Blog Coraz Lepszej Firmy

Efektywność

Efektywność osobista 4x4, Wiktor Siegel – obowiązkowe lektury przedsiębiorcy

W dzisiejszej gorączce życia bardzo, bardzo często zapominamy o zadawaniu sobie takich pytań. Dokąd ja w ogóle zmierzam? Czy na pewno tam, gdzie chciałabym się znaleźć za ileś lat? Czy to, co robię teraz, czemu poświęcam czas, doprowadzi mnie do tego miejsca? Przecież czasu, który płynie, już nie odzyskam...

Czytaj

Rekrutacja

„Znowu się pomyliłem” – 3 błędy, przez które zatrudniasz złych pracowników

Piotr stał sam pośrodku swojego ciemnego magazynu, próbując doliczyć się brakującego towaru. Nie pierwszy raz został w firmie do nocy, ale chyba jeszcze nigdy nie buzowała w nim taka wściekłość. I niemoc.

Czytaj

Work-life balance

Zabójczy perfekcjonizm – skąd się bierze i dokąd może Cię zaprowadzić?

Masz do wykonania określone zadanie w firmie, które zajmuje Ci sporo czasu (może 3 godziny, a może i 16). Jednak możesz zlecić jego wykonanie swojemu pracownikowi – otrzymując w zamian podobny rezultat. Ale uwaga – PODOBNY – tzn. w 70% tak dobry, jak uzyskałbyś, pracując samodzielnie. Czy zdecydowałbyś się na taką wymianę?

Czytaj

Finanse

3 pytania, na które odpowiedzi nie znają właściciele małych firm… choć powinni!

Wiesz, jakie pytanie wprawia przedsiębiorców w największe zakłopotanie? Zanim Ci je zdradzę, musisz wiedzieć, dlaczego uważam, że każdy przedsiębiorca – zerwany w nocy o północy – powinien znać odpowiedź nie tylko na to jedno pytanie, ale także na pozostałe dwa, które znajdziesz w tym artykule.

Czytaj

Inspiracje

Poznajmy się lepiej – oto historia Coraz Lepszej Firmy. A jaka jest Twoja?

Historia Coraz Lepszej Firmy zaczęła się na długo przedtem, zanim firma powstała. Zaczęła się zwyczajnie – od pierwszych kroków w biznesie jej założyciela Pawła Królaka. Ale na pewno zwyczajnie się nie potoczyła. Wejdźmy w tę opowieść razem, Drogi Czytelniku. Pewnie nie raz zobaczysz w niej… siebie.

Czytaj

Obowiązkowe lektury przedsiębiorcy

Decydujące momenty. Jak budować doświadczenia, które mogą zmieniać, poruszać i motywować, Chip Heath i Dan Heath – obowiązkowe lektury przedsiębiorcy

Chip Heath i Dan Heath w książce Decydujące momenty. Jak budować doświadczenia, które mogą zmieniać, poruszać i motywować zabierają nas w podróż, w której odkrywają, jak wyjść poza beznamiętną rutynę i stworzyć niezapomniane momenty.

Czytaj

Marketing Sprzedaż

3 toksyczne przekonania, przez które Twoja firma nie zarabia tyle, ile powinna

Wiecznie w pracy, a do tego zarabia psi pieniądz… Przecież nie tak to miało wyglądać! Gdy zakładał firmę, chciał przede wszystkim wolności. Czuł, że praca u kogoś i podporządkowywanie się nie są dla niego. Wiedział, że sobie poradzi – w końcu kto, jak nie on? A teraz?

Czytaj

Zarządzanie zespołem

Pracująca maszynka – mit pierwszego pracownika (kolejnych niestety też...)

Czy zdarza się, że Twoi pracownicy włóczą się po firmie jak lunatycy? Robią coś, co budzi Twoje zdumienie? Wielokrotnie zastanawiasz się, jak w ogóle można się tak zachować? Czemu by tego nie zmienić?

Czytaj

Strategia

Zasada win-win. Jak ją stosować w konfliktach i negocjacjach

Czy zasada win-win oznacza, że wszystkie negocjacje i konflikty można zakończyć w taki sposób, żeby każdy był zadowolony? Nie. Takie twierdzenie byłoby utopią. Jednak praktyka pokazuje, że tę metodę rozwiązywania sporów warto stosować jak najczęściej, bo jest najskuteczniejsza.

Czytaj

Marketing Obowiązkowe lektury przedsiębiorcy

Intryguj – przyciągnij uwagę i zdobywaj klientów, Sam Horn – obowiązkowe lektury przedsiębiorcy

Sam Horn, w fenomenalnej książce Intryguj – przyciągnij uwagę i zdobywaj klientów, zdradza sztukę rozpalania pożądania i ciekawości wśród osób, do których kierujesz swój komunikat. I nie, nie ma to nic wspólnego z manipulacją i nieczystymi zagraniami. Dlaczego to takie ważne?

Czytaj