Artykuły z kategorii:
Zarządzanie zespołem
Zarządzanie zespołem Obowiązkowe lektury przedsiębiorcy
Obowiązkowe lektury przedsiębiorcy – Zwycięzcy nie oszukują, Jon M. Huntsman
We współczesnym biznesie jest wielu zarządców, ale niewielu z nich to liderzy z prawdziwego zdarzenia. Prawdziwe przywództwo nie oznacza bowiem zajmowania wysokiego miejsca w hierarchii służbowej czy dominowania nad innymi ludźmi.
CzytajZarządzanie zespołem Wywiady
„Chcę mieć wpływ nie tyle na świat, co na moje otoczenie, patrzeć, jak się rozwija i rośnie” – rozmowa z Michałem Żółtowskim
Do czego może prowadzić połączenie analitycznego umysłu, który uwielbia godzinami myśleć o modelu biznesowym, i serca otwartego na ludzi? Tylko do sukcesu.
CzytajStrategia Zarządzanie zespołem
Jak skutecznie uczyć się na własnych błędach?
Nasze porażki często nas bolą, czasami wiele kosztują, zdarza się, że łamią życie. Tymczasem wielu przedsiębiorców powtarza, i słusznie, że nauki wyniesione z błędów są najlepszymi lekcjami biznesowymi. Jeśli chcesz, by tak było i w Twoim przypadku, musisz przyjąć odpowiednią postawę. Wypnij więc dumnie pierś i przyjmij na klatę rady Johna C. Maxwella, dzięki którym będziesz miał szansę przekuć porażki w sukces.
CzytajZarządzanie zespołem
Dlaczego miałbyś słuchać pracowników?
Prawdziwe słuchanie innych może Ci przynieść wiele korzyści nie tylko w życiu prywatnym, ale także w firmie. Twoi pracownicy będą dzięki temu lojalni, zmotywowani i zaangażowani… Czyż nie takich właśnie ludzi szukasz?
CzytajZarządzanie zespołem Obowiązkowe lektury przedsiębiorcy
Obowiązkowe lektury przedsiębiorcy: John C. Maxwell, Bądź liderem! 2.0
Na początku lat 90. John Maxwell wydał książkę, która zmieniła sposób myślenia o przywództwie i stała się swoistym przewodnikiem dla liderów na całym świecie. Po 25 latach doczekaliśmy się wznowienia tej pozycji, która została przez Maxwella odświeżona, uzupełniona o nowe rozdziały i nową wiedzę.
CzytajZarządzanie zespołem
Kij i marchewka, czyli największy błąd szefa w motywowaniu pracowników
Jak zmotywować pracownika do lepszej pracy? Dać mu nagrodę albo premię. Jak zmotywować cały zespół? Zrobić konkurs z dużą nagrodą dla pracującego najlepiej. A co zrobić, gdy pracownik pracuje gorzej lub jest mało wydajny? Ukarać! Tak właśnie myśli o motywacji większość polskich pracodawców. Niestety na własną zgubę…
CzytajZarządzanie zespołem Obowiązkowe lektury przedsiębiorcy
Obowiązkowe lektury przedsiębiorcy – Dlaczego motywowanie ludzi nie działa… I co działa, Susan Fowler
Jak to się dzieje, że jednych pracowników nie musisz zachęcać do pracy, a drugich musisz zmuszać? Dlaczego kary i nagrody działają na Twoich ludzi tylko przez chwilę? Co ich motywuje i dlaczego nie są to pieniądze? Co zrobić, żeby angażowali się w pracę?
CzytajStrategia Zarządzanie zespołem
Metoda kaizen – małymi kroczkami do perfekcyjnego biznesu
Wielu ludziom wydaje się, że rozwój biznesu wymaga olbrzymich pieniędzy i rewolucyjnych zmian. Można jednak rozwinąć firmę bez konieczności ponoszenia wielkich nakładów finansowych i wprowadzania spektakularnych innowacji. Jak tego dokonać? Zarządzając według metody kaizen.
CzytajStrategia Zarządzanie zespołem
Kultura organizacyjna – czym jest i dlaczego warto ją zbudować?
Dlaczego to robimy? Bo jest jednym z kluczowych czynników w biznesie – decyduje o tożsamości firmy. Niektórzy badacze i menedżerowie twierdzą wręcz, że jest równie ważna jak strategia firmy. Sprawdź, dlaczego powinieneś określić kulturę organizacyjną swojego biznesu.
CzytajZarządzanie zespołem
Dlaczego przywódca musi umieć słuchać?
Świat wymaga od przedsiębiorcy wiele. Każdego dnia uczysz się korzystać z zaawansowanych programów komputerowych, wykorzystujesz w pracy skomplikowane narzędzia, czytasz o wielopłaszczyznowych metodach zarządzania. Tymczasem to, czego tak naprawdę potrzebujesz, by Twój biznes działał jak należy, może być o wiele prostsze. Po prostu… słuchaj.
Czytaj