Inspiracje

30 rzeczy, które odróżniają fanów Coraz Lepszej Firmy od zwykłych ludzi

Maciej Wojtas

Fani Coraz Lepszej Firmy są superbohaterami. Dzięki regularnemu czytaniu bloga CLF potrafią bez trudu poradzić sobie z każdym biznesowym problemem. Oto 30 rzeczy, które odróżniają ich od reszty śmiertelników.

30) Nadzwyczajny nos do pieniędzy

Fani Coraz Lepszej Firmy mają świetnego nosa do interesów. Widzą je wyraźnie tam, gdzie inni mają co najwyżej mgliste przeczucie. Wyczuwają okazję do zarobku z odległości… wielu miesięcy, a nawet lat wcześniej niż cała reszta:
https://www.corazlepszafirma.pl/blog/zarabiaj-na-drugiej-stronie-medalu

29) Orientacja i ogarnięcie

Są świetnie zorientowani i poinformowani w sprawach podatkowych. Wiedzą, że warto śledzić zmiany w przepisach, żeby nie obudzić się z ręką tam, gdzie mały książę raczkuje piechotą:
https://www.corazlepszafirma.pl/blog/podatki-w-2019-r

28) Kreatywność w pozyskiwaniu klientów

Nie muszą wcale stawać na głowie, żeby raz po raz sprzedać coś swoim klientom, ponieważ potrafią to doskonale robić… uszami:
https://www.corazlepszafirma.pl/blog/sprzedawaj-uszami

27) Anielski spokój w kontaktach międzyludzkich

Potrafią bez grama słownej przemocy obłaskawić nawet najbardziej rozwścieczonego i awanturującego się klienta. Robią to tak skutecznie, że po fakcie otrzymują nawet od niego podziękowania:
https://www.corazlepszafirma.pl/blog/obsluga-wkurzonego-klienta

26) Trzymanie ręki na pulsie

Dobrze wiedzą, co w trawie i w prawie piszczy. Znają przepisy, również te, które wejdą w życie dopiero za jakiś czas. Wiedzą, jak działać legalnie i robią to… genialnie:
https://www.corazlepszafirma.pl/blog/prosta-spolka-akcyjna

25) Zamiana wszystkiego w złoto

Potrafią zrobić to, czego nie udało się osiągnąć nigdy i nikomu wcześniej. Umieją zamieniać wszystko to, czego tylko się dotkną i za co się zabiorą, w najczystsze złoto:
https://www.corazlepszafirma.pl/blog/jak-zamieniac-wszystko-w-zloto

(Poniżej ciąg dalszy artykułu...)

24) Łapanie aluzji w locie

Są niesamowicie czujni i skoncentrowani, bo wiedzą, że inspiracja biznesowa może nadciągnąć dosłownie z każdej strony. Może nawet wyskoczyć z telewizora, w którym emitowany jest serial Alternatywy 4:
https://www.corazlepszafirma.pl/blog/skuteczna-reklama-od-czego-zaczac

23) Brak próśb i gróźb

W swoich firmach nie używają ani kija, ani marchewki, ani innych zabawek, a mimo to potrafią zmotywować swoich pracowników jak mało kto. A tak po prawdzie – jak nikt inny:
https://www.corazlepszafirma.pl/blog/kij-marchewka-motywowanie

22) Talenty kulinarne

Świetnie wiedzą, co trzeba upichcić, żeby smakowity zapach zbliżającej się uczty doprowadził wszystkich wygłodniałych klientów niemalże do ekstazy:
https://www.corazlepszafirma.pl/blog/jedna-sztuka-marketingu

21) Wyczuwanie zmian kierunku wiatru

Potrafią precyzyjnie wychwycić (za pomocą swoich radarów) nadchodzące okazje do zarobienia pieniędzy. Bezbłędnie wyczuwają każdą kolejną zmianę frontów ekonomicznych:
https://www.corazlepszafirma.pl/blog/wideomarketing-w-2019-r

