Wywiady

Biznesmen – jak artysta – musi być kreatywny! – wywiad ze Stefano Terrazzino

To miejsce powstało… z miłości. Z miłości do kawy i słodyczy, bo one są przecież słabością każdego „Italiano vero”. Ale przede wszystkim z miłości do życia – bliskich spotkań z ludźmi, dzielenia emocji… „Mała Sicilia di Stefano Terrazzino to mój artystyczny plac zabaw!”– żartuje jej właściciel, biznesmen z głową w chmurach.

Czytaj

Inspiracje

Jak wymyślić siebie na nowo (w świecie podbijanym przez AI)?

Pamiętam dokładnie moment, w którym po obejrzeniu pewnego filmiku na YouTube zrobiło mi się przez chwilę nieprzyjemnie gorąco. To był poniedziałek, przełom listopada i grudnia 2022 roku. Sugestywne nagranie dotyczyło narzędzi AI. To wtedy uzmysłowiłem sobie, że wkrótce stracę dotychczasową pracę, a moja branża zmieni się nie do poznania.

Czytaj

Obowiązkowe lektury przedsiębiorcy

Tworzenie modeli biznesowych, Alexander Osterwalder, Yves Pigneur – obowiązkowe lektury przedsiębiorcy

W życiu każdego przedsiębiorcy (albo po prostu osoby zainteresowanej tematem) przychodzi taki moment, że chciałby nauczyć się trochę więcej na temat tego, jak funkcjonuje biznes. Jeśli akurat znajdujesz się w takim punkcie, sięgnij po publikację Tworzenie modeli biznesowych autorstwa Alexandra Osterwaldera i Yvesa Pigneura.

Czytaj

Inspiracje

Odważ się stanąć w prawdzie, a odmienisz swoje życie

„Wolę nawet najgorszą prawdę od kłamstwa”, „Lubię wiedzieć, na czym stoję”, „Wolę oglądać rzeczywistość taką, jaka jest, bez sztucznego upiększania” – pewnie wielu czytelników podpisałoby się pod tymi słowami. Jednak życie pokazuje, że wbrew deklaracjom większość ludzi przed prawdą… ucieka.

Czytaj

Wywiady

Staram się odczarować zawód księgowej. Nie chcę, żeby kojarzył się z nudną panią, siedzącą w papierach i mówiącą niezrozumiałym językiem – wywiad z Karoliną Szwancar

Można powiedzieć, że jest rewolucjonistką. Z biura rachunkowego zrobiła ultranowoczesną firmę, która z jednej strony czerpie z praktyki mindfullness, a z drugiej w swoje szeregi wprowadza… roboty.

Czytaj

Marketing

CSR – czy jest zarezerwowany tylko dla dużych marek?

53,4% konsumentów podczas podejmowania decyzji zakupowych kieruje się tym, czy dana marka jest odpowiedzialna społecznie – tak wynika z najnowszych badań realizowanych przez Wyborcza.biz. To duża zmiana, bo jeszcze 5 lat temu aż 70% konsumentów nie zwracało w trakcie zakupów uwagi na ten aspekt.

Czytaj

Marketing Obowiązkowe lektury przedsiębiorcy

Nowe zasady marketingu i PR, David Meerman Scott – obowiązkowe lektury przedsiębiorcy

Zasady marketingu i PR zmieniły się diametralnie od czasów sprzed pandemii. Niektórzy z nas pewnie się zdziwią jak bardzo. To, co do tej pory traktowali jako jedyne słuszne wytyczne w branży, nagle przestało działać. Na szczęście David Meerman Scott opisał wszystkie nowinki w swojej książce Nowe zasady marketingu i PR.

Czytaj

Inspiracje

Syndrom oszusta – jak go przezwyciężyć?

Skrada się po cichu, obejmuje niepostrzeżenie i trzyma mocno. Zasiewa w naszych głowach zwątpienie, podejrzliwość i poczucie, że coś jest nie tak. Z nami, z tym, co osiągamy, z tym, że ludzie nas chwalą. Niedowierzanie i czające się gdzieś pod skórą przekonanie, że kogoś oszukaliśmy i że zaraz wszystko się wyda…

Czytaj

Wywiady

„Udostępniłem pakiety za 100, 200 i 300 dolarów miesięcznie, tymczasem niektórzy chcieli mi płacić nawet 500 czy 1000 dolarów. To był strzał w dziesiątkę!” – wywiad z Sebastianem Wilgoszem

Jak skalować biznes, który jest niszą w niszy? Czy programiści są trudnymi klientami? I dlaczego usunięcie kilku blokad psychicznych pozwala na natychmiastowe zwiększenie sprzedaży?

Czytaj

Marketing

Bezstresowe podnoszenie cen, czyli…
Jak w 6 krokach przygotować się na podwyżki dla klientów?

Przychodzi taki moment w życiu przedsiębiorcy, kiedy czujesz, że po prostu musisz podnieść ceny, bo… inaczej biznes nie będzie się spinał. Tylko jak zrobić to mądrze, by nie doprowadzić do utraty klientów?

Czytaj