Marketing

Jak za pomocą narzędzi do e-mail marketingu możesz zwiększyć swoją sprzedaż?

Anna Pudło

Codziennie dostajesz kilkadziesiąt maili od różnych nadawców. Wśród wiadomości odnaleźć możesz maile od klientów, kontrahentów oraz newslettery i inne mailingi. Są to wiadomości, które mają na celu utrzymanie stałej komunikacji z klientami, przywiązują klienta do marki, informują o nowościach, zmianach, ofertach, etc. Aby otrzymywać taki newsletter, musisz wyrazić zgodę na jego otrzymywanie, czyli zapisać się na listę odbiorców (podać adres e-mail). Jak wysyłać takie wiadomości w przypadku, gdy w bazie mamy kilkaset czy nawet kilkadziesiąt tysięcy adresów? Wiadomo, takich wiadomości nie będziemy wysyłać ręcznie :)

Z pomocą przychodzą nam narzędzia do e-mail marketingu. Najprościej mówiąc, są to takie programy, które służą do zautomatyzowanej wysyłki maili. Wystarczy, że załadujesz swoją bazę klientów, wpiszesz treść maila, ustawisz pozostałe parametry, klikniesz i… gotowe! Wielka pula maili trafi do Twoich klientów w ciągu kilkunastu minut. Proste, prawda?

Zastanawiasz się pewnie, czy to narzędzie jest odpowiednie dla Twojego biznesu. Nieważne, czy już posiadasz bazę swoich klientów, czy jesteś w trakcie jej gromadzenia, powinieneś zadbać o to, aby już od samego początku zaopatrzyć się w skuteczne i proste narzędzie do wysyłki maili i zarządzania bazą kontaktów. Jeżeli prowadzisz sklep internetowy lub portal, na którym zbierasz maile od odwiedzających – to odpowiedź brzmi: tak. Zdecydowanie powinieneś zacząć korzystać z takiego narzędzia. Jeżeli jeszcze nie jesteś przekonany, to rzuć okiem na badania. Z danych Econsultancy wynika, że aż 74% badanych firm uważa e-mail marketing za narzędzie o największym wskaźniku ROI, czyli zwrotu z inwestycji. Chyba jest o co grać, prawda?

Zanim wybierzesz narzędzie odpowiednie dla Twoich potrzeb, zadaj sobie kilka pytań:

  • Do kogo chcesz dotrzeć za pomocą maili?
  • Jak dużą masz bazę?
  • Czy chcesz, żeby Twoje maile były personalizowane?
  • Jakiego rodzaju wiadomości chcesz wysyłać?
  • Czy chcesz monitorować przebieg kampani mailowej, czyli widzieć, ile maili zostało otwartych, etc?

To tylko niektóre z pytań, które warto sobie zadać, zanim wybierzesz program do e-mail marketingu. Czytaj dalej, a poznasz 6 najpopularniejszych narzędzi do e-mail marketingu.

(Poniżej ciąg dalszy artykułu...)

1. Mad Mimi

Mad Mimi

Mad Mimi to jedno z prostszych narzędzi do e-mail marketingu. Łatwo integruje się z programami typu CRM oraz wieloma innymi, w których można budować bazy i gromadzić adresy e-mailowe klientów (m.in. Highrise, Google Analytics, OptinMonster, etc). Użytkownicy chwalą Mad Mimi za szybkie działanie, eleganckie szablony maili i niezwykle prostą obsługę. Jeżeli masz w bazie do 200 adresów e-mail, wtedy program będzie darmowy. Po przekroczeniu tej liczby kontaktów ceny za miesięczne użytkowanie wahają się w granicach 10$ aż do 199$ miesięcznie (za bazę do 50 tysięcy kontaktów).

2. MailChimp

MailChimp

MailChimp to ciekawe rozwiązanie dla osób, których baza maili nie przekracza 2 tysięcy i którzy nie wysyłają więcej niż 12 tysięcy maili miesięcznie. W tych granicach bowiem korzystanie z MailChimpa jest bezpłatne. Po ich przekroczeniu koszty wahają się w granicach 10-199$ miesięcznie. MailChimp ma wiele przydatnych i zintegrowanych narzędzi. Za jego pomocą można tworzyć spersonalizowane szablony maili. Charakteryzuje się również dużą elastycznością przy projektowaniu kampanii mailowych oraz zaawansowaną analityką. Program jest rekomendowany zwłaszcza dla tych osób, które dopiero stawiają pierwsze kroki w e-mail marketingu.

3. Sare

Sare

Sare to polski produkt, który obsługuje firmy takie jak HRS, Fiat, Cinema City, Decathlon, Vistula, Lexus, Kruk, Intermarche, Oriflame. Można go zintegrować między innymi z programami typu CRM, z social mediami (Facebook i Twitter) oraz narzędziami analitycznymi. Sare daje możliwość testowania mailingów, segmentowania bazy, personalizacji treści oraz wysyłania ankiet do odbiorców Twoich maili. Warta podkreślenia jest też rozbudowana część analityczno-raportowa. Dostępnych jest tu wiele wykresów i zestawień, które pozwalają wyciągać wnioski i ulepszać nasze działania. Program obsługuje również wysyłkę SMS-ów. Ceny za miesięczne użytkowanie programu zaczynają się już od 62 złotych.

