Blog Coraz Lepszej Firmy

Sprzedaż Obowiązkowe lektury przedsiębiorcy

Sprzedawaj jak Challenger, Matthew Dixon i Brent Adamson – obowiązkowe lektury przedsiębiorcy

Challenger to sprzedawca doskonały. Nie dość, że świetnie rozumie mechanizmy działania firm jego klientów, to jeszcze potrafi wykorzystać tę wiedzę, doradzając, ucząc i… wywierając subtelny nacisk. Poza tym jest też wybitnie asertywny – na szczęście nie w ten upierdliwy sposób, którego uczą w każdym call center – co świetnie sprawdza się zwłaszcza podczas negocjacji.

Czytaj

Marketing

Dlaczego niektóre marki porywają tłumy? Poznaj efekt sieciowy

A gdyby tak klienci kupowali zawsze u Ciebie, niezależnie od tego, co robi konkurencja? Gdyby uważali, że wręcz nie wypada pojawić się z produktem innej marki w towarzystwie albo przyznać się do skorzystania z usług innej firmy?

Czytaj

Wywiady

Największe grzechy polskich kierowców, patologia szkół nauki jazdy i szkoła z gwarancją zdania egzaminu – wywiad z Krzysztofem Wójcikiem

W ciągu pięciu lat prowadzenia firmy zaliczył dwie wtopy, aż wreszcie wraz ze wspólnikiem zbudował szkołę jazdy – szkołę jak marzenie. Niestety w jej rozwoju przeszkadza patologia systemu. Czy korzystając ze szkoleń CLF, uda mu się zbudować też biznes jak marzenie?

Czytaj

Strategia Efektywność

Dlaczego przedsiębiorcy nie piszą procedur, choć wiedzą, że powinni?

Wśród właścicieli biznesów wzrasta świadomość, że procedury są niezbędne. I chcą, by były napisane. Ale piekło jest wybrukowane dobrymi chęciami. I często na „chceniu” się kończy, a procedur jak nie było, tak nie ma. Dlaczego więc właściciele biznesów nie piszą procedur, choć wiedzą, że to konieczność?

Czytaj

Prawo biznesu

Jak ograniczyć ryzyko związane z prowadzeniem firmy, gdy Twoimi klientami są KONSUMENCI? To proste! Ułatwisz życie im i sobie

Czy prowadziłeś kiedykolwiek spór z kupującym, który wykorzystywał niedomówienia bądź niejasności na różnych etapach Waszej współpracy? Jeśli tak, to doskonale wiesz, jak bardzo taka sytuacja potrafi być męcząca.

Czytaj

Marketing Obowiązkowe lektury przedsiębiorcy

Skuteczna reklama, John Caples – obowiązkowe lektury przedsiębiorcy

Jesteś przedsiębiorcą i marzysz o tym, żeby więcej osób usłyszało o Twojej firmie? Myślisz o założeniu własnego biznesu, ale nie wiesz, w jaki sposób skutecznie go reklamować? A może po prostu interesują Cię tajniki efektywnej reklamy – ot tak, z ciekawości – bo nigdy nie wiadomo, kiedy taka wiedza może Ci się przydać?

Czytaj

Prawo biznesu

„Mam tego dosyć! Idę do sądu”. Sprawdź, kiedy możesz pozwać nierzetelnego wykonawcę usługi

Kiedy możesz pozwać nierzetelnego wykonawcę usługi? O co w ogóle chodzi z tym sądzeniem o odszkodowanie? W amerykańskich filmach sądzą się o wszystko! Czy w naszych realiach też tak jest?

Czytaj

Efektywność Inspiracje

To narzędzie pomoże Ci podejmować o niebo lepsze decyzje biznesowe (i z łatwością przekonywać pracowników do zmiany)

Każdego dnia przedsiębiorca musi podejmować decyzje, od których zależy być albo nie być jego biznesu. Albo to, czy urośnie on do pokaźnych rozmiarów, czy raczej zatrzyma się na poziomie mało dochodowej firmy, która będzie dla niego wyłącznie miejscem pracy.

Czytaj

Marketing

Awatar klienta – sprawdź, jak wejść w skórę kupującego, żeby lepiej go zrozumieć i sprzedawać więcej

Jeśli coś jest do wszystkiego, to jest do niczego. To powiedzenie sprawdza się i w życiu, i w biznesie, i w marketingu. Tak jak nigdy nie będziesz się wszystkim podobał, przykro mi, Drogi Przedsiębiorco, tak jak Twoja ulubiona zupa mamusi nie wszystkim będzie smakowała – tak samo nie da się stworzyć reklamy, która trafi do wszystkich i wszystkich przekona.

Czytaj

Obowiązkowe lektury przedsiębiorcy

Twoja firma 2.0. Od dobrej do wielkiej, Jim Collins, Bill Lazier – obowiązkowe lektury przedsiębiorcy

Twoja firma 2.0 porusza tematy, które najczęściej przewijają się w rozmowach dwóch specyficznych grup czytelników. Pierwsza z nich to początkujący przedsiębiorcy – osoby, które szukają inspiracji i sprawdzonych pomysłów na to, by rozkręcić kiełkującą dopiero wizję biznesu. W drugiej znajdują się z kolei właściciele rozwiniętych firm, którzy chcieliby skalować swoją działalność i być może rozszerzyć ją o nowe branże.

Czytaj