dwuletnią córką. A tego na żadną kasę nie da się przeliczyć, bo nie ma po prostu takiej ilości pieniędzy. Może więc w programie CLF ważniejsze jest to, czego nie robię, a raczej nie robię bez sensu, dla pozornych działań niż to, co zrobiłem.

Szczerze polecam.
Daniel Dydak, wspólnik w Kumaci Ogarnięci sp. z o.o.
Krzysztof Jabłoński
Program Rozwoju pomaga poukładać firmę. Najistotniejszymi lekcjami były dla mnie te o delegowaniu i odpoczywaniu. Teraz wstaję bardzo wcześnie rano, przez co mam więcej czasu na działania dla firmy i działa to naprawdę rewelacyjnie!

Dużo czytałem o rozwoju firmy już wcześniej, ale Program Rozwoju pomógł mi poukładać tę zebraną wiedzę. Wróciłem do zapomnianych elementów, do tego, co robiłem na początku i w toku rozwoju firmy po prostu przestałem.

Lekcja nr 3 fajnie zmienia perspektywę. Paweł Królak opisał to, co naprawdę interesuje klientów, pokazał jak postawić się na ich miejscu, gdy nie jesteśmy ekspertami w branży. Ja również na to patrzyłem, ale z jeszcze innej perspektywy.

Teraz firma na pewno działa sprawniej. Mam jeszcze lepszy zespół, wszyscy pracownicy wiedzą, że idziemy w kierunku turkusowego zarządzania i sami biorą już na siebie zadania i odpowiedzialność. Nawiązałem też kilka relacji, wspieramy się w działaniu z innymi uczestnikami z Krakowa. Mogę się kontaktować z osobami, które przechodziły przez różne, także podobne do mnie, etapy rozwoju firmy i dzięki temu potrafią pomóc. Jeden z uczestników bardzo mi pomógł, gdy odszedł ode mnie bardzo ważny pracownik. Wskazówki z jego własnego doświadczenia były bardzo wartościowe. Rozwój firmy widzę też po bilansie rocznym.

Uważam, że Program Rozwoju jest dla 2 grup ludzi:
- tych co zaczynają – żeby nie popełniali błędów, za które trzeba potem słono płacić; - i tych, którzy działają dłużej – żeby odświeżyli to, jakie mieli idee, cele przy zakładaniu firmy. Odkryć na nowo, po co zakładaliśmy firmę, bo nigdy nie zakładamy firmy tylko dla pieniędzy. Można odkryć, co przestałem robić i wrócić do tego.

Program daje dużo praktycznej wiedzy, nie teoretycznej. Jako praktyk mogę to potwierdzić. :) Poza tym widzę jak działa np. obsługa klienta w Coraz Lepszej Firmie, więc wiem, że to nie są wydumane rzeczy, ale autentycznie Coraz Lepsza Firma sama je stosuje u siebie.
Krzysztof Jabłoński, Smartcreation.pl
Anna Kramarz-Sańpruch
Zdecydowałam się dołączyć do Programu Rozwoju, bo materiały Coraz Lepszej Firmy, z którymi wcześniej się zetknęłam, były bardzo merytoryczne i przydatne dla mojej firmy. A lekcje Programu są tak zorganizowane, że zwykle znajdzie się czas w ciągu każdego miesiąca na ich przesłuchanie.

Bardzo wartościowa była dla mnie lekcja nr 2 dotycząca zarządzania w czasie. A kolejne lekcje pomogły mi np. wprowadzić spójny system delegowania zadań pracownikom. Niby temat znany, a jednak to jeszcze bardziej uporządkowało spójność stosowania zasad delegowania.

Newralgicznym tematem w mojej branży są ceny, lekcja dotycząca tego zagadnienia też okazała się świetna. W naszej branży istnieje bardzo duży szary rynek, a z tego wynika naprawdę zacięta walka cenowa. Wskazówki od Coraz Lepszej Firmy pomogły ustalić konkretną politykę cenową w tak trudnej sytuacji. Wdrażam to i już widzę konkretne rezultaty. W firmie nastąpiło ciągłe usprawnianie, ulepszanie i szukanie wąskich gardeł.

Na 2018 r. przyświeca mi plan dalszego rozwijania procedur i standardów w firmie. Proceduralne podejście, które rozwijam dzięki Coraz Lepszej Firmie, procentuje! Nie tylko ułatwia działania w firmie, ale obniża poziom napięcia wśród pracowników w firmie.

