Marketing

5 zasad social selling

Paulina Pietrzak-Jaworska

Na początku było słowo. Później przyszła telewizja. Szkopuł w tym, że ani jedno, ani drugie nie jest już jedynym słusznym środkiem promocji. Twoi klienci dawno porzucili „Klan” dla wieczorów z Netflixem i oczekują czegoś więcej niż gazetki wyglądającej zawsze tak samo. Nadszedł czas na social selling.

Sprzedaż przez media społecznościowe (bo tym właśnie jest social selling) już od dłuższego czasu dzieli branżę na trzy obozy.

Pierwszy z nich rozumie social selling jako „klasyczną” reklamę – w związku z tym uważa, że to wielka ściema i klienci wyczuwają ją na kilometr. No bo przecież treści sponsorowane na Facebooku (i nie tylko) są dodatkowo oznaczone, a kody zniżkowe u super znanych instagramerów wręcz krzyczą: „Hej, jestem tu dzięki jej współpracy z firmą [wstaw nazwę dowolnej marki!”]. W omijaniu całej reszty pomaga AdBlock – żadna filozofia.

Drugi obóz kojarzy social selling ze spamowaniem prywatnych skrzynek odbiorczych. W umacnianiu tej opinii pomagają zwłaszcza akwizytorzy z LinkedIn, którzy na prawo i lewo wysyłają zaproszenia do kontaktu i wiadomości sprzedażowe. W tym przypadku ocena jest taka sama – kolejna ściema wyczuwalna na kilometr.

Wreszcie dla trzeciego obozu social selling jest takim trochę „social helping” – czyli czymś zdecydowanie więcej niż „zwykłą” reklamą. Porównałabym to do wsłuchiwania się w potrzeby grupy docelowej i odpowiadania na nie.
W jaki sposób?

Poniżej krótka ściąga. Sprawdź, o czym pamiętać, przygotowując strategię sprzedaży przez media społecznościowe i sam zdecyduj, czy warto.

5 zasad social selling, infografika

Pobierz Strategiczną Kartę Wyróżnienia
i Otrzymaj Sekretny BONUS


Ze Strategiczną Kartą Wyróżnienia zyskasz za darmo:

  • 7 prostych pomysłów, które uczynią z Ciebie branżowego giganta,
  • 18 inspirujących przykładów, jak sprytnie wyprzedzić konkurencję,
  • specjalnie przygotowane narzędzie, dzięki któremu klienci przestaną patrzeć tylko na cenę.

Strategiczna Karta Wyróżnienia

Pobierając materiały, wyrażam zgodę na otrzymywanie newslettera i informacji handlowych od Coraz Lepszej Firmy.
Mogę cofnąć zgodę w każdej chwili. Dane będą przetwarzane do czasu cofnięcia zgody.
Paulina Pietrzak-Jaworska

Specjalista w dziedzinie content marketingu i mediów społecznościowych. Zaczynała od roli opiekunki Fanpage’a Coraz Lepszej Firmy i Forum Coraz Lepszych Przedsiębiorców. Dziś poszukuje nowych rozwiązań content marketingowych, wspiera rozwój bloga i dba o oprawę graficzną materiałów z logo Coraz Lepszej Firmy.