Artykuły z kategorii:
Efektywność
Efektywność Obowiązkowe lektury przedsiębiorcy
Potęga checklisty. Jak zrobić coś lepiej, Atul Gawande – obowiązkowe lektury przedsiębiorcy
Nawet jeśli spisanie szczegółowej listy zadań na pierwszy rzut oka może wydawać się marnowaniem czasu, to patrząc z szerszej perspektywy, jest ono niegłupim pomysłem. Bo widzisz, kiedy masz przed oczami cel, łatwo jest zapomnieć o drobiazgach – a to właśnie one składają się na Twój finalny sukces.
CzytajEfektywność Inspiracje
MIKROzmiany, które przynoszą MAKROefekty! Sprawdź, jak bezboleśnie zmienić dowolny obszar w firmie lub w życiu
Często myślimy, że wprowadzanie zmian to ciężka, długa i mozolna praca. Fakt, tak bywa najczęściej. Kiedyś znalazłem jednak hasło, które wszystko zmieniło: „mikroingerencje – makroefekty”. To był przełom. Okazało się, że czasem można zrobić zmianę… na skróty.
CzytajEfektywność
„Z niczym się nie wyrabiam” – jak przedsiębiorca może sobie skutecznie poradzić z ciągłym brakiem czasu
Nigdy nie będziesz całkowicie na bieżąco ze swoją pracą. Zapomnij o tym, nie ma takiej możliwości. Obowiązków i powinności zawsze będziesz mieć więcej niż czasu, który jest Ci potrzebny na to, żeby je wykonać. Postaraj się to zrozumieć i po prostu zaakceptować. Nie walcz z wiatrakami, bo i tak nie masz szans na wygraną.
CzytajEfektywność
Jak ograniczyć 7 rodzajów marnotrawstwa w swojej firmie?
Czy chcesz podnieść zysk Twojej firmy, a jednocześnie odchudzić wydatki? Na pewno tak. Czy znasz słowa: lean, muda lub kaizen? Na pewno… coś kojarzysz. Jeśli tak jest, warto zajrzeć do tego artykułu, bo zrozumienie tych dziwnych słów pomoże Ci osiągnąć to, co obiecuję w pierwszym pytaniu. Nie zastanawiaj się więc dłużej, nie marnuj czasu…
CzytajStrategia Efektywność
Chcesz przestać gasić pożary w firmie? Poukładaj PROCESY
Ułożenie, zmapowanie procesów to podstawa każdej organizacji. Przedsiębiorcy często o tym nie wiedzą albo nie znajdują na to czasu. Jak skutecznie zmapować procesy?
CzytajStrategia Efektywność
Dlaczego przedsiębiorcy nie piszą procedur, choć wiedzą, że powinni?
Wśród właścicieli biznesów wzrasta świadomość, że procedury są niezbędne. I chcą, by były napisane. Ale piekło jest wybrukowane dobrymi chęciami. I często na „chceniu” się kończy, a procedur jak nie było, tak nie ma. Dlaczego więc właściciele biznesów nie piszą procedur, choć wiedzą, że to konieczność?
CzytajEfektywność Inspiracje
To narzędzie pomoże Ci podejmować o niebo lepsze decyzje biznesowe (i z łatwością przekonywać pracowników do zmiany)
Każdego dnia przedsiębiorca musi podejmować decyzje, od których zależy być albo nie być jego biznesu. Albo to, czy urośnie on do pokaźnych rozmiarów, czy raczej zatrzyma się na poziomie mało dochodowej firmy, która będzie dla niego wyłącznie miejscem pracy.
CzytajEfektywność
„Towar jedzie, zegar tyka”... Sprawdź, jak ważna jest logistyka w Twojej firmie
Dla najszybciej rozwijających się firm handlowych i produkcyjnych już dawno logistyka przestała być koniecznym kosztem, a stała się strategiczną dziedziną pozyskiwania i utrzymywania rentownych klientów. Mało tego – sprawna i efektywna logistyka przyczynia się do znaczącego wzrostu rentowności biznesu.
CzytajEfektywność Inspiracje
Motywacja wewnętrzna do pracy – jak ją wzbudzić w sobie i w swoich pracownikach?
Motywacja wewnętrzna i zewnętrzna, a zwłaszcza różnice między nimi, to coś, co musisz znać, jeśli chcesz mieć zaangażowanych pracowników. W końcu silna motywacja do pracy jest tym, o czym marzy każdy szef. Twoi ludzie mogą przychodzić do firmy z radością, jak na skrzydłach, ale mogą też się do niej wlec.
CzytajEfektywność Inspiracje
Jak budować pewność siebie, by stawić czoła życiu
Pewność siebie – czym tak naprawdę jest? Czy to zaufanie do własnych możliwości? Swoboda, luz i umiejętność odnalezienia się w każdej sytuacji? Poczucie, że możemy stawić czoła nawet najtrudniejszym sytuacjom? A może kroczenie z wysoko uniesioną głową z przekonaniem, że jesteśmy najlepsi?
Czytaj