Inspiracje

Zarabiam, rzeźbię czy buduję? 3 style prowadzenia firmy, które musisz znać!

Wyobraź sobie średniowieczny plac budowy – palące słońce, góry piachu przerzucane ówczesnymi łopatami, ciężkie kamienie czekające na swoją kolej w drodze na kolejne piętro… A wśród nich trzech robotników – wykonujących dokładnie tę samą pracę. Każdemu zadano to samo pytanie: co robisz?

Czytaj

Wywiady

Jak chłopiec, który kochał murować, stał się mężczyzną, który kocha budować… biznes. Historia przedsiębiorcy, który uwielbia być Coraz Lepszy

Miał 12 lat, kiedy pokochał… budowlankę. Już w wieku 13 lat pomagał tacie w jego drobiarskim biznesie. Po maturze zatrudnił się w dużej firmie jako zamiatacz kurzu w magazynie. Z pomocnika szybko awansował na magazyniera, potem na zastępcę kierownika, a w końcu został szefem sklepu.

Czytaj

Inspiracje

Bezsilność. Jak sobie z nią radzić?

Walczysz, starasz się, jak możesz, uruchamiasz całe swoje pokłady kreatywności i zaradności. Stajesz na głowie, by poradzić sobie z trudną sytuacją… ale wszystko na nic. Przychodzi coś, na co kompletnie nie masz wpływu, i po raz kolejny rozbija Twój misterny plan. Ogarnia Cię poczucie klęski i totalna bezsilność i nie masz już ochoty dalej walczyć. Jak sobie wtedy radzić? Skąd brać energię? I czy w ogóle warto?

Czytaj

Strategia

Kim jesteś w swoim biznesie? Zobacz, jak sposób myślenia wpływa na zawartość portfela

Kim jest przedsiębiorca i czemu o tym zapomina? No właśnie. Kim jest przedsiębiorca… Ale nie, nie chodzi mi o definicję z wikipedii. Kim jest na co dzień? Zastanawiałeś się kiedyś nad tym? Przyjęło się, że własna firma to kilka papierków do wypełnienia i gotowe! Mamy biznes. Oficjalnie zostajemy przedsiębiorcą.

Czytaj

Efektywność Work-life balance

„Przecież nie mogę tak po prostu odpuścić” – 3 błędy, przez które prowadzenie firmy staje się męczarnią

Rzeczywistość wielu przedsiębiorców w Polsce tak właśnie wygląda. Pracują ponad swoje siły, poświęcając to, co najcenniejsze – swój czas, którego za nic nie da się cofnąć. I relacje z najbliższymi, których czasem nie da się już odbudować.

Czytaj

Strategia

Czy przedsiębiorca nieuk może zbudować świetną firmę?

Czy masz tak, że podekscytowany nową wiedzą z czytanej właśnie książki, nie możesz doczekać się momentu, gdy wprowadzisz te wszystkie wspaniałe zmiany w firmie? Entuzjazm buzuje przez dzień, dwa, góra tydzień. Ale potem powietrze z Ciebie schodzi. Na horyzoncie szybko pojawia się nowa książka, podcast czy szkolenie – i zamiast pracować, otwierasz kolejne karty swojej ulubionej przeglądarki internetowej.

Czytaj

Zarządzanie zespołem Obowiązkowe lektury przedsiębiorcy

Patrick Lencioni i jego Motywacje lidera, czyli dlaczego ludzie chcą być szefami – obowiązkowe lektury przedsiębiorcy

Niektórzy uważają, że bycie szefem to dla nich nagroda, która powinna być źródłem przyjemności, a przynajmniej – że nie powinna nieść za sobą niewygód. Sprawdźmy razem, jakie zagrożenia widzi w takiej postawie Patrick Lencioni, który jest autorem książki Motywacje lidera. Opowieść o przywództwie.

Czytaj

Marketing Sprzedaż

3 rzeczy, od których zależy skuteczność Twojej sprzedaży w internecie (i poza nim też)

Gdyby istniał JEDEN pewny sposób na to, by 2x więcej osób trafiających na Twoją stronę składało u Ciebie zamówienie… to pewnie nie zwlekałbyś zbyt długo i wdrożył go w swojej firmie, prawda? Problem w tym, że znalezienie jednego takiego elementu graniczy z cudem…

Czytaj

Marketing

„Szkoda kasy na marketing” – 4 pytania, dzięki którym już nigdy tak nie powiesz

Przedsiębiorcy są często przekonani, że: „szkoda kasy na marketing”, „lepiej kupię nowe maszyny”, „w mojej branży marketing jest zbędny”. Najczęściej wynika to z tego, że kiedyś już próbowali i się zawiedli. Wydali mnóstwo kasy, poświęcili swój czas, a rezultaty były opłakane. Może Ty też do nich należysz?

Czytaj

Zarządzanie zespołem

Dlaczego dla niektórych białe jest czarne? 5 powodów, przez które nie możesz dogadać się z pracownikami

Punkt widzenia danej sytuacji zawsze zależy od punktu siedzenia. A stąd krótka droga do nieporozumień, konfliktów, nerwowych sytuacji i… rozczarowania. Bo ileż można mówić, prosić, tłumaczyć, a pracownik jak nie robił tego, co chciał szef, tak nadal nie robi.

Czytaj