Strategia

Procedury w firmie – czym są i jak je napisać?

A gdybym Ci powiedziała, że dobrze napisane procedury pozwolą zaoszczędzić 3 godziny czasu Twojego pracownika dziennie? Że wyeliminują lub zminimalizują o 90% błędy ludzkie i – co za tym idzie – straty Twojej firmy? I że możesz napisać procedurę tak, że Twoi pracownicy przyjmą ją z wdzięcznością i – bez kija i marchewki – sami będą jej przestrzegać?

Czytaj

Zarządzanie zespołem

Ciągle wyręczasz swoich pracowników? Odkryj 3 błędy, przez które nie pracują tak, jakbyś tego chciał

Wielu przedsiębiorców, zakładając biznes, spełnia jakieś swoje marzenia. O niezależności. O byciu własnym szefem.. I chce spełnić kolejne – mieć dużo pieniędzy i czas na ich wydawanie. Mijają lata, a oni tak bardzo starają się dogonić króliczka, że nie zauważają, że zostali sami w klatce zbudowanej ze swoich ambicji i oczekiwań.

Czytaj

Strategia Zarządzanie zespołem

Czego warto uczyć się od Japończyków – koncepcja TQM

Koncepcja TQM na pierwszy rzut oka wydaje się niektórym trudna lub mało realna do wdrożenia w polskiej kulturze. Wielu właścicieli firm tak właśnie myśli, tracąc jednocześnie szansę na całkowitą zmianę swojego biznesu.

Czytaj

Marketing Sprzedaż

Perfekcyjna strategia wygrywania z konkurencją

Znam Twoją tajemnicę. Tę najbardziej wstydliwą. Tę, którą ukrywasz przed klientami, pracownikami, rodziną. Chodzi o te słowa, które mówisz do siebie za każdym razem, gdy Twój klient, zamiast dobrego produktu u Ciebie, kupuje taniochę u konkurencji. Przecież starasz się wyróżnić jakością obsługi, dostępnością towaru, pomocą w kryzysowych sytuacjach.

Czytaj

Wywiady

Od kilku tysięcy złotych miesięcznie do prawie półmilionowego przychodu rocznie – historia businesswoman, która żadnej pracy się nie boi

Joanna Kaczmarek trafiła do Coraz Lepszej Firmy, gdy prowadząc swój biznes… zwichnęła rękę. I nagle okazało się, że to mały koniec świata, bo w firmie Studio Treningu Energia w Miliczu robiła wszystko sama.

Czytaj

Strategia

6 rzeczy, których nauczyła mnie współpraca z Coraz Lepszą Firmą

Moi klienci nie wiedzą jednego. Nie wiedzą, jak wiele każdego dnia się od nich uczę – i to zupełnie za darmo! Czego więc nauczyła mnie praca dla Coraz Lepszej Firmy? Oto 6 najważniejszych rzeczy, na które wcześniej nie zwracałem należytej uwagi…

Czytaj

Marketing Sprzedaż

Język korzyści – jak słowami sprzedać (prawie) wszystko (prawie) każdemu

Język korzyści… Prawdopodobnie najsilniejsze narzędzie marketingowe, jakie istnieje. Każdy słyszał, ale mało kto umie skutecznie stosować, a szkoda, bo… sprzedaż po przeredagowaniu tekstu według kilku prostych reguł, które Ci za chwilę pokażę, potrafi gwałtownie skoczyć nawet o kilkaset procent!

Czytaj

Zarządzanie zespołem

Przedsiębiorca: kierownik czy lider? Kim powinieneś być, aby firma działała bez Ciebie?

Zastanawiałeś się kiedyś nad tym, jak Ciebie postrzegają Twoi pracownicy? Którą z tych ról odgrywasz jako przywódca firmy? To dobry moment, żeby się o tym przekonać: przedsiębiorca kierownik, Relikt PRL czy szanowany szef?

Czytaj

Zarządzanie zespołem

Jak nie popsuć pracownika, czyli dlaczego premie nie działają

Autor: Ewa Rot-Buga

Lubisz dawać łapówki? No wiesz, łapówki, kasę za to, żeby ktoś coś zrobił dobrze. A właściwie, żeby ktoś zrobił coś tak, jak powinien. Pewnie, że nie lubisz. A czy przypadkiem nie dajesz regularnie łapówek swoim… pracownikom?

Czytaj

Strategia

9 dobrych powodów, dla których dołączenie do Programu Rozwoju Coraz Lepszych Przedsiębiorców to najlepsze, co może przytrafić się Twojej firmie

Przedsiębiorcy, z którymi rozmawiamy, mówią, że życie właściciela firmy dzieli się na życie PRZED dołączeniem do Programu Rozwoju Coraz Lepszej Firmy i życie PO. Dlaczego? Ponieważ dzięki niemu ich biznesy zmieniają się nie do poznania

Czytaj