Marketing
CSR – czy jest zarezerwowany tylko dla dużych marek?
53,4% konsumentów podczas podejmowania decyzji zakupowych kieruje się tym, czy dana marka jest odpowiedzialna społecznie – tak wynika z najnowszych badań realizowanych przez Wyborcza.biz. To duża zmiana, bo jeszcze 5 lat temu aż 70% konsumentów nie zwracało w trakcie zakupów uwagi na ten aspekt.
CzytajMarketing Obowiązkowe lektury przedsiębiorcy
Nowe zasady marketingu i PR, David Meerman Scott – obowiązkowe lektury przedsiębiorcy
Zasady marketingu i PR zmieniły się diametralnie od czasów sprzed pandemii. Niektórzy z nas pewnie się zdziwią jak bardzo. To, co do tej pory traktowali jako jedyne słuszne wytyczne w branży, nagle przestało działać. Na szczęście David Meerman Scott opisał wszystkie nowinki w swojej książce Nowe zasady marketingu i PR.
CzytajInspiracje
Syndrom oszusta – jak go przezwyciężyć?
Skrada się po cichu, obejmuje niepostrzeżenie i trzyma mocno. Zasiewa w naszych głowach zwątpienie, podejrzliwość i poczucie, że coś jest nie tak. Z nami, z tym, co osiągamy, z tym, że ludzie nas chwalą. Niedowierzanie i czające się gdzieś pod skórą przekonanie, że kogoś oszukaliśmy i że zaraz wszystko się wyda…
CzytajWywiady
„Udostępniłem pakiety za 100, 200 i 300 dolarów miesięcznie, tymczasem niektórzy chcieli mi płacić nawet 500 czy 1000 dolarów. To był strzał w dziesiątkę!” – wywiad z Sebastianem Wilgoszem
Jak skalować biznes, który jest niszą w niszy? Czy programiści są trudnymi klientami? I dlaczego usunięcie kilku blokad psychicznych pozwala na natychmiastowe zwiększenie sprzedaży?
CzytajMarketing
Bezstresowe podnoszenie cen, czyli…
Jak w 6 krokach przygotować się na podwyżki dla klientów?
Przychodzi taki moment w życiu przedsiębiorcy, kiedy czujesz, że po prostu musisz podnieść ceny, bo… inaczej biznes nie będzie się spinał. Tylko jak zrobić to mądrze, by nie doprowadzić do utraty klientów?
CzytajZarządzanie zespołem Obowiązkowe lektury przedsiębiorcy
Szef wymagający i wyrozumiały, Kim Scott – obowiązkowe lektury przedsiębiorcy
Książka Szef wymagający i wyrozumiały zawiera w sobie wszystko, co należy wiedzieć o zarządzaniu. Uczy, jak budować relacje z podwładnymi, popychać ich do stawania się najlepszymi wersjami siebie i tworzyć dla nich odpowiednie środowisko pracy.
CzytajWywiady
„Szkolenia CLF-u to konkret i kawał mięsa, a nie pitu-pitu gościa, który przeczytał książkę i chce dawać wykład” – wywiad z Grzegorzem Ciorochem
Grzegorz Cioroch jest właścicielem firmy IGC sp. z o. o., która rekrutuje kierowców dla niemieckich firm transportowych i produkcyjnych.
CzytajPrawo biznesu
Dobra umowa spółki z o.o., czyli jak chronić interesy wspólników i ich bliskich
Dobra umowa spółki to umowa szyta na miarę. Dlaczego więc nie miałbyś poświęcić odpowiedniej ilości czasu na coś, co ma chronić Twoje pieniądze, majątek Twojej rodziny i dawać Ci rozwiązania na wypadek, gdybyś poróżnił się ze wspólnikiem?
CzytajStrategia Obowiązkowe lektury przedsiębiorcy
Droga Toyoty do doskonałości w usługach, Jeffrey K. Liker, Karyn Ross – obowiązkowe lektury przedsiębiorcy
Jeśli jesteś stałym czytelnikiem naszego bloga, to najprawdopodobniej już mniej więcej wiesz, o co chodzi w strategii lean. Pewnie się też domyślasz, dlaczego to najważniejszy fundament działania Toyoty (jeśli nie, nic straconego – zaraz powtórzymy podstawy).
CzytajWywiady
Kompas wyznacza drogę do lepszego życia – wywiad z Katarzyną Sznajder
Każdy z nas przychodzi na świat z jakimś talentem. Szczęśliwcom udaje się przekuć go nie tylko w pasję, ale i zawód. Tak rodzą się przedsiębiorcy. Nie każdy wie jednak, jak wykorzystać swoje mocne strony, by rozwinąć działalność i wykreować markę.
Czytaj