Artykuły z kategorii:
Zarządzanie zespołem

Zarządzanie zespołem Obowiązkowe lektury przedsiębiorcy

Szef wymagający i wyrozumiały, Kim Scott – obowiązkowe lektury przedsiębiorcy

Książka Szef wymagający i wyrozumiały zawiera w sobie wszystko, co należy wiedzieć o zarządzaniu. Uczy, jak budować relacje z podwładnymi, popychać ich do stawania się najlepszymi wersjami siebie i tworzyć dla nich odpowiednie środowisko pracy.

Czytaj

Zarządzanie zespołem

Jak sprawić, żeby pracownicy sami DBALI o firmę (tak, jak ich szefowie)?

Autor: Tomasz Miler

Zaangażowanie i samodzielność pracowników to marzenie wielu szefów. Niestety dla większości taka sytuacja pozostaje w wyłącznie w sferze marzeń. Jest jednak pewna grupa osób, która zamienia te marzenia w rzeczywistość. Ich podwładni są zaangażowani, ich firmy odnoszą sukcesy, a oni sami mają więcej czasu dla siebie.

Czytaj

Zarządzanie zespołem Obowiązkowe lektury przedsiębiorcy

Ekstremalne przywództwo. Elitarne taktyki Navy SEALs w zarządzaniu, Jocko Willink, Leif Babin – obowiązkowe lektury przedsiębiorcy

Biznes to ciągła walka. O klientów, korzystne warunki współpracy, nowych kontrahentów, najlepsze ceny… W sumie to nic dziwnego, że techniki prosto z pola bitwy całkiem nieźle sprawdzają się też w firmach.

Czytaj

Zarządzanie zespołem

Gen Z i wartości – czego oczekuje od Twojej marki młode pokolenie?

Praca ma być pasją, marki mają być odpowiedzialne społecznie, a szef ma być partnerem – to tylko niektóre wnioski wypływające z wielu raportów na temat pokolenia Z. Zarówno jako klienci, jak i jako pracownicy jego przedstawiciele mają konkretne wymagania wobec marek.

Czytaj

Zarządzanie zespołem Inspiracje

Zabójca relacji w firmie – ocenianie innych

Być może słyszysz czasami od pracowników, że uważają Cię za zbyt surowego albo za mało konsekwentnego, zbyt miłego, albo może za nieprzyjemnego w kontakcie, lub zbyt emocjonalnego… Niezależnie od tego, które z tych zdań dociera do Twoich uszu, to oceny pod Twoim adresem jakoś Cię dotykają, złoszczą, a może nawet czasami wywołują oburzenie, „że ludzie robią takie rzeczy”. Zależy Ci na tym, by to zmienić?

Czytaj

Zarządzanie zespołem Obowiązkowe lektury przedsiębiorcy

Odwaga w przywództwie, Brene Brown – obowiązkowe lektury przedsiębiorcy

Jeśli kojarzysz Brene Brown, to wiesz, że jest autorką fenomenalnych publikacji i wystąpień poświęconych rozwojowi. I gdyby tak skondensować jej dotychczas zdobytą wiedzę, to całą jej esencję znaleźlibyśmy w Odwadze w przywództwie. Ta książka jest prawie jak płyta „The best of”.

Czytaj

Zarządzanie zespołem

Docenienie pracowników – neurologiczne paliwo, dzięki któremu zyskasz zmotywowanych ludzi

Prowadzisz firmę, w którą wkładasz całe swoje serce. Bardzo chciałbyś, żeby wszyscy, którzy z Tobą pracują, mieli taką samą motywację do pracy – by traktowali tę firmę jak swoją. Bywasz jednak rozczarowany, kiedy widzisz, że oni nie chcą oddać swojego serca na rzecz budowania z Tobą organizacji. Chcesz to zmienić?

Czytaj

Zarządzanie zespołem

Zaufanie jako kapitał efektywności w zespole

Zdecydowałeś się zatrudnić nowego menedżera albo awansowałeś na to stanowisko kogoś z zespołu i prawdopodobnie liczyłeś, że to rozwiąże wiele Twoich problemów. Tymczasem pojawiają się kolejne wyzwania. Nowy szef może wzbudzać różne emocje – lęk, obawy i napięcie, które obniżają efektywność działania zespołu. Chcesz tego uniknąć?

Czytaj

Zarządzanie zespołem

Ocena pracownika – czy jest potrzebna i jak ją przeprowadzić?

Autor: Ewa Rot-Buga

Ocena pracownika to jeden z najgorętszych tematów z zakresu zarządzania ludźmi. Czy dla Ciebie jest ona równie stresująca, jak dla większości pracodawców i pracowników? Czy w Twojej firmie również powoduje obopólne nerwy i rozczarowania?

Czytaj

Zarządzanie zespołem

Jak przeprowadzić trudną rozmowę z pracownikiem?

Trudna rozmowa z pracownikiem? Przykład siły czy bezradności szefa – różnie bywa… Mało kto lubi przeprowadzać trudne rozmowy z podwładnymi, ale każdy pracodawca powinien umieć to robić. Bo przecież musi wiedzieć, jak postąpić, gdy człowiek, któremu płaci, np. nie wykonuje swoich zadań albo marnotrawi firmowy majątek.

Czytaj