Efektywność

Jak za pomocą programów do zarządzania projektami zwiększyć wydajność w firmie?

Autor: Anna Pudło

Zbyt krótkie terminy, zbyt wiele zadań, dużo pracowników do przypilnowania oraz ogólny chaos – na pewno znasz to bardzo dobrze. Jak w gąszczu wielu projektów realizowanych jednocześnie zachować porządek, utrzymać kontrolę i doprowadzić sprawy do końca?

Czytaj

Rekrutacja

6 pytań, które musisz sobie zadać, aby zatrudnić najlepszego pracownika

Zrekrutowałeś pracownika. Miało być pięknie, a wyszło jak zawsze. Pierwsze tygodnie upłynęły pod hasłem „wdrażania”, więc nie wymagałeś zbyt wiele. Kolejne dni nie ujawniły jednak zachowań, na które tak bardzo liczyłeś – inicjatywy własnej, samodzielności i zaangażowania

Czytaj

Efektywność

Jak dzięki 7 aplikacjom ułatwić sobie codzienną pracę

Autor: Anna Pudło

Codziennie zmagasz się z niezliczoną ilością zadań, piszesz kilkadziesiąt maili, ciągle odbierasz telefony, umawiasz się na spotkania. Do tego wszystkiego pracujesz koncepcyjnie, wymyślasz nowe produkty lub usługi albo udoskonalasz już istniejące. Do tego dochodzi zarządzanie pracownikami, finansami, pilnowanie terminów, gaszenie pożarów w firmie.

Czytaj

Obowiązkowe lektury przedsiębiorcy

Dobre nawyki networkera

Każdą działalność można opisać, wymieniając nawyki, które należy w sobie wyrobić, by ją efektywnie uprawiać. Nie inaczej jest w przypadku networkingu. Nawyki, które poniżej proponuję, to w zasadzie pytania, które warto zadawać i warto nimi żyć jako swego rodzaju ogólną postawą, nieograniczoną jedynie do pytań.

Czytaj

Marketing

Cała prawda o kosztach video marketingu

Autor: Adam Mrowiec

Jakże wielkie było moje zdziwienie, gdy na pewnym forum internetowym przeczytałem wymianę zdań dwóch osób, które były święcie przekonane, że działania video marketingowe są przeznaczone jedynie dla wielkich korporacji. Twierdzili, że tylko potężne firmy mogą sobie na to pozwolić, gdyż dysponują nieograniczonym budżetem marketingowym. Im dłużej czytałem, tym bardziej się dziwiłem.

Czytaj

Strategia

Przywództwo produktowe - skuteczny sposób na sukces firmy

Firmy, które skupiają się na przywództwie w zakresie oferowania doskonałych produktów, inaczej przywództwie produktowym (a po angielsku product leadership) – te firmy prześcigają konkurencję w technologii i rozwoju. A co za tym idzie – w zaspokajaniu potrzeb klientów i w wynikach finansowych. Oto jak, na przykładzie znanej firmy 3M, robi się to w praktyce.

Czytaj

Zarządzanie zespołem

Przedsiębiorco! Sprawdź, jak zarządzać młodymi pracownikami

Za trzy lata na rynku pracy będzie 50% ludzi z młodego pokolenia. W roku 2025 będą już stanowili 75% siły roboczej. W zasadzie żaden przedsiębiorca nie uniknie konieczności rekrutowania i zarządzania pokoleniem Y, czyli tzw. Milenialsami.

Czytaj

Strategia

Nie marketing, a przewaga konkurencyjna drogą do sukcesu firmy

Kiedy większość przedsiębiorców patrzy na firmy takie jak Apple, Amazon czy Verizon, to myśli zwykle, że ich droga do sukcesu prowadzi przez marketing najwyższych lotów. Ale gdy zajrzymy za kulisy sukcesu prosperujących biznesów, gdy zbadamy podszewkę, obejrzymy wszystko od drugiej strony, poufnej i nieznanej ogółowi

Czytaj

Marketing

O marketingowych uszach i świetnej komunikacji

Autor: Adam Mrowiec

Na przestrzeni lat marketing przechodził gruntowne przemiany. Jak się okazuje, niektóre schematy, chociaż już przestarzałe i utarte, są nadal stosowane. Dziś krótko o historii marketingu, a także marketingowych „uszach”, które każdy powinien sobie wyhodować, aby poznać potrzeby klientów.

Czytaj

Marketing

Reklama na Facebooku - krótki przewodnik

Każdego dnia miliony osób korzysta z Facebooka. Jednak nie każdy zna i potrafi wykorzystać wszystkie właściwości tego portalu. Reklama na Facebooku to dość kontrowersyjny temat, chociażby ze względu na fakt, że organiczny zasięg dociera w niekontrolowany sposób do przypadkowych ludzi. Nie każdy jednak wie o tym, że można targetować organiczne posty.

Czytaj