Artykuły z kategorii:
Zarządzanie zespołem

Zarządzanie zespołem

Firma samozarządzająca się – jedyna opcja na przyszłość?

Jednego dnia poznaję właściciela składu budowlanego, który zatrudnia “złodziei”, aby pilnowali, czy pracownicy nie kradną... Podobno swój pozna swego. Drugiego dnia poznaję właściciela firmy, w której pracownicy mają bezpośredni dostęp do subkont firmowych, a finanse firmy są w pełni jawne...

Czytaj

Zarządzanie zespołem

Dlaczego pracownicy stawiają opór wobec zmian?

Zacząłeś wprowadzać zmiany w firmie. Wiesz, że są niezbędne dla jej rozwoju i gruntownie je przemyślałeś, albo wdrażasz je dlatego, że zmusiła Cię do tego jakaś sytuacja. Może przeczytałeś książkę o zarządzaniu zmianą lub zastosowałeś narzędzia do zarządzania zmianą w organizacji. A może poszedłeś na żywioł i po prostu zacząłeś działać.

Czytaj

Zarządzanie zespołem

Dlaczego musisz dobrze płacić pracownikom... i dlaczego to nie wystarczy

Są Przedsiębiorcy i przedsiębiorcy. Są właściciele biznesu i etatowcy w przebraniu biznesmenów. Są ludzie, którzy pracują nad biznesem i tacy, którzy pracują w biznesie. W każdej grupie zawodowej są ludzie słabi, przeciętni i wybitni. W biznesie również.

Czytaj

Zarządzanie zespołem Obowiązkowe lektury przedsiębiorcy

Obowiązkowe lektury przedsiębiorcy – Cztery obsesje wyjątkowego szefa, Patrick Lencioni

Chciałbyś być szefem, liderem lub menedżerem, który ma obsesję na punkcie firmy? Nie? To źle, bo powinieneś… Zanim się jednak całkowicie wystraszysz i stwierdzisz, że coś ciężkiego upadło mi na głowę, zostań i czytaj dalej. Bo – odpowiem w stylu konsultanta – to wszystko zależy…

Czytaj

Zarządzanie zespołem Obowiązkowe lektury przedsiębiorcy

Obowiązkowe lektury przedsiębiorcy – Kiedy ryby latają, John Yokoyama i Joseph Michelli

Historia zaczyna się niezbyt ciekawie. Jej główny bohater – John Yokoyama (Amerykanin japońskiego pochodzenia) pisze: Przez 20 lat pracowałem w pocie czoła, skutecznie rozwijając swój biznes: małe stoisko rybne o nazwie Pike Place Fish na targu Pike Place w Seattle. Przez te wszystkie lata rzadko jeździłem na wakacje.

Czytaj

Zarządzanie zespołem Obowiązkowe lektury przedsiębiorcy

Obowiązkowe lektury przedsiębiorcy – Trzy kluczowe cechy idealnego członka zespołu, Patrick Lencioni

Chciałbyś mieć w swoim zespole pionka? Byłby miły dla innych pracowników w firmie, uprzejmy, wolny od uprzedzeń. Nie wywoływałby burz, więc w firmie byłoby spokojnie, bez zmian, bez wyzwań. Taka bezpieczna stabilność.

Czytaj

Zarządzanie zespołem Obowiązkowe lektury przedsiębiorcy

Obowiązkowe lektury przedsiębiorcy – Empowerment. Odkryj ukrytą moc Twoich pracowników!, Ken Blanchard, John P. Carlos, Alan Randolph

Autor: Anna Pudło

Tradycyjny model zarządzania oparty na bezwzględnym posłuszeństwie wobec szefa, kierownika, managera czy właściciela firmy, powoli (i chyba już na stałe) odchodzi do lamusa. Dlaczego? Jest on przede wszystkim przestarzały i nieskuteczny.

Czytaj

Zarządzanie zespołem Obowiązkowe lektury przedsiębiorcy

Obowiązkowe lektury przedsiębiorcy - Pięć dysfunkcji pracy zespołowej, Patrick Lencioni

Książki Patricka Lencioniego po prostu trzeba znać. To znakomity ekspert i praktyk w dziedzinie zarządzania zespołami oraz budowania organizacji, w których ludzie chcą, a nie muszą pracować. Lencioni jest autorem 6 książek prezentujących sprawdzone i praktyczne rozwiązania w zakresie między innymi pracy zespołowej

Czytaj

Zarządzanie zespołem

7 sposobów, by okazać wdzięczność pracownikom

Wdzięczność ma moc, jakiej nie sposób jest wycenić. Wdzięczność to sposób myślenia o tym, co się ma, zamiast martwienia się o to, czego się nie posiada. Wdzięczność pozwala dostrzec to, co jest obecne w naszym życiu i co nadaje mu sens. Wdzięczność pomaga odczuwać szczęście, to umiejętność wynoszenia na piedestał dobra zamiast zła i przeciętności.

Czytaj

Zarządzanie zespołem

Co zrobić, by pracownicy nie zawracali Ci głowy drobnymi problemami?

Siedzisz w swoim biurze, wreszcie chcesz się wziąć za konkretną pracę, wykonać to zadanie, które pchnie firmę do przodu, zaczynasz i... słyszysz mocne pukanie do drzwi swojego gabinetu. Przychodzi pracownik i mówi, że w czasie pracy pojawił się problem i widzisz, że wyraźnie oczekuje, że coś z tym zrobisz.

Czytaj