Marketing Obowiązkowe lektury przedsiębiorcy

„Strategia Umami” – dziwny tytuł, rewelacyjna treść

Najpierw zupełnie mnie odrzuciła. Potem okazało się, że czytając ją, zakreśliłem jakieś… 90% tekstu. Strategia Umami – niezwykła książka o jeszcze bardziej niezwykłym tytule. I poradnik dla tych, którzy szukają pomysłów na odróżnienie swojego biznesu od innych.

Czytaj

Wywiady

„Biznes jest integralną częścią mojego życia” – wywiad z Ewą Wachowicz

Czy można smakować życie… zawodowo? Ewa Wachowicz robi to od lat! Dba o to, by potrawy były najlepszej jakości, obsługa profesjonalna, a goście zadowoleni. I choć nie kryje, że „to jest bardzo trudny biznes”, radzi sobie w nim świetnie. „Jeśli pracujesz z pasją, odniesiesz sukces!” – uśmiecha się pani Ewa. Jej pasji nie brakuje.

Czytaj

Inspiracje

W 30 dni zmieniłem swoje życie o 180 stopni (świadectwo cudu)

To może być najważniejszy artykuł, jaki przeczytasz w tym roku. To świadectwo cudu, którego doświadczam od ponad miesiąca. Ten CUD może być również Twoim udziałem. Dzieli Cię od niego dosłownie parę… kliknięć!

Czytaj

Efektywność

Jak ograniczyć 7 rodzajów marnotrawstwa w swojej firmie?

Autor: Tomasz Miler

Czy chcesz podnieść zysk Twojej firmy, a jednocześnie odchudzić wydatki? Na pewno tak. Czy znasz słowa: lean, muda lub kaizen? Na pewno… coś kojarzysz. Jeśli tak jest, warto zajrzeć do tego artykułu, bo zrozumienie tych dziwnych słów pomoże Ci osiągnąć to, co obiecuję w pierwszym pytaniu. Nie zastanawiaj się więc dłużej, nie marnuj czasu…

Czytaj

Marketing

3 mity o marketingu, w które wierzą mali przedsiębiorcy… przez co ich firmy przegrywają walkę z większą konkurencją

Każdego dnia setki właścicieli małych firm łamie co najmniej 1 z 22 Niezmiennych Praw Marketingu. Często robią to nieświadomie i w dobrej wierze, bo tak im podpowiada intuicja. Jednak nieznajomość tych praw nie zwalnia z odpowiedzialności… a w tym przypadku często wszystko ma naprawdę opłakane skutki.

Czytaj

Obowiązkowe lektury przedsiębiorcy Inspiracje

Po prostu słuchaj, Mark Goulston – obowiązkowe lektury przedsiębiorcy

Po prostu słuchaj jest książką dla tych, którzy marzą o tym, by W KOŃCU zostać autentycznie wysłuchanymi. Jej autor – Mark Goulston – jest psychiatrą i coachem biznesowym, który poświęcił wiele lat na studiowanie technik aktywnego słuchania i perswazji. A czego tak naprawdę można się od niego nauczyć?

Czytaj

Wywiady

„Jeśli prowadzisz biznes, musisz odpowiedzieć sobie na pytanie, kim chcesz być w swojej firmie” – wywiad z Jarosławem Saternusem

Być przedsiębiorcą czy specjalistą w swojej firmie? To problem, z którym mierzy się wiele osób. Dla Jarosława Saternusa decyzja o tym, że z inżyniera staje się biznesmenem, była jedną z ważniejszych w jego życiu zawodowym. Do zmian na lepsze, jak to często bywa, doprowadził kryzys.

Czytaj

Inspiracje

Przedsiębiorcza Kobieto, czy sukces Cię stresuje?

Sukces jest słodki! Zaszczyty, stanowiska, pieniądze, władza… Rośnie prestiż, samoocena, poczucie, że jesteś ważna i wyjątkowa. Czego tu się bać? Czy to nie przesada? Otóż sukces – jeżeli nie jesteśmy na niego przygotowani – może być równie stresujący jak porażka.

Czytaj

Prawo biznesu

„Wysłali mi towar po terminie, więc rezygnuję z umowy i nie będę za niego płacił!”. Ale czy na pewno?

Czy kiedykolwiek znalazłeś się w sytuacji, w której Twój kontrahent nie wywiązał się ze zobowiązań zawartej pomiędzy Wami umowy? Jeśli tak, to opisana historia pomoże Ci zrozumieć, że pobieżna znajomość przepisów prawa naraża Twoją firmę na poważną stratę finansową.

Czytaj

Marketing

Jak przyciągać tłumy klientów – efekt sieciowy dla „zwykłych” biznesów

Jak działa efekt sieciowy? W ogromnym skrócie – jest to zjawisko, które polega na tym, że konsumenci odnoszą korzyści z posiadania określonego dobra, gdy zwiększa się jego popularność. Czyli: im więcej osób z niego skorzysta, tym cenniejsze będzie dla wszystkich użytkowników.

Czytaj