Blog Coraz Lepszej Firmy

Strategia

Koronawirus: kto na tym zarobi, a kto straci? Aktualizacja 31 marca 2020 roku

Zacząłem pisać ten artykuł godzinę po tym, gdy w Polsce potwierdzono pierwszy przypadek zarażenia się koronawirusem. W tym momencie, czyli 31 marca 2020 roku, liczba chorych jest już czterocyfrowa. Jeśli chcesz się dowiedzieć, jak koronawirus wpłynie na Twoją firmę – czytaj dalej.

Czytaj

Strategia Sprzedaż

Koronakryzys – zagrożenie czy szansa?

Chciałbym w tym artykule pokazać 5 przykładów z działalności różnych firm, które znalazły swój sposób na kryzys. Nie łudźmy się, nie ma łatwych rozwiązań trudnych problemów. Ale to nie znaczy, że w ogóle ich brak. Mam nadzieję, że zapoznanie się z tymi przykładami pomoże Ci odnaleźć swoją drogę przez ciemną dolinę, w jaką właśnie wkraczamy, a z której nie wiadomo jeszcze, kiedy wyjdziemy.

Czytaj

Prawo biznesu

Czy mogę zerwać lub zmienić podpisaną umowę z uwagi na kryzys?

Jakiś czas temu pisałem, że umowy zawarte przez nas jako przedsiębiorców wiążą nas na amen. Jest jednak furtka pozwalająca na zmianę lub nawet zerwanie niekorzystnej umowy. Dzisiaj omówię rozwiązanie prawne pozwalające na zmianę postanowień umów, które do tej pory mogły się jawić jako niemożliwe do zmiany.

Czytaj

Prawo biznesu Wywiady

„Prawnik to taki Wiedźmin – nie zawsze jest mile widziany, ale często pozostaje ostatnią deską ratunku” – rozmowa z adwokatem Rafałem Horończykiem

O jakich przepisach, które mogą Ci pomóc lub wpędzić Cię w kłopoty, nie słyszałeś? Sprawdź, na co zwraca uwagę Rafał Horończyk, adwokat i właściciel kancelarii prawnej od lat pracujący z przedsiębiorcami.

Czytaj

Marketing Inspiracje

12 powodów, dla których warto w 2020 roku uruchomić blog firmowy

Jedni mówią, że to świetny pomysł. Inni – że szkoda na niego czasu, bo era takich mediów właśnie się dopala, a poza tym, ludzie i tak wolą treści wideo. A jak jest naprawdę? Czy w 2020 roku nadal warto pomyśleć o postawieniu bloga firmowego?

Czytaj

Zarządzanie zespołem Inspiracje

Relacje w czasie epidemii

Sytuacja, z którą zmagamy się od kilku tygodni, jest wyjątkowa. Biznesowo wielu z nas boryka się z problemami, o jakich wcześniej nawet byśmy nie pomyśleli. Co więcej – trudno o jakiekolwiek prognozy, właśnie ze względu na unikalność tego, co się dzieje. Jak w takich warunkach nie stracić głowy? Jak jak rozmawiać z pracownikami czy z własną rodziną? Kilka odpowiedzi na to pytanie znajdziesz w tym artykule.

Czytaj

Efektywność

Jak bezboleśnie przejść w tryb pracy zdalnej?

Międzynarodowe korporacje i lokalne przedsiębiorstwa. Nowi w biznesie i ci, którzy zjedli już na nim wszystkie zęby. Prezesi i stażyści. A wśród nich – Ty i Twoja firma. Koronawirus zmusił większość z nas do błyskawicznej przeprowadzki. W ciągu kilku dni – chcąc nie chcąc – nasz zawodowy świat stanął na głowie. Zamieniliśmy biura na mieszkania, garnitury na dresy, a spotkania z klientami na wideokonferencje...

Czytaj

Strategia Finanse

7 porad od Coraz Lepszego Szefa dla przedsiębiorców, których dotknął kryzys

Sytuacja, w której znaleźliśmy się z powodu koronawirusa, zaboli nas wszystkich. Gospodarka to bowiem sieć naczyń połączonych. W swojej biznesowej „karierze” przechodziłem przez kilka potężnych kryzysów i to niezwykle dużo mnie nauczyło. W związku z tym chcę się z Tobą podzielić kilkoma poradami.

Czytaj

Obsługa klienta

Jak słuchać, żeby łatwo przeprowadzić trudną rozmowę z klientem i pracownikiem

W poprzednim artykule przedstawiłem teorię 4 uszu Schulza von Thuna. Ten artykuł jest kontynuacją tematu słuchania. Tym razem na konkretnych przykładach pokażę Ci, jak wiedza o uchu rzeczowym, apelowym, ujawniania siebie i relacji może polepszyć Twoje kontakty biznesowe i pomóc Ci w trakcie trudnych rozmów.

Czytaj

Strategia

Czym jest strategia firmy?

Strategia jest jednym z kluczowych elementów zarządzania firmą. Warto o nią zadbać, nawet jeśli Twoja firma jest mała i wydaje Ci się, że strategii nie potrzebujesz lub nie masz na nią czasu. Dlaczego? Bo pomoże Ci odpowiedzieć na kluczowe pytania, które zadajesz sobie sam lub które zadają Ci pracownicy. Pozwoli też zrozumieć, w którym miejscu jesteś i dokąd właściwie chcesz dotrzeć.

Czytaj