Wywiady
Biznesmen – jak artysta – musi być kreatywny! – wywiad ze Stefano Terrazzino
To miejsce powstało… z miłości. Z miłości do kawy i słodyczy, bo one są przecież słabością każdego „Italiano vero”. Ale przede wszystkim z miłości do życia – bliskich spotkań z ludźmi, dzielenia emocji… „Mała Sicilia di Stefano Terrazzino to mój artystyczny plac zabaw!”– żartuje jej właściciel, biznesmen z głową w chmurach.
CzytajInspiracje
Jak wymyślić siebie na nowo (w świecie podbijanym przez AI)?
Pamiętam dokładnie moment, w którym po obejrzeniu pewnego filmiku na YouTube zrobiło mi się przez chwilę nieprzyjemnie gorąco. To był poniedziałek, przełom listopada i grudnia 2022 roku. Sugestywne nagranie dotyczyło narzędzi AI. To wtedy uzmysłowiłem sobie, że wkrótce stracę dotychczasową pracę, a moja branża zmieni się nie do poznania.
CzytajObowiązkowe lektury przedsiębiorcy
Tworzenie modeli biznesowych, Alexander Osterwalder, Yves Pigneur – obowiązkowe lektury przedsiębiorcy
W życiu każdego przedsiębiorcy (albo po prostu osoby zainteresowanej tematem) przychodzi taki moment, że chciałby nauczyć się trochę więcej na temat tego, jak funkcjonuje biznes. Jeśli akurat znajdujesz się w takim punkcie, sięgnij po publikację Tworzenie modeli biznesowych autorstwa Alexandra Osterwaldera i Yvesa Pigneura.
CzytajInspiracje
Odważ się stanąć w prawdzie, a odmienisz swoje życie
„Wolę nawet najgorszą prawdę od kłamstwa”, „Lubię wiedzieć, na czym stoję”, „Wolę oglądać rzeczywistość taką, jaka jest, bez sztucznego upiększania” – pewnie wielu czytelników podpisałoby się pod tymi słowami. Jednak życie pokazuje, że wbrew deklaracjom większość ludzi przed prawdą… ucieka.
CzytajWywiady
Staram się odczarować zawód księgowej. Nie chcę, żeby kojarzył się z nudną panią, siedzącą w papierach i mówiącą niezrozumiałym językiem – wywiad z Karoliną Szwancar
Można powiedzieć, że jest rewolucjonistką. Z biura rachunkowego zrobiła ultranowoczesną firmę, która z jednej strony czerpie z praktyki mindfullness, a z drugiej w swoje szeregi wprowadza… roboty.
CzytajMarketing
CSR – czy jest zarezerwowany tylko dla dużych marek?
53,4% konsumentów podczas podejmowania decyzji zakupowych kieruje się tym, czy dana marka jest odpowiedzialna społecznie – tak wynika z najnowszych badań realizowanych przez Wyborcza.biz. To duża zmiana, bo jeszcze 5 lat temu aż 70% konsumentów nie zwracało w trakcie zakupów uwagi na ten aspekt.
CzytajMarketing Obowiązkowe lektury przedsiębiorcy
Nowe zasady marketingu i PR, David Meerman Scott – obowiązkowe lektury przedsiębiorcy
Zasady marketingu i PR zmieniły się diametralnie od czasów sprzed pandemii. Niektórzy z nas pewnie się zdziwią jak bardzo. To, co do tej pory traktowali jako jedyne słuszne wytyczne w branży, nagle przestało działać. Na szczęście David Meerman Scott opisał wszystkie nowinki w swojej książce Nowe zasady marketingu i PR.
CzytajInspiracje
Syndrom oszusta – jak go przezwyciężyć?
Skrada się po cichu, obejmuje niepostrzeżenie i trzyma mocno. Zasiewa w naszych głowach zwątpienie, podejrzliwość i poczucie, że coś jest nie tak. Z nami, z tym, co osiągamy, z tym, że ludzie nas chwalą. Niedowierzanie i czające się gdzieś pod skórą przekonanie, że kogoś oszukaliśmy i że zaraz wszystko się wyda…
CzytajWywiady
„Udostępniłem pakiety za 100, 200 i 300 dolarów miesięcznie, tymczasem niektórzy chcieli mi płacić nawet 500 czy 1000 dolarów. To był strzał w dziesiątkę!” – wywiad z Sebastianem Wilgoszem
Jak skalować biznes, który jest niszą w niszy? Czy programiści są trudnymi klientami? I dlaczego usunięcie kilku blokad psychicznych pozwala na natychmiastowe zwiększenie sprzedaży?
CzytajMarketing
Bezstresowe podnoszenie cen, czyli…
Jak w 6 krokach przygotować się na podwyżki dla klientów?
Przychodzi taki moment w życiu przedsiębiorcy, kiedy czujesz, że po prostu musisz podnieść ceny, bo… inaczej biznes nie będzie się spinał. Tylko jak zrobić to mądrze, by nie doprowadzić do utraty klientów?
Czytaj