Artykuły z kategorii:
Obowiązkowe lektury przedsiębiorcy

Sprzedaż Obowiązkowe lektury przedsiębiorcy

Negocjacyjne ZOO, Grzegorz Załuski – obowiązkowe lektury przedsiębiorcy

Autor: Anna Pudło

Czym są negocjacje? Jak za ich pomocą uzyskać to, na czym nam zależy? Jak poradzić sobie z argumentacją przeciwnika? Jak odnieść sukces w negocjacjach? Co to w ogóle znaczy “sukces w negocjacjach”?

Czytaj

Efektywność Obowiązkowe lektury przedsiębiorcy

Praca głęboka, Cal Newport – obowiązkowe lektury przedsiębiorcy

„Ciągle wchodziłem do internetu i sprawdzałem pocztę. Nie mogłem się powstrzymać. To było silniejsze ode mnie” – wspomina Benn, jedna z osób, której historia znalazła się w książce pt. Praca głęboka. Mówi dalej: „Zwierzchnik kazał mi sporządzić biznesplan. Nie mogłem się skupić”.

Czytaj

Strategia Obowiązkowe lektury przedsiębiorcy

Jak upadają giganci, Jim Collins – obowiązkowe lektury przedsiębiorcy

Jim Collins, autor książki Od dobrego do wielkiego, omawiał w niej grupę cech, które sprawiają, że firma z przeciętnej staje się wielką i zwycięską organizacją. Tym razem w książce „Jak upadają giganci” przechodzimy na „ciemną stronę mocy”, żeby przyjrzeć się temu, co powoduje, że firmy upadają.

Czytaj

Zarządzanie zespołem Obowiązkowe lektury przedsiębiorcy

My robimy to inaczej!, John Kotter, Holger Rathgeber – obowiązkowe lektury przedsiębiorcy

Autor: Anna Pudło

Co ma wspólnego kolonia surykatek z pustyni Kalahari w południowej Afryce z prowadzeniem biznesu? Na pierwszy rzut oka nic… Jednak, gdy przeczytasz książkę pt. My robimy to inaczej! Opowieść o tym, jak organizacje powstają i upadają, by móc odrodzić się na nowo Johna Kottera i Holgera Rathgebera – zmienisz zdanie.

Czytaj

Obowiązkowe lektury przedsiębiorcy Finanse

Po pierwsze: ZYSK, Mike Michalowicz – obowiązkowe lektury przedsiębiorcy

Finanse to jedna z głównych przyczyn zmartwień przedsiębiorców. Balansowanie na finansowej linie i osiąganie stabilnej rentowności wymaga nie lada wysiłku. Słyszymy przecież o tym, że mniej więcej ⅔ firm upada w ciągu pierwszych kilku lat działalności.

Czytaj

Efektywność Obowiązkowe lektury przedsiębiorcy

Rework, Jason Fried, David H. Hansson – obowiązkowe lektury przedsiębiorcy

Autor: Anna Pudło

Rework to książka autorstwa Jasona Frieda i Davida H. Hanssona – założycieli firmy 37signals (dzisiaj Basecamp) i twórców takich narzędzi jak: Highrise (aplikacja do zarządzania kontaktami), Basecamp (aplikacja do zarządzania projektami),  Campfire (komunikator internetowy)

Czytaj

Strategia Obowiązkowe lektury przedsiębiorcy

Od dobrego do wielkiego, Jim Collins – obowiązkowe lektury przedsiębiorcy

Żeby zostać wirtuozem gry na gitarze, to trzeba najpierw spełnić pewne warunki. Nie stanie się to z dnia na dzień. To będzie powolna droga, krok po kroku. Na początku będzie bardzo wyboista i zniechęcająca, ale jeśli będziesz wytrwały i zdyscyplinowany, to któregoś dnia gitara będzie dla Ciebie jak druga ręka.

Czytaj

Zarządzanie zespołem Obowiązkowe lektury przedsiębiorcy

Cztery obsesje wyjątkowego szefa, Patrick Lencioni – obowiązkowe lektury przedsiębiorcy

Chciałbyś być szefem, liderem lub menedżerem, który ma obsesję na punkcie firmy? Nie? To źle, bo powinieneś… Zanim się jednak całkowicie wystraszysz i stwierdzisz, że coś ciężkiego upadło mi na głowę, zostań i czytaj dalej. Bo – odpowiem w stylu konsultanta – to wszystko zależy…

Czytaj

Zarządzanie zespołem Obowiązkowe lektury przedsiębiorcy

Kiedy ryby latają, John Yokohama, Joseph Michelli – obowiązkowe lektury przedsiębiorcy

Historia zaczyna się niezbyt ciekawie. Jej główny bohater – John Yokoyama (Amerykanin japońskiego pochodzenia) pisze: Przez 20 lat pracowałem w pocie czoła, skutecznie rozwijając swój biznes: małe stoisko rybne o nazwie Pike Place Fish na targu Pike Place w Seattle. Przez te wszystkie lata rzadko jeździłem na wakacje.

Czytaj

Zarządzanie zespołem Obowiązkowe lektury przedsiębiorcy

Trzy kluczowe cechy idealnego członka zespołu, Patrick Lencioni – obowiązkowe lektury przedsiębiorcy

Chciałbyś mieć w swoim zespole pionka? Byłby miły dla innych pracowników w firmie, uprzejmy, wolny od uprzedzeń. Nie wywoływałby burz, więc w firmie byłoby spokojnie, bez zmian, bez wyzwań. Taka bezpieczna stabilność.

Czytaj