Ogromną rolę w Programie pełni też forum Coraz Lepszych Przedsiębiorców. Wielokrotnie korzystałam z podpowiedzi i uwag innych uczestników, dotyczących pomysłów, którymi się z nimi dzieliłam. Społeczność CLF to ludzie, którym autentycznie zależy na swoim rozwoju.

Jestem naprawdę zadowolona i wszystkim z całego serca polecam udział w Programie Rozwoju. I tym, których firma nie działa, jak i tym, którym działa – bo ten, kto się nieustannie nie rozwija, ten się zwija. Można nagle obudzić się w sytuacji, gdy konkurencja nas przegoniła. Program Rozwoju to takie realne, rzeczywiste wejście w zarządzanie XXI wieku, a nie wejście z opóźnieniem w lata 90-te :) Jesteście ogromnym wsparciem dla mnie!
Anna Kramarz-Sańpruch, Samarytanin - Profesjonalna Opieka Domowa
Rafał Dyczko
Przez ostatnie lata uczestniczyłem w dziesiątkach różnych szkoleń kierowanych dla przedsiębiorców i byłem pewien, że niczego odkrywczego nt. prowadzenia biznesu już się nie dowiem. Moje zdanie zmieniło się, gdy poznałem "Coraz Lepszą Firmę”. Firmę lepszą od innych firm szkoleniowych dosłownie pod każdym względem. Nie przesadzę, jeśli stwierdzę, że szkolenia organizowane przez CLF są po prostu „przełomowe” i są najlepszymi, w jakich dotychczas uczestniczyłem.
Rafał Dyczko, właściciel Avello.pl
Leszek Waliszewski
Szkolenie przeprowadzone dla Zespołu Zarządzającego FA Krosno S.A. zostało wykonane z najwyższą starannością. Sposób prowadzenia zajęć spowodował nadzwyczajne zainteresowanie i zaangażowanie uczestników. Uczestnicy ocenili merytoryczną zawartość szkolenia przyznając jej maksymalną możliwą liczbę 100 punktów. Zwrócili uwagę na niespotykaną w ich wcześniejszym doświadczeniu ilość praktycznych informacji, przytoczonych wyników badań dotyczących metod i sposobów zarządzania firmą, zespołami ludzkimi, projektami.

W toku dyskusji postawa prowadzącego została określona jako „ponad przeciętnie zaangażowana”, a to, co zwróciło największą uwagę i uznanie uczestników, zostało określone jako „żywe zainteresowanie prowadzącego rezultatami szkolenia oraz troska, aby efekty szkolenia okazały się pomocne dla jego uczestników w przyszłej codziennej pracy, a nie okazały się jedynie widowiskowymi popisami, których efekty znikają wraz z zakończeniem szkolenia”. Z tego względu zamierzamy kontynuować współpracę z Pawłem Królakiem, gdyż uznajemy ją za dobrą i niezbędną inwestycję w dalszy rozwój firmy.
W imieniu Zespołu Zarządzającego FA Krosno S.A Leszek Waliszewski, Prezes Zarządu
Grażyna Dziedzic
Coraz Lepsza Firma naprawdę dodaje wartości do biznesu, pokazuje, że w życiu zawodowym oprócz pieniędzy liczą się przede wszystkim wartości, którymi powinien kierować się każdy człowiek, szczególnie przedsiębiorca.

