Artykuły z kategorii:
Obsługa klienta

Obsługa klienta

Decydujące pytanie, które powinieneś zadać swoim klientom

Z firmową marką jest trochę tak, jak z reputacją – trudno się ją buduje, ale bardzo łatwo ją stracić. Często spotykam firmy, które kompletnie nie doceniają tego, co myślą o nich klienci. A czy Ty wiesz, jaką masz dzisiaj opinię u swoich klientów?

Czytaj

Obsługa klienta

Dlaczego klienci się skarżą i jak to może pomóc Twojemu biznesowi?

Jeden z czytelników naszego bloga podsunął kiedyś pomysł, że wystarczy poprawić komunikację z klientami i będzie po kłopocie – wtedy nie będą się skarżyć, nie będzie negatywnych opinii. Czy na pewno? Po pierwsze – jak się domyślasz – nie jest to wcale takie proste.

Czytaj

Obsługa klienta

Czego pokolenie millenialsów oczekuje od obsługi klienta?

Millenialsi – roszczeniowi, butni, rozkapryszeni... Spotkałeś się kiedyś z takimi klientami? Sama należę do tego pokolenia i doskonale zdaję sobie sprawę z tego, że tacy często bywamy... Jednak czy tego chcesz, czy nie, pokolenie millenialsów jest dzisiaj największą siłą konsumencką na świecie. Być może okaże się, że stanowią oni również sporą część Twoich aktualnych klientów...

Czytaj

Obsługa klienta

Jak odpowiadać na negatywne opinie o firmie w internecie?

No i stało się. Właśnie zobaczyłeś, że jakiś klient wysmarował niezbyt miły komentarz o Twojej firmie na Facebooku lub Twitterze. W pierwszej chwili na pewno masz ochotę zareagować odwetem. Pytanie tylko: co to da? A czy wiesz, co zrobić, żeby ocalić swoją reputację, a nawet naprawić taką kryzysową sytuację w social mediach?

Czytaj

Obsługa klienta

Dlaczego warto brać na siebie odpowiedzialność za błędy klientów?

Nie znam przedsiębiorcy, który nie spotkałby się z określeniem “Klient – nasz pan”. Co czujesz, gdy słyszysz te słowa? Pewnie słusznie rodzi się w Tobie sprzeciw, bunt, może jakiś rodzaj złości. Może nawet dawno temu obiecałeś sobie, że nigdy nie będziesz tak podchodził do klientów i za wszelką cenę się tego trzymasz.

Czytaj

Obsługa klienta

Doskonała obsługa klienta – jesteś pewny, że robisz to dobrze?

Jest w psychologii takie ciekawe zjawisko… Gdybyśmy zapytali kierowców w Polsce, co myślą o innych kierowcach – to jak myślisz – co odpowiedzą? Jednocześnie ci sami kierowcy, zapytani o to, jak prowadzą samochód, odpowiadają, że są... świetnymi kierowcami! I dokładnie tak samo jest z obsługą klienta...

Czytaj

Obsługa klienta

4 kroki, by odzyskać utraconego klienta

Klienci odchodzą z różnych powodów. Czasami – i z tym musimy się pogodzić – odchodzą nawet bez powodu. Pytanie brzmi: czy mierzysz, ilu klientów odchodzi do konkurencji? I najważniejsze: ile czasu i energii przeznaczasz na odzyskiwanie klientów straconych?

Czytaj

Obsługa klienta

Kiedy powiedzieć klientowi NIE?

Co pojawia się w Twojej głowie, gdy klient po raz kolejny prosi Cię o rabat albo dodatkową usługę? A odpowiedz sobie szczerze –  ile razy dałeś się klientowi przekonać dla tzw. świętego spokoju??

Czytaj

Obsługa klienta

8 wskazówek, jak prowadzić firmowe rozmowy przez telefon, aby brzmieć profesjonalnie

Zdarza Ci się tak, że gdy dzwoni telefon, odruchowo podskakujesz, a serce zaczyna bić Ci szybciej? Gdy musisz zadzwonić do klienta lub kontrahenta, odkładasz to w nieskończoność, a po rozmowie masz w głowie milion myśli na temat tego, co mogłeś powiedzieć inaczej, lepiej…?

Czytaj

Obsługa klienta

5 rzeczy, które małe firmy robią, by stracić klientów

Czy wiesz, że mikro i małe firmy stanowią aż 99,8% wszystkich przedsiębiorstw w Polsce? Ale nie w tym rzecz, czy zatrudniasz 5, 15 czy 55 pracowników. Twoją PRAWDZIWĄ wielkość lub małość wyznacza tak naprawdę coś zupełnie innego. Co odróżnia tych świetnych przedsiębiorców od tzw. Januszy biznesu? Zobacz 5 rzeczy, które małe firmy robią, by… stracić swoich klientów.

Czytaj