Wywiady
„Jeśli prowadzisz biznes, musisz odpowiedzieć sobie na pytanie, kim chcesz być w swojej firmie” – wywiad z Jarosławem Saternusem
Być przedsiębiorcą czy specjalistą w swojej firmie? To problem, z którym mierzy się wiele osób. Dla Jarosława Saternusa decyzja o tym, że z inżyniera staje się biznesmenem, była jedną z ważniejszych w jego życiu zawodowym. Do zmian na lepsze, jak to często bywa, doprowadził kryzys.
CzytajInspiracje
Przedsiębiorcza Kobieto, czy sukces Cię stresuje?
Sukces jest słodki! Zaszczyty, stanowiska, pieniądze, władza… Rośnie prestiż, samoocena, poczucie, że jesteś ważna i wyjątkowa. Czego tu się bać? Czy to nie przesada? Otóż sukces – jeżeli nie jesteśmy na niego przygotowani – może być równie stresujący jak porażka.
CzytajPrawo biznesu
„Wysłali mi towar po terminie, więc rezygnuję z umowy i nie będę za niego płacił!”. Ale czy na pewno?
Czy kiedykolwiek znalazłeś się w sytuacji, w której Twój kontrahent nie wywiązał się ze zobowiązań zawartej pomiędzy Wami umowy? Jeśli tak, to opisana historia pomoże Ci zrozumieć, że pobieżna znajomość przepisów prawa naraża Twoją firmę na poważną stratę finansową.
CzytajMarketing
Jak przyciągać tłumy klientów – efekt sieciowy dla „zwykłych” biznesów
Jak działa efekt sieciowy? W ogromnym skrócie – jest to zjawisko, które polega na tym, że konsumenci odnoszą korzyści z posiadania określonego dobra, gdy zwiększa się jego popularność. Czyli: im więcej osób z niego skorzysta, tym cenniejsze będzie dla wszystkich użytkowników.
CzytajObowiązkowe lektury przedsiębiorcy
Czy jesteś tym, który puka?, Dariusz Użycki – obowiązkowe lektury przedsiębiorcy
„Ten, który puka” jest człowiekiem, jakim chce być większość z nas. Jest kapitanem swojego życia, który twardo trzyma stery i sam wybiera kierunek, w którym podąża – zarówno prywatnie, jak i zawodowo… A Dariusz Użycki nie boi się zapytać, czy jesteś taką osobą.
CzytajWywiady
„Zaczęłam patrzeć na życie jak na coś, co można zaprojektować i wziąć za to odpowiedzialność” – rozmowa z Marią Maciaszek
Czy pomyślałeś kiedykolwiek, że mieszkanie na ulicy może uczyć… przedsiębiorczości? Czy wpadłbyś na to, że bezdomność to przede wszystkim… brak relacji? Że w człowieku nocującym gdzieś w lesie na kartonie może być mnóstwo… pasji do życia?
CzytajZarządzanie zespołem
Zaufanie jako kapitał efektywności w zespole
Zdecydowałeś się zatrudnić nowego menedżera albo awansowałeś na to stanowisko kogoś z zespołu i prawdopodobnie liczyłeś, że to rozwiąże wiele Twoich problemów. Tymczasem pojawiają się kolejne wyzwania. Nowy szef może wzbudzać różne emocje – lęk, obawy i napięcie, które obniżają efektywność działania zespołu. Chcesz tego uniknąć?
CzytajStrategia Efektywność
Chcesz przestać gasić pożary w firmie? Poukładaj PROCESY
Ułożenie, zmapowanie procesów to podstawa każdej organizacji. Przedsiębiorcy często o tym nie wiedzą albo nie znajdują na to czasu. Jak skutecznie zmapować procesy?
CzytajMarketing
Hipnotyzujący lead, czyli co zrobić, żeby czytelnik nie mógł się oderwać od Twojego tekstu
Amerykański copywriter Joe Sugarman pisał: „Jedynym celem pierwszego zdania w reklamie jest skłonienie Cię do przeczytania drugiego”. Tak samo jest w każdym tekście. Każde jego zdanie ma szybko przesuwać Twojego czytelnika w dół.
CzytajStrategia
Jak chronić firmową pocztę elektroniczną przed cyberatakami
Z perspektywy cyberprzestępców nowi użytkownicy Internetu, gorzej zaznajomieni z zasadami bezpieczeństwa sieciowego, to nowe atrakcyjne ofiary. Widzimy to w statystykach cyberprzestępczości, która zaczyna dotykać coraz mniejsze podmioty gospodarcze.
Czytaj