Blog Coraz Lepszej Firmy

Obsługa klienta

Bez tej 1 rzeczy nigdy nie będziesz zarabiał na swoich klientach

Gdy rozmawiam na co dzień z przedsiębiorcami, raz po raz słyszę, ile wysiłku kosztuje pozyskanie dobrego klienta. Nic dziwnego – oczekiwania klientów w przeciągu ostatnich lat drastycznie się zmieniły i nie w każdej branży łatwo jest za tym nadążyć.

Czytaj

Inspiracje

Czy wiesz, gdzie ukryty jest pomysł na Twoją firmę?

Czy może być coś cenniejszego od znalezienia dobrego pomysłu na biznes? Liczba osób, które w internecie poszukują informacji na ten temat, świadczy o tym, że chyba nie. Okazuje się jednak, że wielu ludzi przypomina pod tym względem Koziołka Matołka, który po szerokim, pięknym świecie szukał tego, co jest bardzo blisko.

Czytaj

Obowiązkowe lektury przedsiębiorcy

Obowiązkowe lektury przedsiębiorcy - Remote, Jason Fried, David Heinemeier Hansson

Jesteś właścicielem firmy i chcesz wdrożyć u siebie system pracy zdalnej? A może jesteś pracownikiem i marzysz o tym, by zyskać wolność, o jakiej nasi rodzice nie mogli nawet marzyć? Jeśli tak, to koniecznie przeczytaj książkę pt. Remote.

Czytaj

Prawo biznesu

Masz wspólnika? Sprawdź, czy nie popełniasz któregoś z tych 5 błędów

Rozpoczynając działalność gospodarczą, często zastanawiamy się, z kim wejść w spółkę. Nie jest to reguła, ale przypomnij sobie, czy gdy zaczynałeś, nie miałeś obaw przed krokiem w nieznane, z powodu czego potrzebowałeś kogoś jako wsparcia

Czytaj

Marketing

Sprawdź te 4 metody Marketingu Konwersacyjnego – pierwsza pomoże Ci ominąć pułapkę niedochodowych promocji

Wszyscy myślą, że to niezawodna technika. Po angielsku "scarcity". Po naszemu "okazja". Znasz to pewnie: “Tylko dziś promocja”? W sytuacji, gdy potrzebujemy nagłego wzrostu sprzedaży, albo po prostu sposobu na to, by zachęcić kogoś do pierwszego zakupu, wystarczy zastosować tę niezawodną technikę.

Czytaj

Zarządzanie zespołem

Jak poradzić sobie z pracownikiem, który nie wykonuje tego, o co go proszę?

Zdarzyło Ci się kiedyś uzgodnić z pracownikiem, że coś zrobi, po czym z zaskoczeniem stwierdzić, że praca nie została wykonana? Wydawało Ci się, że mówisz wyraźnie i jasno. Sprawa jawiła się jako prosta i oczywista. Dlaczego zatem, mimo zapewnień ze strony pracownika, zadanie nie zostało wykonane?

Czytaj

Efektywność Work-life balance Obowiązkowe lektury przedsiębiorcy

Obowiązkowe lektury przedsiębiorcy - Taka praca nie ma sensu, Tony Schwartz

W mieście Speedway (w stanie Indiana w USA), na torze Indianapolis Motor Speedway, od 1911 roku rozgrywany jest corocznie wyścig samochodowy zwany Indianapolis 500. To jedno z największych wydarzeń sportowych na świecie. Wiesz, co ma największe znaczenie dla kierowcy, który chce wygrać ten wyścig? W pierwszym odruchu nasza intuicja podpowiedziałaby, że wygra ten, kto będzie jak najdłużej jechał szybko, nie tracił czasu na robienie przerw i pierwszy dotrze do mety.

Czytaj

Rekrutacja

4 fatalne pułapki, które sprawiają, że zatrudnienie nowego pracownika zamienia się w koszmar

Jak to się dzieje, że to, co miało stać się rozwiązaniem problemów w Twojej firmie, zamienia się w kolejny ogromny problem? Przecież chciałeś dobrze, jak zawsze zresztą... W którymś momencie zauważyłeś, że się nie wyrabiasz z obecną pracą. Może nawet pomyślałeś, że przed Twoją firmą stoi niemała szansa i gdyby tylko udało Cię się uwolnić od części zadań

Czytaj

Prawo biznesu Finanse

Kontrahent spóźnia się z płatnością? Zobacz, ile możesz na tym zyskać!

Kontrahent Ci nie płaci, a Twój pracownik zamiast wykonywać swoje obowiązki, od trzech dni próbuje się do niego dodzwonić? Kto za to zapłaci?

Czytaj

Zarządzanie zespołem

Jak właściwie krytykować swoich pracowników, aby nie popełniali błędów?

Jak doprowadzić do tego, aby pracownik wykonywał swoją pracę bezbłędnie? Jak uniknąć sytuacji, w której wciąż wskazuje się pracownikowi błędy, a on z uporem maniaka nadal je popełnia? Jak to zrobić, by nie musieć tysiąc razy tłumaczyć tego samego?

Czytaj