Prawo biznesu Finanse
Najlepsze biuro rachunkowe, czyli jakie?
Większość przedsiębiorców, wybierając firmę, która poprowadzi ich księgowość, pyta znajomych o polecenia albo stosuje metodę „na chybił trafił”. Oszczędni poszukują najtańszej oferty w okolicy, bo „skoro nie widać różnicy, to po co przepłacać”. Jakie biuro rachunkowe wybrać, jeśli wszystkie wydają się takie same?
CzytajFinanse
Trójkątne i prostokątne koszty firmowe – sprawdź, jak wpływają na Twój zysk
Każdy przedsiębiorca chce zarabiać, ale nie każdy wie, ile powinien sprzedać, aby pojawił się zysk. Niejednokrotnie zdarza się, że dużo pracujemy i na koniec okresu księgowa przesyła sprawozdanie – a tam zysku nie ma. W tym artykule postaram się wyjaśnić, kiedy firma zarabia, czyli generuje zyski.
CzytajWywiady
„W biznesie miałem duże wtopy, ale niczego nie żałuję. Nasza firma ma być w TOP-5 w Polsce!” – wywiad z Dariuszem Kapelą
Ukończył trzyletnią szkołę detektywistyczną, po której dostał propozycję pracy w… Urzędzie Ochrony Państwa. Wybrał jednak inną drogę zawodową – został przedsiębiorcą. Dziś jest prezesem firmy Cool Pro, która wykonuje realizacje w zakresie instalacji klimatyzacji i wentylacji, a także instalacji hydraulicznych.
CzytajPrawo biznesu
Wygrałem sprawę w sądzie, ale co w zamian przegrała moja firma?
Klient nie płaci Ci za wykonaną usługę? Sprawdź, kiedy warto skierować sprawę do sądu, a kiedy lepiej odpuścić i wybrać inne rozwiązanie. Obie drogi to poważne konsekwencje dla Twojej firmy.
CzytajEfektywność
„Z niczym się nie wyrabiam” – jak przedsiębiorca może sobie skutecznie poradzić z ciągłym brakiem czasu
Nigdy nie będziesz całkowicie na bieżąco ze swoją pracą. Zapomnij o tym, nie ma takiej możliwości. Obowiązków i powinności zawsze będziesz mieć więcej niż czasu, który jest Ci potrzebny na to, żeby je wykonać. Postaraj się to zrozumieć i po prostu zaakceptować. Nie walcz z wiatrakami, bo i tak nie masz szans na wygraną.
CzytajPrawo biznesu Obowiązkowe lektury przedsiębiorcy
Internet a prawo – jak się nie potknąć? Poradnik dla twórców, Tomasz Palak – obowiązkowe lektury przedsiębiorcy
Jeśli prowadzisz firmę, to z pewnością działasz też w internecie. I chcesz dotrzeć do potencjalnych klientów. Wykorzystujesz dobrodziejstwa nowoczesności i publikujesz na stronie www, na Facebooku, Instagramie, Tik-Toku i czym tam jeszcze. I pewnie masz świadomość tego, że na tym polu też obowiązują Cię pewne przepisy.
CzytajWywiady
„Kiedy jesteśmy przyciśnięci do ziemi, to nagle uruchamiają się w nas nowe pokłady energii i zaczynamy szukać rozwiązań” – wywiad z Agnieszką Czerwczak
Jak mała, rodzinna firma może mierzyć się z brutalną rzeczywistością branży budowlanej, gdzie kłamstwo i niesłowność są na porządku dziennym? Odpowiedź na to pytanie zna Agnieszka Czerwczak, która razem z mężem prowadzi Marag, przedsiębiorstwo zajmujące się montażem stolarki okiennej i drzwiowej.
CzytajInspiracje
O człowieku, który znał potrzeby klientów na wylot (choć nigdy nie prowadził firmy)
Dziś mam dla Ciebie kolejną opowieść. Jej bohaterem jest człowiek, który urodził się na ziemiach polskich w 1878 roku. Ktoś absolutnie nieszablonowy i wymykający się opisom. Autor słów, które powinny dać Ci mocno do myślenia.
CzytajStrategia
Zaczynaj z wizją końca – czyli jak profesjonalnie przygotować się do negocjacji
Jeżeli rozpoczniemy negocjacje nieprzygotowani, często pozbawiamy się szans na to, aby proces przebiegł zgodnie z naszymi oczekiwaniami. Rozmowy prawdopodobnie wymkną się spod kontroli i zaczną toczyć własnym torem. A my nie będziemy mieli wpływu na ich przebieg. Co więc powinniśmy zrobić?
CzytajSprzedaż
Paradoks sprzedaży, czyli dlaczego lepiej odpuścić, jeśli chce się sprzedać
Jest pewna pułapka, w którą wpadają zarówno nowicjusze, jak i doświadczeni sprzedawcy. Można ją poznać po długotrwałym braku wyniku, irytacji handlowca i po tym, że im bardziej się on stara, tym gorsze ma rezultaty, a klienci, którzy wcześniej chętnie u niego kupowali, teraz „muszą się zastanowić”. Co to takiego?
Czytaj