Obsługa klienta
4 kroki, by odzyskać utraconego klienta
Klienci odchodzą z różnych powodów. Czasami – i z tym musimy się pogodzić – odchodzą nawet bez powodu. Pytanie brzmi: czy mierzysz, ilu klientów odchodzi do konkurencji? I najważniejsze: ile czasu i energii przeznaczasz na odzyskiwanie klientów straconych?
CzytajEfektywność Obowiązkowe lektury przedsiębiorcy
Rework, Jason Fried, David H. Hansson – obowiązkowe lektury przedsiębiorcy
Rework to książka autorstwa Jasona Frieda i Davida H. Hanssona – założycieli firmy 37signals (dzisiaj Basecamp) i twórców takich narzędzi jak: Highrise (aplikacja do zarządzania kontaktami), Basecamp (aplikacja do zarządzania projektami), Campfire (komunikator internetowy)
CzytajObsługa klienta
Kiedy powiedzieć klientowi NIE?
Co pojawia się w Twojej głowie, gdy klient po raz kolejny prosi Cię o rabat albo dodatkową usługę? A odpowiedz sobie szczerze – ile razy dałeś się klientowi przekonać dla tzw. świętego spokoju??
CzytajZarządzanie zespołem
Dlaczego pracownicy stawiają opór wobec zmian?
Zacząłeś wprowadzać zmiany w firmie. Wiesz, że są niezbędne dla jej rozwoju i gruntownie je przemyślałeś, albo wdrażasz je dlatego, że zmusiła Cię do tego jakaś sytuacja. Może przeczytałeś książkę o zarządzaniu zmianą lub zastosowałeś narzędzia do zarządzania zmianą w organizacji. A może poszedłeś na żywioł i po prostu zacząłeś działać.
CzytajStrategia Obowiązkowe lektury przedsiębiorcy
Od dobrego do wielkiego, Jim Collins – obowiązkowe lektury przedsiębiorcy
Żeby zostać wirtuozem gry na gitarze, to trzeba najpierw spełnić pewne warunki. Nie stanie się to z dnia na dzień. To będzie powolna droga, krok po kroku. Na początku będzie bardzo wyboista i zniechęcająca, ale jeśli będziesz wytrwały i zdyscyplinowany, to któregoś dnia gitara będzie dla Ciebie jak druga ręka.
CzytajObsługa klienta
8 wskazówek, jak prowadzić firmowe rozmowy przez telefon, aby brzmieć profesjonalnie
Zdarza Ci się tak, że gdy dzwoni telefon, odruchowo podskakujesz, a serce zaczyna bić Ci szybciej? Gdy musisz zadzwonić do klienta lub kontrahenta, odkładasz to w nieskończoność, a po rozmowie masz w głowie milion myśli na temat tego, co mogłeś powiedzieć inaczej, lepiej…?
CzytajObsługa klienta
5 rzeczy, które małe firmy robią, by stracić klientów
Czy wiesz, że mikro i małe firmy stanowią aż 99,8% wszystkich przedsiębiorstw w Polsce? Ale nie w tym rzecz, czy zatrudniasz 5, 15 czy 55 pracowników. Twoją PRAWDZIWĄ wielkość lub małość wyznacza tak naprawdę coś zupełnie innego. Co odróżnia tych świetnych przedsiębiorców od tzw. Januszy biznesu? Zobacz 5 rzeczy, które małe firmy robią, by… stracić swoich klientów.
CzytajMarketing
Nowe zasady marketingu na Facebooku
W styczniu platforma Marka Zuckerberga ogłosiła, że wprowadza istotne zmiany, które mogą wpłynąć na firmy posiadające fanpage na Facebooku i wykorzystujące go do promocji oraz pozyskiwania klientów. Jak sobie radzić w nowych warunkach?
CzytajZarządzanie zespołem
Dlaczego musisz dobrze płacić pracownikom... i dlaczego to nie wystarczy
Są Przedsiębiorcy i przedsiębiorcy. Są właściciele biznesu i etatowcy w przebraniu biznesmenów. Są ludzie, którzy pracują nad biznesem i tacy, którzy pracują w biznesie. W każdej grupie zawodowej są ludzie słabi, przeciętni i wybitni. W biznesie również.
CzytajObsługa klienta
6 rzeczy, których do tej pory nie mierzyłeś w obsłudze klienta
Pewnie wiele razy słyszałeś już o tym, że nie można zarządzać czymś, czego się nie mierzy. Cóż, nie wszyscy chętnie się z tym zgadzają, bo przecież w biznesie jest tyle rzeczy niemierzalnych, prawda?
Czytaj