4. FreshMail

FreshMail

FreshMail to intuicyjny program do wysyłania newsletterów, mailingów i autoresponderów. Freshmail pozwala tworzyć najróżniejsze rodzaje kampanii: jednorazowe, transakcyjne, optymalizujące dzień tygodnia i porę wysyłki, SMS i MMS, okresowe i wiele innych. Program wyróżnia się również prostotą w zakresie importowania kontaktów (możesz zaimportować pliki CSV, XLS lub kontakty z Google Contacts, Basecamp oraz innych serwisów). Dodatkowo FreshMail automatycznie sprawdza poprawność adresów i usuwa duplikaty, jeżeli takie się pojawią. Program udostępnia również podgląd historii działań odbiorcy Twoich wiadomości. Możesz dzięki temu się dowiedzieć, które wiadomości odbiorca otwierał, w jakie linki klikał oraz czym się dzielił. Bardzo pomocną funkcją jest również Spam Test, która testuje wysyłaną przez Ciebie wiadomość w 10 programach pocztowych jeszcze przed wysyłką maila. Program jest darmowy, gdy wysyłasz nie więcej niż 2 tysiące wiadomości do 500 odbiorców miesięcznie. Po przekroczeniu tych granic, koszty wahają się w granicach 50-1400 zł miesięcznie.

5. GetResponse

GetResponse

GetResponse to kompleksowa platforma do online marketingu dla Twojej firmy. To narzędzie dla wszystkich, którzy szukają przystępnego cenowo, funkcjonalnego, a zarazem zaawansowanego narzędzia do wysyłania mailingów. Program posiada ponad 5 tysięcy szablonów maili oraz ponad 350 tysięcy zadowolonych odbiorców na całym świecie. GetResponse pozwala również na zaawansowaną segmentację odbiorców. Warta uwagi jest funkcja Perfect Timing, dzięki której maile docierają do skrzynek w momencie, gdy subskrybenci są najbardziej aktywni i skłonni otworzyć wiadomość. Bardzo ważne jest również to, że GetResponse znajduje się na białej liście większości dostawców usług internetowych, dlatego maile wysyłane przez ten program cieszą się prawie 99% dostarczalnością. GetResponse umożliwia również tworzenie stron typu landing page oraz organizowanie webinarów (są to funkcje dodatkowo płatne). Koszty miesięcznego użytkowania tego programu wahają się w granicach 50-2599 zł miesięcznie, w zależności od wielkości bazy i funkcjonalności.

6. SALESmanago

Salesmanago

SALESmanago to polski produkt, który znajduje się na 13 miejscu wśród najlepszych na świecie systemów marketing automation. SALESmanago to system monitorujący zachowanie użytkowników i klientów na stronach internetowych, za pomocą którego można również wysyłać mailingi. To, co wyróżnia SALESmanago, to między innymi automatyczna segmentacja kontaktów w zależności od tego, jakimi produktami i usługami na stronie odbiorca się interesował. Dzięki analizie behawioralnej i na podstawie informacji, kiedy dany odbiorca wchodził na stronę, system automatycznie wysyła do odbiorcy oferty, co drastycznie zwiększa skuteczność mailingów, bowiem odbiorcy dostają oferty produktów, którymi są zainteresowani. Dodatkowo, SALESmanago automatycznie wskazuje te kontakty w bazie, z którymi powinien się kontaktować dział handlowy. SALESmanago ze względu na ilość dostępnych funkcji to produkt dla zaawansowanych użytkowników. Jego koszty zaczynają się już w granicach 149 zł za miesiąc.

Jak widzisz, dostępnych na rynku narzędzi do e-mail marketingu jest naprawdę sporo. Kluczowa jest jednak odpowiedź na pytanie, czego tak naprawdę oczekujesz od takiego programu – szybkiego i nieskomplikowanego wysyłania wiadomości do wielu odbiorców czy monitorowania zachowań odbiorców Twoich maili. Życzę powodzenia w wyborze odpowiedniego dla Ciebie narzędzia do e-mail marketingu!

Pobierz bezpłatny poradnik

„Jak sprzedawać więcej,
gdy konkurencja zaniża ceny"



Sprawdź już teraz:

  • jak wygrać z konkurencją bez obniżania ceny,
  • w jakich sytuacjach klienci chętnie zapłacą Ci więcej, a w jakich zawsze wybiorą niższą cenę,
  • kiedy tak naprawdę opłaca się walczyć ceną.

jsw-form-b
Pobierając materiały, wyrażam zgodę na otrzymywanie newslettera i informacji handlowych od Coraz Lepszej Firmy.
Mogę cofnąć zgodę w każdej chwili. Dane będą przetwarzane do czasu cofnięcia zgody.
Anna Pudło

Nadzoruje realizację strategii Coraz Lepszej Firmy i doradza Klientom w zakresie zwiększania efektywności i wydajności ich pracy. Uwielbia patrzeć, jak działania Coraz Lepszej Firmy realnie pomagają przedsiębiorcom i zmieniają ich firmy w dobrze naoliwione maszyny.