20) Cierpliwość w biznesie

Nie porywają się z motyką na Słońce. Nie tworzą hiperambitnych planów 5-letnich. Wiedzą, że można zajść bardzo daleko, wykonując regularnie maleńkie kroki:
https://www.corazlepszafirma.pl/blog/metoda-kaizen

19) Sztuka skutecznego przekonywania

Potrafią z łatwością (a przy tym absolutnie uczciwie!) przekonać swoich klientów, że jedno jajko jest o wiele lepsze od trzech:
https://www.corazlepszafirma.pl/blog/dobre-znaczy-lepsze

18) Pomysłowość w każdych warunkach

Kompletnie nie przejmują się tym, że nie mają 10 tysięcy obserwujących na Instagramie, bo znają sprytne metody na skuteczne promowanie swojej firmy w tym medium:
https://www.corazlepszafirma.pl/blog/3-alternatywy-dla-przewin-w-gore

17) Wszechstronność w zdobywaniu pieniędzy

Potrafią znaleźć pomysł na dochodowy biznes dosłownie wszędzie. Nawet siedząc (i nudząc się) ze swoim dzieckiem w kinie:
https://www.corazlepszafirma.pl/blog/inspiracje-biznesowe-w-blockbusterach

16) Chłodna kalkulacja w interesach

Nie przejmują się konkurentami, bo skupiają się na samodoskonaleniu i windowaniu swoich wyników. Co do tych ostatnich – umieją je świetnie mierzyć i wyciągać z nich cenne wnioski na przyszłość:
https://www.corazlepszafirma.pl/blog/marketing-jak-analizowac-wyciagac-wnioski

15) Skuteczność w zachęcaniu do działania

Ich oferty reklamowe klikają się same. Wszystko dlatego, że ludzie ci świetnie wiedzą, jaką bombą zakończyć ogłoszenie, żeby zmusić klienta do konkretnego, z góry zaplanowanego działania:
https://www.corazlepszafirma.pl/blog/cta-4-najlepsze-zwroty

14) Skupianie się na ogonie jednej sroki

Potrafią działać zupełnie niestandardowo i nieszablonowo. Zamiast robić to, co wszyscy, zamiast zarzynać się i zaharowywać na śmierć – wiedzą, kiedy lepiej odpuścić, zrezygnować i skupić się na tym, co najważniejsze. Właśnie dzięki temu wygrywają:
https://www.corazlepszafirma.pl/blog/dlaczego-warto-robic-mniej

13) Dobra etykieta i jeszcze lepsze maniery

Zdają sobie sprawę, że sam moment dokonania transakcji nie może być definitywnym zakończeniem kontaktu z klientem. Dlatego obsługę posprzedażową mają dopracowaną do perfekcji:
https://www.corazlepszafirma.pl/blog/wywiad-artem-rusin

12) Marka, czyli klasa sama w sobie

Mają świadomość, że ludzie bardzo często rozmawiają o nich – poza ich plecami. Dlatego tak dużą wagę przywiązują do tego, by opinie na ich temat były wyłącznie pozytywne. I dlatego tak wiele energii poświęcają na budowanie marki osobistej:
https://www.corazlepszafirma.pl/blog/marka-osobista

11) Odwaga do walki z gigantami

Dobrze pamiętają przypadek Dawida, który pokonał Goliata i zrobił to w zawstydzająco prosty sposób. Dlatego cenią i stosują na co dzień elementy wojny partyzanckiej w biznesie. Nie obawiają się stanąć do walki z wielokrotnie silniejszym przeciwnikiem:
https://www.corazlepszafirma.pl/blog/wojna-partyzancka-w-biznesie

10) Podejmowanie najtrudniejszych tematów

Nie boją się z nikim rozmawiać o pieniądzach. Potrafią skutecznie przekonać klientów do swojej ceny. Nawet, jeśli jest ona naprawdę wysoka:
https://www.corazlepszafirma.pl/blog/jak-rozmawiac-o-pieniadzach