Organizacja firmy, sposób powiadamiania o nowych szkoleniach, rozmowy telefoniczne z pracownikami nie są nachalne i zimne, a przyjazne, człowiek czuje wewnętrzną potrzebę tego, aby być częścią świata Coraz Lepszej Firmy. Paweł Królak opracował gotowe systemy na poukładanie biznesu, które naprawdę działają i tylko od nas zależy, czy będziemy chcieli z nich korzystać i prowadzić porządną i wartościową firmę.
Grażyna Dziedzic, Prezes Zarządu Biura Rachunkowego "Ebit" Zespół Doradców Finansowo-Księgowych Sp. z o.o.
Łukasz Marczewski
Ciężko zdefiniować w kilku słowach, jak ważna dla nas jest współpraca z Coraz Lepszą Firmą. Z jednej strony kompleksowa, nieszablonowa i praktyczna wiedza przekazywana na szkoleniach, a z drugiej strony nieocenione kontakty do przedsiębiorców. Nam współpraca z Coraz Lepszą Firmą pozwoliła już zaoszczędzić wiele pieniędzy, pozwoliła na uniknięcie błędów przy zatrudnianiu, a wiedza przekazywana na szkoleniach pozwoliła na swobodne i efektywne funkcjonowanie w coraz bardziej konkurencyjnym środowisku.
Łukasz Marczewski, Frool.pl
Zuzanna Łabno
Szkolenia CorazLepszejFirmy uważam za najbardziej merytoryczne na całym rynku szkoleniowym. Są pełne praktycznych wskazówek, które można zastosować w firmie od razu. Paweł Królak jest osobą, po której widać, że wszystko, co prezentuje, wynika z jego doświadczenia. Wiedzę, którą przekazuje, sprawdził w swoich działaniach i przez to jest w pełni wiarygodny. Połączenie perfekcyjnego przygotowania szkoleń z przyjazną atmosferą i praktyczną merytoryką to idealna mieszanka.
Zuzanna Łabno, Business Quality Management
Zbigniew Karapuda
“Coraz Lepsza Firma" to ewenement na rynku szkoleniowym . Nie zaczyna od wielkich i szumnych reklam, czegóż to już nie dokonała, lecz z dużą dozą pokory i umiaru proponuje swój program. Program od podstaw zmieniający firmę, w rytmie zmiany myślenia i zachowań właściciela oraz zarządzających firmą. Oni już wiedzą, że tylko tak naprawdę można zmienić firmę - poprzez zmianę siebie. Zmiana ta to nie techniki zarządzania ludźmi, lecz autentyczne bycie ze swoimi pracownikami. Przywództwo oparte na wzajemnym szacunku i szczerości.

Oczywiście najtrudniej jest zmienić siebie, zatem wszyscy próbują najpierw zmienić innych. Dlatego często mamy złość, frustrację i rozczarowanie. Jakże często wtedy słyszymy: "szkolenia nie działają". A w Coraz Lepszej Firmie od razu przystępują do istoty rzeczy - co Ty sam możesz zmienić w sobie, aby ludzie w koło Ciebie zaczęli działać inaczej. Nie każdy jest na to gotowy, nie każdy chce się zmieniać i może nie wszyscy muszą. Ale jeżeli już przemknęło nam przez myśl, że nie do końca jesteśmy zadowoleni ze swojej firmy, z tego, jak działa i może nawet naszej, własnej efektywności działania, to rozwiązaniem może być szkolenie w Coraz Lepszej Firmie.
Zbigniew Karapuda, ZespolHandlowy.pl
Rafał Szporko
Miałem okazję uczestniczyć w dwóch szkoleniach organizowanych przez Coraz Lepszą Firmę. Przyznam, że oba do mnie bardzo trafiły i otworzyły oczy na szereg istotnych elementów zarządzania, których dotychczas nie doceniałem. Z drugiej strony sporo rzeczy, które usłyszałem w zakresie budowania zespołu, motywowania i tworzenia relacji z pracownikami, bardzo się pokrywało z moimi dziesięcioletnimi doświadczeniami menadżerskimi. Pan Paweł prowadzi szkolenia w sposób bardzo metodyczny i przystępny. Uderzająca jest zarówno jasność przekazu, jak i jego praktyczny wymiar. Widać dbałość o szczegóły nie tylko w warstwie merytorycznej, ale też w samej organizacji. Ciekawym doświadczeniem była także wymiana poglądów z innymi przedsiębiorcami. Myślę, że to nie były moje ostatnie doświadczenia z Coraz Lepszą Firmą. Dlatego szczerze polecam te szkolenia.
Rafał Szporko, Prezes Zarządu DS Consulting
Grzegorz Kamiński
Szkolenia Coraz Lepszej Firmy za każdym razem zaskakują mnie nową porcją informacji, które z nich wynoszę. Paweł Królak pokazał mi, w jaki sposób mogę poukładać i uporządkować mój biznes, pokazał, że firma bez procedur i dobrej organizacji nie wzniesie się na kolejny etap rozwoju. Bardzo lubię atmosferę Coraz Lepszej Firmy i z niecierpliwością czekam na nowe szkolenia.
Grzegorz Kamiński, Prezes HKM sp. z o.o.
Aneta Zdyb
Moje pierwsze słowa to wielki ukłon w stronę Lidera Pawła Królaka. Emanuje wielkim uporządkowaniem i ogromną wiedzą tak ładnie przenikającą się z dużą praktyką! A to w tego typu szkoleniach i takich roboczych spotkaniach jest najistotniejsze. Szkoleń teoretycznych jest na rynku wiele, są takie finansowane przez UE, ale na nich się ziewa!!! Tam lecą slajdy, które są odczytywane przez prowadzącego...

