Inspiracje

Autentyczność – czy to się opłaca?

Autentyczność – bycie w zgodzie ze sobą, wyrażanie siebie, swoich potrzeb i pragnień. Życie w zgodzie ze swoimi wartościami i przekonaniami. Odsłanianie swojego prawdziwego „ja”, swojej wrażliwości, przejawianie swojej prawdy… Piękne słowa, tylko czy w dzisiejszej rzeczywistości jest to w ogóle możliwe? Czy można być autentyczną w biznesie? I czy to się opłaca?

Czytaj

Finanse

Co to jest próg rentowności i jak go wyznaczać?

Jednym z kluczowych wyzwań, przed którymi stoi niemal każdy przedsiębiorca i menedżer, jest wyznaczenie progu rentowności dla swojej firmy. Korzyści wynikających z ustalenia BEP (ang. Break-even Point) jest wiele. Konsekwencji wynikających z jego pominięcia również nie brakuje, dlatego warto zatrzymać się na chwilę przy tym podstawowym narzędziu oceniania biznesu.

Czytaj

Marketing Inspiracje

3 znajome problemy z pisaniem tekstów dla swojej firmy. Którego z nich Ty chcesz się pozbyć?

Dziś powiem Ci o dużym problemie (i dam jego rozwiązanie) przedsiębiorców, którzy piszą teksty na potrzeby swoich firm.

Czytaj

Prawo biznesu

Czy warto przekształcić jednoosobową firmę w spółkę z ograniczoną odpowiedzialnością?

Czy buty „właściciela” jednoosobowej działalności gospodarczej stały się dla Ciebie za ciasne i zapragnąłeś je zmienić na eleganckie obuwie prezesa spółki z ograniczoną odpowiedzialnością? Pozwól, że przedstawię Ci plusy i minusy przekształcenia Twojej działalności gospodarczej w spółkę z o.o.

Czytaj

Wywiady Inspiracje

„Zrozumiałem, że mimo wielomilionowej firmy jestem średniakiem w biznesie” – rozmowa z Rafaelem Badziagiem

Założył sklep online, na którym zarobił miliony – ale wiedział, że to za mało. Przebiegł 111 kilometrów przez Saharę i zdobył najwyższe szczyty Europy – ale wciąż czuł, że może więcej. Namówił do wzięcia udziału w jednym projekcie 21 miliarderów – ale to jeszcze nie koniec. Gdzie zatrzyma się Rafael Badziag, autor książki Umysł Miliardera?

Czytaj

Obsługa klienta Inspiracje

Przedsiębiorco, którym uchem słuchasz?

Wyobraź sobie, że otwierasz rano skrzynkę mailową, a tam czeka na Ciebie wiadomość o takiej treści: „Wasz produkt dotarł uszkodzony”. Co byś pomyślał w takiej sytuacji? Że po prostu ktoś informuje Cię o fakcie? Że ktoś czegoś się od Ciebie domaga? Że ktoś jest na Ciebie zły i Ci o tym pisze? Że ktoś chce Ci pokazać, że zawaliłeś? Zastanów się, bo to bardzo ważne dla Twojego biznesu.

Czytaj

Marketing Inspiracje

Jak zrobić reklamę na YouTube, żeby widzowie zbierali szczęki z podłogi? (cz. 1)

Śledząc uważnie świat reklam wideo, odkryłem 3 stosunkowo proste sposoby na wyróżnienie spotu w zalewie innych filmów tego rodzaju. Najlepsze jest to, że żadna z tych metod nie wymaga ani posiadania góry pieniędzy, ani konieczności zatrudniania hollywoodzkich speców od efektów specjalnych!

Czytaj

Marketing Inspiracje

Jak rozkochać w sobie klientów? Krótki poradnik na walentynki

Plastikowe amorki, sztuczne kwiaty prosto z Chin i cekinowe poduszki w kształcie serca – niczym lukrowane tsunami – zalewają nasze miasta, wdzierają się do portfeli… Tej fali nic nie zatrzyma. Choćbyś całym sobą nienawidził walentynek, nie obronisz się przed nimi. Ale możesz wykorzystać je, aby rozkochać w sobie swoich klientów.

Czytaj

Obowiązkowe lektury przedsiębiorcy Inspiracje

Obowiązkowe lektury przedsiębiorcy, Wielka czwórka. Ukryte DNA: Amazon, Apple, Facebook i Google, Scott Galloway

Wielka czwórka. Ukryte DNA: Amazon, Apple, Facebook i Google nie pasuje do szuflady z napisem „większość książek o biznesie”. To wciągająca opowieść o czterech jeźdźcach Apokalipsy, którzy wynieśli konsumpcjonizm na zupełnie nowy – boski – poziom i sprawili, że współcześni ludzie „modlą się” z oczami zwróconymi w dół.

Czytaj

Work-life balance Wywiady

„Są już dziesiątki uwolnionych przedsiębiorców. Wkrótce powietrze w tym kraju będzie lżejsze” – rozmowa z Moniką Madejską

Czy wiesz, kim naprawdę jesteś? Ona zna siebie doskonale. Czy wiesz, dlaczego robisz to, co robisz? Ona odkryła swoje prawdziwe motywy. Czy wiesz, po co zadaję Ci te irytujące pytania? Bo kiedy poznasz odpowiedzi, wszystko się zmieni.

Czytaj