9) Brak pieprzonego stresu

W przeciwieństwie do wielu przedsiębiorców, którzy każdego ranka budzą się z potężnym bólem głowy spowodowanym firmowymi zmartwieniami, fani CLF podchodzą do tematu zaskakująco pogodnie. Wiedzą bowiem, jak dokopać swojemu stresowi:
https://www.corazlepszafirma.pl/blog/stres-w-zyciu-przedsiebiorcy

8) Błyskotliwe rozwiązywanie problemów

Nie przejmują się, że coś jest dla nich zbyt trudne, że czegoś nie potrafią, bo nigdy tego nie robili. Przykład? Wiedzą, że dowolny tekst można napisać, znając zaledwie 5 prostych kroków:
https://www.corazlepszafirma.pl/blog/dowolny-tekst-w-5-krokach

7) Magnetyzm w oczach i nie tylko

Są mistrzami w przyciąganiu uwagi swoich potencjalnych i obecnych klientów. Wiedzą, jak ważny jest nagłówek w każdym tekście. Znają co najmniej kilkanaście sposobów na to, by dobrym tytułem zmusić człowieka do kliknięcia:
https://www.corazlepszafirma.pl/blog/17-sposobow-na-naglowek

6) Dryg społecznościowy

Nie obrażają się na social media. Czują się w tym nowym środowisku jak ryby w wodzie. Wiedzą, co da im masę lajków, a co uruchomi lawinę udostępnień:
https://www.corazlepszafirma.pl/blog/5-zasad-social-selling

5) Skupienie na tym, co najważniejsze

Nie gonią za zyskami za wszelką cenę. Dobrze wiedzą, że pieniądze, choć niezbędne, szczęścia nie dają. Dlatego tak bardzo ważna jest dla nich rodzina:
https://www.corazlepszafirma.pl/blog/200-300-tysiecy-straty

4) Trafianie w punkt

Przechadzka po ich sklepach internetowych to prawdziwy horror dla portfeli klientów. Mają tak sugestywne i przekonujące opisy produktów, że trudno się oprzeć chęci wrzucania kolejnych zakupów do koszyka:
https://www.corazlepszafirma.pl/blog/opis-produktu-sklep-internetowy

3) Efekt wow za jednym pstryknięciem

Efekty wow jedzą im z ręki. Wyczarowują je na zawołanie. Fani CLF to prawdziwi mistrzowie organizowania eventów, które za każdym razem przechodzą do historii:
https://www.corazlepszafirma.pl/blog/jak-przygotowac-event

2) Czytanie w myślach klientów

Tą umiejętnością zawstydzają najlepszych tajnych agentów. Potrafią czytać klientom w myślach. Umieją rozszyfrowywać ukryte tam najbardziej intymne pragnienia i marzenia:
https://www.corazlepszafirma.pl/blog/marketing-doswiadczen

1) Niewiarygodna pewność siebie

Są tak pewni swojej wartości, że nie mają najmniejszych obaw przed… nawiązywaniem współpracy ze swoimi konkurentami biznesowymi:
https://www.corazlepszafirma.pl/blog/czy-warto-wspolpracowac-z-konkurencja

Chcesz zdobyć te wszystkie supermoce?

To zaledwie cząstka tego, czym na co dzień dysponują prawdziwi fani Coraz Lepszej Firmy. Jeśli chcesz zostać prawdziwym biznesowym wymiataczem – czytaj nasz blog! :)

Maciej Wojtas

Kręci go poszukiwanie świeżych pomysłów na biznes. Jest autorem nagradzanego bloga o zarabianiu pieniędzy i życiu z pasją (www.maciejwojtas.pl). Zawodowo zajmuje się copywritingiem. Na co dzień tworzy teksty reklam, pisze artykuły na blogi, wymyśla scenariusze spotów i robi wszystko, co wymaga efektu „wow”.