Blog Coraz Lepszej Firmy

Strategia Marketing Sprzedaż

Jak wyznaczyć cele rozwoju firmy?

Biznes, który się nie rozwija, nie tylko stoi w miejscu, ale wręcz się cofa. Każda firma powinna zatem stopniowo iść do przodu. To jasne, tylko właściwie dokąd? W którym kierunku? Okazuje się, że warto zapytać przede wszystkim o to, z kim.

Czytaj

Strategia Finanse

Dać rabat? A może sprzedawać drożej? Jak obliczyć, co nam się bardziej opłaca

Polityka cenowa to jedno z trudniejszych zagadnień, jakie musi zgłębić przedsiębiorca, prowadząc firmę. Ma ona swój aspekt psychologiczny i finansowy. Głęboko wpływa na wyniki finansowe firmy, a więc na jej działanie i przyszłość. Bardzo łatwo popełnić tu błąd.

Czytaj

Marketing Sprzedaż

Dobre znaczy lepsze?

Co jest lepsze? 1 jajko czy 3? Wydaje się, że lepiej mieć 3 jajka niż 1. Ale tylko pozornie, bo sytuacja się zmienia, gdy porównujemy 1 jajo strusia do 3 jajeczek małych kurek. Przeciętne strusie jajo waży około 1,5 kilograma. Największe miało ponad 2,5 kilograma. Najmniejsze kurze jajko na świecie mierzyło 2,1 cm długości, 1,69 cm szerokości i ważyło... 3,24 grama.

Czytaj

Marketing Inspiracje

3 alternatywy dla przycisku „Przewiń w górę” na Instagramie

10 000 obserwatorów na Instagramie to fetysz większości przedsiębiorców (marketerów przemilczę, bo o rzeczach oczywistych podobno się nie mówi), którzy dopiero zaczynają swoją przygodę z mediami społecznościowymi. Nic dziwnego – kto z nas nie marzy o zasięgach wielkości małego miasta?

Czytaj

Zarządzanie zespołem Obowiązkowe lektury przedsiębiorcy

Obowiązkowe lektury przedsiębiorcy – Zwycięzcy nie oszukują, Jon M. Huntsman

We współczesnym biznesie jest wielu zarządców, ale niewielu z nich to liderzy z prawdziwego zdarzenia. Prawdziwe przywództwo nie oznacza bowiem zajmowania wysokiego miejsca w hierarchii służbowej czy dominowania nad innymi ludźmi.

Czytaj

Wywiady Inspiracje

„Każdy przedsiębiorca w Polsce jest swego rodzaju bohaterem. Trzeba być odważnym, żeby cały czas chcieć to robić” – rozmowa z Leszkiem Zającem

Człowiek, który łączy biznes i wartości chrześcijańskie. Pastor, który nie poucza, ale daje przykład. Chce pokazać, że można być szczęśliwym, uczciwie prowadząc firmę, ciężko pracując, realizując powołanie, budując dobre małżeństwo.

Czytaj

Inspiracje

18 inspiracji biznesowych, które znajdziesz w Avengersach, Transformersach i innych blockbusterach

Czy można nauczyć się czegoś o biznesie, oglądając filmy dla nastolatków? Okazuje się, że nie tylko można, ale nawet trzeba. Oto 18 inspiracji, które wyłowiłem z najpopularniejszych amerykańskich blockbusterów.

Czytaj

Sprzedaż Obsługa klienta

Sprzedawaj uszami, czyli 3 sposoby na to, jak lepiej słuchać klientów

Po co jest słuchanie w sprzedaży? Jeśli myślisz, że tylko po to, by zebrać informacje – to się mylisz. Ale od początku…

Czytaj

Marketing Sprzedaż

Jak zwiększyć sprzedaż – recepta na maksymalne zyski

Wielu przedsiębiorców ślepo wierzy w to, że jeśli pozna sekretne techniki pisania, to z ich pomocą sprzeda wszystko z dużym zyskiem. Tymczasem techniki pisania i tekst reklamy same w sobie o dziwo mają dużo mniejsze znaczenie niż… 2 inne elementy, o których koniecznie musisz wiedzieć.

Czytaj