A na szkoleniach Coraz Lepszej Firmy dostajemy wielką porcję praktycznych rozwiązań, mądrych, rozsądnych inspiracji i pomysłów gotowych do zaczerpnięcia właściwie "od zaraz". Po takich spotkaniach zawsze wracam z nowymi koncepcjami na mój biznes, z nowym spojrzeniem na zatrudnionych ludzi.

I to w przełożeniu na moje firmowe realia naprawdę działa!!!! Polecam wszystkim poszukującym!
Aneta Zdyb, współwłaściciel w firmie Carmen Sp. J.
Maciej Lasota
Będąc w gronie klubowiczów „Tolle”, z zainteresowaniem powitałem nową inicjatywę Pawła i jego Zespołu o optymistycznie brzmiącej nazwie Coraz Lepsza Firma.

Na początek zdecydowałem się na uczestnictwo w szkoleniu „Wzbogać swoją firmę”. Była to dla mnie pierwsza okazja, aby poznać Coraz Lepszy Zespół i przekonać się, co mają do zaoferowania. Szkolenie okazało się bardzo interesujące i przebiegało w serdecznej atmosferze, podobnie jak kolejne - „Przełomowe Zarządzanie", z którego także skorzystałem.

W Coraz Lepszej Firmie cenię wiele rzeczy:

- jest ona skierowana do przedsiębiorców prowadzących małe firmy lub przygotowujących się do takiej działalności. Trudno znaleźć na rynku szkolenia o podobnym profilu, bazujące na rzeczywistych doświadczeniach osób prowadzących małą firmę i chcących otwarcie podzielić się swoim doświadczeniem;
- Coraz Lepsza Firma promuje wartości chrześcijańskie. Dla mnie jest to ważne. Cieszę się, że mogę poznawać i utrzymywać kontakt z ludźmi, którzy swoją działalnością udowadniają, że można legalnie i w zgodzie z biblijnymi zasadami osiągnąć sukces finansowy. Obalają tym samym mit, że „pierwszy milion trzeba ukraść”;
- na szkoleniach prezentowane są w sposób przystępny interesujące i niestandardowe metody na poprawę funkcjonowania firmy. Niby wydają się oczywiste, ale dlaczego tak mało firm zamiast je stosować, woli narzekać na kiepskie wyniki? Zamiast narzekać, lepiej skorzystać i zastosować u siebie;
- szkolenia oferowane są w przystępnej cenie. To też jest pewien wyjątek na rynku i ukłon w kierunku małych firm i osób prywatnych, dla których szkolenia „korporacyjne” byłyby zbyt drogie i mało przydatne z powodu różnic w funkcjonowaniu małych i dużych firm.

Zapewne jeszcze nie raz spotkam się z Coraz Lepszym Zespołem przy okazji kolejnych szkoleń, do czego także innych szczerze zachęcam.
Maciej Lasota
Jacek Wojtkowski
Bardzo cenię szkolenia CorazLepszejFirmy za zawartość merytoryczną, prostotę i autentyczność przekazu. Paweł proponuje konkretne rozwiązania, które można stosować "od ręki" w małych i średnich firmach. Uczestniczyłem w 3 szkoleniach prowadzonych przez Pawła Królaka i każde z nich zaowocowało zmianą na LEPSZE w mojej firmie, które wprowadzałem już następnego dnia. Firma dzięki temu świadczy lepsze usługi, a pracownikom lżej się pracuje - a mi serce rośnie.
Jacek Wojtkowski, LIT
Bartosz Tomala
Coraz Lepsza Firma zdecydowanie wyróżnia się filozofią prowadzenia biznesu. Na rynku szkoleniowym jest ogromna ilość firm, które utrzymują się nie z wysokich jakościowo szkoleń, tylko z dotacji unijnych. Samo szkolenie jest dla nich po prostu kolejną formalnością do załatwienia, którą trzeba zrobić, żeby dostać dopłatę. W Coraz Lepszej Firmie aż się czuje serce wkładane w sam proces szkoleniowy. Zaangażowanie i doświadczenie biznesowe Pawła Królaka powoduje, że jego szkolenia są na zupełnie innym poziomie i dają nie tylko nowe umiejętności, ale co najważniejsze, pokazują zupełnie nową perspektywę patrzenia na biznes.

