Strategia
Naprawdę masz firmę, czy stworzyłeś sobie tylko miejsce pracy?
Jaki jest najczęstszy powód zakładania firm? Mój kolega jakiś czas temu przeprowadził taką ankietę wśród kilkuset przedsiębiorców. Wygrała odpowiedź: „Miałem głupiego szefa”.
CzytajObsługa klienta
Dlaczego warto zapewniać znakomitą obsługę klienta?
Na początek dobra wiadomość – bardzo łatwo jest wygrać z konkurencją dzięki dobrej obsłudze klienta. Jak to możliwe? Okazuje się, że na polskim rynku ciągle jeszcze nie docenia się tego elementu biznesu. Zobacz, dlaczego warto, abyś jak najszybciej przywrócił obsłudze należne miejsce w swojej firmie.
CzytajZarządzanie zespołem
Nie ma leniwych pracowników, są tylko...
Prawdziwym kluczem do motywowania ludzi i zespołów jest poznanie tego, co kochają i w czym są dobrzy. Te informacje mają decydujące znaczenie we wzbudzaniu motywacji. Wiedza o tym, co dane osoby uwielbiają robić i w czym są najlepsze, jest niezbędna, żeby zrozumieć, jak je motywować.
CzytajMarketing
Video marketing, czyli o kupowaniu oczami
Aby działać efektywnie i coraz sprawniej rozwijać swoją firmę, warto obserwować bieżące trendy. Trendy, które rosną w siłę i już teraz są niezwykle potężne, a w przyszłości mogą stać się wiodącym nurtem marketingowym. Dziś chciałbym zabrać Cię w pewną podróż. Po drodze przedstawię Ci kilka ciekawych faktów, które pokażą Ci, że takim właśnie trendem jest video marketing.
CzytajStrategia
Jak zdobyć przewagę, której konkurencja nie będzie w stanie skopiować?
Nie ma takiego rynku, na którym nie musiałbyś konkurować. Nawet jeśli konkurencji nie ma chwilowo, to gdy tylko ktoś zauważy, że dobrze Ci idzie, za moment pojawią się rywale. Niezależnie, co w biznesie robisz lub planujesz robić, trzeba być gotowym na zmaganie się z innymi firmami.
CzytajSprzedaż Wywiady
Chcesz sprzedać? Przestań gadać, zacznij słuchać! Rozmowa z Tomaszem Zielińskim
Wywiad z Tomaszem Zielińskim, trenerem sprzedaży, autorem projektu szkoleniowego Jak Sprzedawać Więcej, w którym uczy i doradza firmom w zakresie zwiększania efektywności sprzedaży.
CzytajMarketing
Masz firmę? To Ty pisz do niej wszystkie teksty!
Już słyszę: „ale ja nie mam na to czasu!” albo „nie potrafię pisać!” Zanim obalimy oba powyższe mity, pozwól, że wytłumaczę, dlaczego uważam, że każdy właściciel firmy powinien powinien sam pisać teksty na swoje strony internetowe i do wszystkich swoich materiałów marketingowych oraz wiadomości e-mail.
CzytajPrawo biznesu
Jak skutecznie ochronić firmę przed nieuczciwą konkurencją
Dzisiejszy rynek nas nie rozpieszcza. W każdej z branż musimy liczyć się z tym, że nawet jeśli jesteśmy monopolistą w danym obszarze, za chwilę może pojawić się ktoś, kto zaproponuje „podobną” usługę lub produkt. Niestety, nasi konkurenci nie zawsze kierują się dobrymi obyczajami i etyką w biznesie.
CzytajWork-life balance
Leniwy, zmęczony czy... wypalony? Sprawdź, czy grozi Ci wypalenie zawodowe
„Czuję się wypalony”, „Nic mi się nie chce”, „Jestem zmęczony, nie mam siły” – zdania te nierzadko padają z ust przedsiębiorców, którzy jeszcze kilka lat wcześniej byli prawdziwymi pasjonatami swoich biznesów. Jak to się dzieje, że firma, która miała dawać wymarzone pracę i płacę, stała się utrapieniem i męczarnią?
CzytajZarządzanie zespołem Wywiady
„Lider musi być częścią zespołu, a jednocześnie być sam” – rozmowa z gen. Polko
Rozmowa z gen. Romanem Polko, byłym dowódcą Jednostki Wojskowej GROM, autorem książek RozGROMić konkurencję i Szefologika, czyli logika szefowania.
Czytaj