Artykuły z kategorii:
Obowiązkowe lektury przedsiębiorcy

Sprzedaż Obowiązkowe lektury przedsiębiorcy

Obowiązkowe lektury przedsiębiorcy – Negocjacyjne ZOO, Grzegorz Załuski

Autor: Anna Pudło

Czym są negocjacje? Jak za ich pomocą uzyskać to, na czym nam zależy? Jak poradzić sobie z argumentacją przeciwnika? Jak odnieść sukces w negocjacjach? Co to w ogóle znaczy “sukces w negocjacjach”?

Czytaj

Efektywność Obowiązkowe lektury przedsiębiorcy

Obowiązkowe lektury przedsiębiorcy – Praca głęboka, Cal Newport

„Ciągle wchodziłem do internetu i sprawdzałem pocztę. Nie mogłem się powstrzymać. To było silniejsze ode mnie” – wspomina Benn, jedna z osób, której historia znalazła się w książce pt. Praca głęboka. Mówi dalej: „Zwierzchnik kazał mi sporządzić biznesplan. Nie mogłem się skupić”.

Czytaj

Strategia Obowiązkowe lektury przedsiębiorcy

Obowiązkowe lektury przedsiębiorcy – Jak upadają giganci, Jim Collins

Jim Collins, autor książki Od dobrego do wielkiego, omawiał w niej grupę cech, które sprawiają, że firma z przeciętnej staje się wielką i zwycięską organizacją. Tym razem w książce „Jak upadają giganci” przechodzimy na „ciemną stronę mocy”, żeby przyjrzeć się temu, co powoduje, że firmy upadają.

Czytaj

Zarządzanie zespołem Obowiązkowe lektury przedsiębiorcy

Obowiązkowe lektury przedsiębiorcy - My robimy to inaczej!, John Kotter, Holger Rathgeber

Autor: Anna Pudło

Co ma wspólnego kolonia surykatek z pustyni Kalahari w południowej Afryce z prowadzeniem biznesu? Na pierwszy rzut oka nic… Jednak, gdy przeczytasz książkę pt. My robimy to inaczej! Opowieść o tym, jak organizacje powstają i upadają, by móc odrodzić się na nowo Johna Kottera i Holgera Rathgebera – zmienisz zdanie.

Czytaj

Obowiązkowe lektury przedsiębiorcy Finanse

Obowiązkowe lektury przedsiębiorcy – Po pierwsze: ZYSK, Mike Michalowicz

Finanse to jedna z głównych przyczyn zmartwień przedsiębiorców. Balansowanie na finansowej linie i osiąganie stabilnej rentowności wymaga nie lada wysiłku. Słyszymy przecież o tym, że mniej więcej ⅔ firm upada w ciągu pierwszych kilku lat działalności.

Czytaj

Efektywność Obowiązkowe lektury przedsiębiorcy

Obowiązkowe lektury przedsiębiorcy – Rework, Jason Fried i David H. Hansson

Autor: Anna Pudło

Rework to książka autorstwa Jasona Frieda i Davida H. Hanssona – założycieli firmy 37signals (dzisiaj Basecamp) i twórców takich narzędzi jak: Highrise (aplikacja do zarządzania kontaktami), Basecamp (aplikacja do zarządzania projektami),  Campfire (komunikator internetowy)

Czytaj

Strategia Obowiązkowe lektury przedsiębiorcy

Obowiązkowe lektury przedsiębiorcy – Od dobrego do wielkiego, Jim Collins

Żeby zostać wirtuozem gry na gitarze, to trzeba najpierw spełnić pewne warunki. Nie stanie się to z dnia na dzień. To będzie powolna droga, krok po kroku. Na początku będzie bardzo wyboista i zniechęcająca, ale jeśli będziesz wytrwały i zdyscyplinowany, to któregoś dnia gitara będzie dla Ciebie jak druga ręka.

Czytaj

Zarządzanie zespołem Obowiązkowe lektury przedsiębiorcy

Obowiązkowe lektury przedsiębiorcy – Cztery obsesje wyjątkowego szefa, Patrick Lencioni

Chciałbyś być szefem, liderem lub menedżerem, który ma obsesję na punkcie firmy? Nie? To źle, bo powinieneś… Zanim się jednak całkowicie wystraszysz i stwierdzisz, że coś ciężkiego upadło mi na głowę, zostań i czytaj dalej. Bo – odpowiem w stylu konsultanta – to wszystko zależy…

Czytaj

Zarządzanie zespołem Obowiązkowe lektury przedsiębiorcy

Obowiązkowe lektury przedsiębiorcy – Kiedy ryby latają, John Yokoyama i Joseph Michelli

Historia zaczyna się niezbyt ciekawie. Jej główny bohater – John Yokoyama (Amerykanin japońskiego pochodzenia) pisze: Przez 20 lat pracowałem w pocie czoła, skutecznie rozwijając swój biznes: małe stoisko rybne o nazwie Pike Place Fish na targu Pike Place w Seattle. Przez te wszystkie lata rzadko jeździłem na wakacje.

Czytaj

Zarządzanie zespołem Obowiązkowe lektury przedsiębiorcy

Obowiązkowe lektury przedsiębiorcy – Trzy kluczowe cechy idealnego członka zespołu, Patrick Lencioni

Chciałbyś mieć w swoim zespole pionka? Byłby miły dla innych pracowników w firmie, uprzejmy, wolny od uprzedzeń. Nie wywoływałby burz, więc w firmie byłoby spokojnie, bez zmian, bez wyzwań. Taka bezpieczna stabilność.

Czytaj