W Coraz Lepszej Firmie nawet telemarketing jest robiony w kompletnie odmienny od rynkowego sposób. Wszystko odbywa się tak uprzejmie, nieinwazyjnie i z nastawieniem na potrzeby klienta, że aż trudno uwierzyć, że tak można.
Bartosz Tomala, współwłaściciel w www.omegasoft.pl, www.sissel.com.pl
Małgorzata Sowa
W zasadzie już w nazwie firmy znajduje się cała puenta dotycząca mojej opinii na temat Coraz Lepszej Firmy. Szkolenia oferowane przez Coraz Lepszą Firmę systematyzują wiedzę i w sposób merytoryczny ukierunkowują przedsiębiorcę na odpowiednie tory. Tory, które być może nie zawsze są odkrywcze, ale często są porośnięte chwastami, które nie pozwalają na obranie odpowiedniego kierunku w podróży, jaką jest rozwój i wzrost własnej firmy. Zdecydowanie olbrzymim plusem i wyróżnikiem wśród firm szkoleniowych jest również partnerskie podejście Coraz Lepszej Firmy do swoich klientów.
Małgorzata Sowa, właściciel PiLLow Design
Maciej Gnyszka
Paweł Królak od zawsze był dla mnie synonimem rzetelnego i stale optymalizującego swoje działania przedsiębiorcy, a jednocześnie przedsiębiorcy bardzo ostrożnego i rozważnego. Gdy tylko dowiedziałem się, że powstała Coraz Lepsza Firma, pomyślałem, że jest to najbardziej adekwatna nazwa, jaką można było wymyślić dla tego projektu. Pierwsze szkolenie Coraz Lepszej Firmy, w którym uczestniczyłem, tylko utwierdziło mnie w tym przekonaniu. I to był ruch w dobrym kierunku.

Zawsze mieliśmy też z Pawłem takie same diagnozy na temat środowisk katolickich przedsiębiorców w Polsce i uważam, że Coraz Lepsza Firma - podobnie jak Towarzystwa Biznesowe - jest także po to, aby pomagać tym biznesmenom stawać się coraz bardziej skutecznymi.
Maciej Gnyszka, założyciel Towarzystw Biznesowych
Agata Krzyżanek
Szkolenia z Pawłem to coś wspaniałego, mówię jedno wielkie TAK - czas na szkoleniu minął jak strzała, a samo szkolenie było bardzo efektywne. Wszystkim z Lublina, okolic i całej Polski polecam szkolenia z Pawłem i jego przesympatycznym team'em. Cudze chwalicie, a swojego nie znacie :) Nie trzeba pokonywać wielu kilometrów, żeby spotkać się z mistrzem budowania firmy od podstaw ku wyżynom. Uczmy się od praktyków, a nie teoretyków.

To moje osobiste odkrycie, z którego się bardzo cieszę :) Mam nadzieję, że będę mogła dalej uczyć się od Pawła, obserwować go, słuchać jego rad i czerpać niezbędną wiedzę, by moja firma "frunęła" coraz to wyżej w górę. Mam nadzieję że to dopiero początek przygody z Corazlepszafirma :)
Agata Krzyżanek, właściciel Serce Natury
Piotr Motyl
Co do wiedzy i i fachowości zespołu Pawła Królaka, to jestem przekonany do takiego stopnia, że to ja mogę zwrócić Ci pieniądze za kurs, jeśli skorzystasz z mojej rekomendacji, a nie będziesz zadowolony z wiedzy, jaką otrzymasz. Paweł i jego zespół wnosi unikalną wartość do udoskonalenia firmy i do budowania zespołu w każdym projekcie, z jakim pracuje.

Po chwili rozmowy z nim będziesz wiedzieć, że to „porządna i skuteczna jednostka”. Z czystym sumieniem polecam kursy Pawła. Zdarzyło mi się, że jeśli trafia do mnie klient i wiem, że moje szkolenie nie jest dopasowane do jego potrzeb, to od razu rekomenduję Pawła.

Wiem, że świat jest mały i kiedyś to może ten klient mi posłuży dobrą radą lub poleci mnie komuś, kto potrzebuje praktycznej wiedzy, jaką ja mam w zakresie sprzedaży i budowania firmy w internecie.
Piotr Motyl, Founder & CEO BiznesPonadGranicami Board of Management Polish-Thai Business Center