Marketing

CSR – czy jest zarezerwowany tylko dla dużych marek?

53,4% konsumentów podczas podejmowania decyzji zakupowych kieruje się tym, czy dana marka jest odpowiedzialna społecznie – tak wynika z najnowszych badań realizowanych przez Wyborcza.biz. To duża zmiana, bo jeszcze 5 lat temu aż 70% konsumentów nie zwracało w trakcie zakupów uwagi na ten aspekt.

Czytaj

Marketing Obowiązkowe lektury przedsiębiorcy

Nowe zasady marketingu i PR, David Meerman Scott – obowiązkowe lektury przedsiębiorcy

Zasady marketingu i PR zmieniły się diametralnie od czasów sprzed pandemii. Niektórzy z nas pewnie się zdziwią jak bardzo. To, co do tej pory traktowali jako jedyne słuszne wytyczne w branży, nagle przestało działać. Na szczęście David Meerman Scott opisał wszystkie nowinki w swojej książce Nowe zasady marketingu i PR.

Czytaj

Inspiracje

Syndrom oszusta – jak go przezwyciężyć?

Skrada się po cichu, obejmuje niepostrzeżenie i trzyma mocno. Zasiewa w naszych głowach zwątpienie, podejrzliwość i poczucie, że coś jest nie tak. Z nami, z tym, co osiągamy, z tym, że ludzie nas chwalą. Niedowierzanie i czające się gdzieś pod skórą przekonanie, że kogoś oszukaliśmy i że zaraz wszystko się wyda…

Czytaj

Wywiady

„Udostępniłem pakiety za 100, 200 i 300 dolarów miesięcznie, tymczasem niektórzy chcieli mi płacić nawet 500 czy 1000 dolarów. To był strzał w dziesiątkę!” – wywiad z Sebastianem Wilgoszem

Jak skalować biznes, który jest niszą w niszy? Czy programiści są trudnymi klientami? I dlaczego usunięcie kilku blokad psychicznych pozwala na natychmiastowe zwiększenie sprzedaży?

Czytaj

Marketing

Bezstresowe podnoszenie cen, czyli…
Jak w 6 krokach przygotować się na podwyżki dla klientów?

Przychodzi taki moment w życiu przedsiębiorcy, kiedy czujesz, że po prostu musisz podnieść ceny, bo… inaczej biznes nie będzie się spinał. Tylko jak zrobić to mądrze, by nie doprowadzić do utraty klientów?

Czytaj

Zarządzanie zespołem Obowiązkowe lektury przedsiębiorcy

Szef wymagający i wyrozumiały, Kim Scott – obowiązkowe lektury przedsiębiorcy

Książka Szef wymagający i wyrozumiały zawiera w sobie wszystko, co należy wiedzieć o zarządzaniu. Uczy, jak budować relacje z podwładnymi, popychać ich do stawania się najlepszymi wersjami siebie i tworzyć dla nich odpowiednie środowisko pracy.

Czytaj

Wywiady

„Szkolenia CLF-u to konkret i kawał mięsa, a nie pitu-pitu gościa, który przeczytał książkę i chce dawać wykład” – wywiad z Grzegorzem Ciorochem

Grzegorz Cioroch jest właścicielem firmy IGC sp. z o. o., która rekrutuje kierowców dla niemieckich firm transportowych i produkcyjnych.

Czytaj

Prawo biznesu

Dobra umowa spółki z o.o., czyli jak chronić interesy wspólników i ich bliskich

Dobra umowa spółki to umowa szyta na miarę. Dlaczego więc nie miałbyś poświęcić odpowiedniej ilości czasu na coś, co ma chronić Twoje pieniądze, majątek Twojej rodziny i dawać Ci rozwiązania na wypadek, gdybyś poróżnił się ze wspólnikiem?

Czytaj

Strategia Obowiązkowe lektury przedsiębiorcy

Droga Toyoty do doskonałości w usługach, Jeffrey K. Liker, Karyn Ross – obowiązkowe lektury przedsiębiorcy

Jeśli jesteś stałym czytelnikiem naszego bloga, to najprawdopodobniej już mniej więcej wiesz, o co chodzi w strategii lean. Pewnie się też domyślasz, dlaczego to najważniejszy fundament działania Toyoty (jeśli nie, nic straconego – zaraz powtórzymy podstawy).

Czytaj

Wywiady

Kompas wyznacza drogę do lepszego życia – wywiad z Katarzyną Sznajder

Każdy z nas przychodzi na świat z jakimś talentem. Szczęśliwcom udaje się przekuć go nie tylko w pasję, ale i zawód. Tak rodzą się przedsiębiorcy. Nie każdy wie jednak, jak wykorzystać swoje mocne strony, by rozwinąć działalność i wykreować markę.

Czytaj