Rekrutacja

6 pytań, które musisz sobie zadać, aby zatrudnić najlepszego pracownika

Zrekrutowałeś pracownika. Miało być pięknie, a wyszło jak zawsze. Pierwsze tygodnie upłynęły pod hasłem „wdrażania”, więc nie wymagałeś zbyt wiele. Kolejne dni nie ujawniły jednak zachowań, na które tak bardzo liczyłeś – inicjatywy własnej, samodzielności i zaangażowania

Czytaj

Efektywność

Jak dzięki 7 aplikacjom ułatwić sobie codzienną pracę

Autor: Anna Pudło

Codziennie zmagasz się z niezliczoną ilością zadań, piszesz kilkadziesiąt maili, ciągle odbierasz telefony, umawiasz się na spotkania. Do tego wszystkiego pracujesz koncepcyjnie, wymyślasz nowe produkty lub usługi albo udoskonalasz już istniejące. Do tego dochodzi zarządzanie pracownikami, finansami, pilnowanie terminów, gaszenie pożarów w firmie.

Czytaj

Marketing

Cała prawda o kosztach video marketingu

Autor: Adam Mrowiec

Jakże wielkie było moje zdziwienie, gdy na pewnym forum internetowym przeczytałem wymianę zdań dwóch osób, które były święcie przekonane, że działania video marketingowe są przeznaczone jedynie dla wielkich korporacji. Twierdzili, że tylko potężne firmy mogą sobie na to pozwolić, gdyż dysponują nieograniczonym budżetem marketingowym. Im dłużej czytałem, tym bardziej się dziwiłem.

Czytaj

Zarządzanie zespołem

Przedsiębiorco! Sprawdź, jak zarządzać młodymi pracownikami

W 2025 roku milenialsi będą stanowili 75% siły roboczej. W zasadzie żaden przedsiębiorca nie uniknie konieczności rekrutowania i zarządzania pokoleniem Y. Ciebie również to nie ominie.

Czytaj

Marketing

O marketingowych uszach i świetnej komunikacji

Autor: Adam Mrowiec

Na przestrzeni lat marketing przechodził gruntowne przemiany. Jak się okazuje, niektóre schematy, chociaż już przestarzałe i utarte, są nadal stosowane. Dziś krótko o historii marketingu, a także marketingowych „uszach”, które każdy powinien sobie wyhodować, aby poznać potrzeby klientów.

Czytaj

Marketing

Reklama na Facebooku - krótki przewodnik

Każdego dnia miliony osób korzysta z Facebooka. Jednak nie każdy zna i potrafi wykorzystać wszystkie właściwości tego portalu. Reklama na Facebooku to dość kontrowersyjny temat, chociażby ze względu na fakt, że organiczny zasięg dociera w niekontrolowany sposób do przypadkowych ludzi. Nie każdy jednak wie o tym, że można targetować organiczne posty.

Czytaj

Prawo biznesu

Przedsiębiorcy pod lupą Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów. Nowe uprawnienia konsumentów

Rewolucyjne zmiany w zakresie relacji przedsiębiorców z konsumentami weszły w życie 25 grudnia 2014 roku. Niestety, wciąż wiele podmiotów nie dostosowało swoich umów do nowych przepisów… Konsekwencje stosowania starych wzorców umownych są doniosłe w skutkach,

Czytaj

Strategia

Naprawdę masz firmę, czy stworzyłeś sobie tylko miejsce pracy?

Jaki jest najczęstszy powód zakładania firm? Mój kolega jakiś czas temu przeprowadził taką ankietę wśród kilkuset przedsiębiorców. Wygrała odpowiedź: „Miałem głupiego szefa”.

Czytaj

Obsługa klienta

Dlaczego warto zapewniać znakomitą obsługę klienta?

Na początek dobra wiadomość – bardzo łatwo jest wygrać z konkurencją dzięki dobrej obsłudze klienta. Jak to możliwe? Okazuje się, że na polskim rynku ciągle jeszcze nie docenia się tego elementu biznesu. Zobacz, dlaczego warto, abyś jak najszybciej przywrócił obsłudze należne miejsce w swojej firmie.

Czytaj

Zarządzanie zespołem

Nie ma leniwych pracowników, są tylko...

Prawdziwym kluczem do motywowania ludzi i zespołów jest poznanie tego, co kochają i w czym są dobrzy. Te informacje mają decydujące znaczenie we wzbudzaniu motywacji. Wiedza o tym, co dane osoby uwielbiają robić i w czym są najlepsze, jest niezbędna, żeby zrozumieć, jak je motywować.

Czytaj