Artykuły z kategorii:
Zarządzanie zespołem
Zarządzanie zespołem
Jak zarządzać ludźmi – 10 złotych zasad
Bycie liderem to jedno z najtrudniejszych zadań, z jakimi musi się zmierzyć właściciel firmy i nawet najlepsi mają z nim czasem problemy. Na szczęście rozwiązanie jest w zasięgu ręki. Ale zanim dowiesz się, jak postępować z pracownikami, posłuchaj, proszę, pewnej ciekawej historii. Tylko uczciwie ostrzegam... to nie będzie przyjemne.
CzytajZarządzanie zespołem
3 tragiczne błędy w zarządzaniu pracownikami, które popełniają przedsiębiorcy w czasie kryzysu
Twoi pracownicy nie chcą przychodzić do pracy. A jeśli pracują zdalnie, to właściwie nie wiadomo, co robią. Nie ma w nich ani chęci, ani motywacji, ani zapału. Nagle przestali mieć pojęcie, co, jak i dlaczego powinni robić. Ale teraz spróbuj, proszę, spojrzeć na sytuację oczami pracownika, bo to, co zobaczysz, może być kluczowe dla Twojej firmy.
CzytajZarządzanie zespołem Inspiracje
W trudnym czasie liczą się relacje
Pytania, obawy i niepewność. I sytuacja tak nieprzewidywalna, że trudno cokolwiek zakładać. W naszych głowach huśtawka: od lęku o to, co będzie jutro, do prób akceptacji rzeczywistości. Jak poradzić sobie w tej sytuacji? Jak opanować negatywne emocje? I jak komunikować się z pracownikami, by dawać sobie nawzajem wsparcie i pozostać jednym zespołem?
CzytajZarządzanie zespołem Inspiracje
Relacje w czasie epidemii
Sytuacja, z którą zmagamy się od kilku tygodni, jest wyjątkowa. Biznesowo wielu z nas boryka się z problemami, o jakich wcześniej nawet byśmy nie pomyśleli. Co więcej – trudno o jakiekolwiek prognozy, właśnie ze względu na unikalność tego, co się dzieje. Jak w takich warunkach nie stracić głowy? Jak jak rozmawiać z pracownikami czy z własną rodziną? Kilka odpowiedzi na to pytanie znajdziesz w tym artykule.
CzytajZarządzanie zespołem
Sprawdź, co zabija motywację Twoich pracowników
Gdy przyjmowałeś tych ludzi do pracy, ich postawa była zupełnie inna niż teraz, prawda? Wtedy wyglądało na to, że chce im się pracować. Miałeś wrażenie, że razem możecie góry przenosić. Co się stało po drodze – pomiędzy ich zatrudnieniem a tu i teraz? Co zabiło ich motywację? Oto odpowiedź i lekarstwo jednocześnie.
CzytajZarządzanie zespołem
„Nie da się” i „po co” – dlaczego tak trudno przekonać pracowników do zmian?
Ciągle musisz walczyć, aby przeforsować nowe pomysły i zmiany, które mają rozpędzać Twój biznes? W takim razie zdecydowanie powinieneś dowiedzieć się czegoś ważnego o umyśle, rozumie i emocjach, bo tam tkwi przyczyna i rozwiązanie Twoich kłopotów.
CzytajZarządzanie zespołem Obowiązkowe lektury przedsiębiorcy
Siła różnic w zespole, Anna Sarnacka-Smith – obowiązkowe lektury przedsiębiorcy
Dlaczego w pracy czasami jest tak trudno, że ma się jedynie ochotę rzucić wszystko i trzasnąć drzwiami? Dlaczego czasem jest tak niesprawiedliwie? Dlaczego to, co robimy, wydaje się często bez sensu? Skąd się bierze przemęczenie? Dlaczego mamy już tak dość, że ratuje nas tylko myśl o zbliżającym się urlopie?
CzytajStrategia Zarządzanie zespołem
Lean management, czyli jak odchudzić firmę i poprawić jej kondycję
Eliminacja marnotrawstwa, szacunek dla pracowników, dostarczanie klientom prawdziwej wartości. Jeśli te hasła są Ci bliskie, bardzo możliwe, że możesz sporo zyskać, wykorzystując lean management. To jeden z najnowocześniejszych modeli zarządzania firmą.
CzytajZarządzanie zespołem
Jak rozwiązywać konflikty w firmie?
Mało kto lubi konflikty i raczej zgadzamy się, że im mniej sporów, tym lepiej. Jednak konflikty między ludźmi są nieuniknione, dlatego warto wiedzieć, jak je przetrwać i jak rozsądnie zakończyć. Co znaczy w tym przypadku rozsądnie? Tak, żeby zwycięzcą była Twoja firma… ale nie tylko.
CzytajZarządzanie zespołem Obowiązkowe lektury przedsiębiorcy Inspiracje
Zasady, Ray Dalio – obowiązkowe lektury przedsiębiorcy
Skoro sam Bill Gates pisze, że Ray Dalio był dla niego „źródłem nieocenionych wskazówek i przemyśleń”, zobaczmy, co ma ciekawego do powiedzenia i o co chodzi z tymi zasadami. W końcu gość prowadzi firmę od ponad 35 lat, więc przeorał już wiele ścieżek.
Czytaj