Artykuły z kategorii:
Marketing

Marketing Obowiązkowe lektury przedsiębiorcy

Alchemia. Zaskakująca moc pomysłów, które pozornie nie mają sensu, Rory Sutherland – obowiązkowe lektury przedsiębiorcy

Logika atakuje nas z każdej strony. Szczególnie w biznesie, gdzie wszyscy trąbią, by działania opierać na faktach i danych. Tymczasem w wielu przypadkach rozum odgrywa znikomą rolę. A dane, na których się opieramy, są błędne.

Czytaj

Marketing

Jak mówić o wartościach swojej firmy, by klienci od razu zauważali, że jest wyjątkowa, i chcieli płacić więcej?

W ostatnich latach wartości stały się wyróżnikiem na rynku i sposobem na wyprzedzenie konkurencji. Jak powinieneś o nich mówić, by klienci z łatwością zauważali wyjątkowość Twojej firmy?

Czytaj

Marketing

Jak przekonać klientów, by kupili właśnie to, co chcesz? Poznaj efekt wabika

Wyobraź sobie, że wraz ze swoją drugą połówką planujecie miesiąc miodowy. Ustaliliście już, że będzie to Rzym albo Paryż. Agent w biurze podróży przedstawia Wam pakiety wakacyjne w obu stolicach: przeloty, zakwaterowanie, zwiedzanie i bezpłatne śniadania. Zakładając, że koszty byłyby takie same, co byś wybrał?

Czytaj

Marketing Obowiązkowe lektury przedsiębiorcy

„Strategia Umami” – dziwny tytuł, rewelacyjna treść

Najpierw zupełnie mnie odrzuciła. Potem okazało się, że czytając ją, zakreśliłem jakieś… 90% tekstu. Strategia Umami – niezwykła książka o jeszcze bardziej niezwykłym tytule. I poradnik dla tych, którzy szukają pomysłów na odróżnienie swojego biznesu od innych.

Czytaj

Marketing

3 mity o marketingu, w które wierzą mali przedsiębiorcy… przez co ich firmy przegrywają walkę z większą konkurencją

Każdego dnia setki właścicieli małych firm łamie co najmniej 1 z 22 Niezmiennych Praw Marketingu. Często robią to nieświadomie i w dobrej wierze, bo tak im podpowiada intuicja. Jednak nieznajomość tych praw nie zwalnia z odpowiedzialności… a w tym przypadku często wszystko ma naprawdę opłakane skutki.

Czytaj

Marketing

Jak przyciągać tłumy klientów – efekt sieciowy dla „zwykłych” biznesów

Jak działa efekt sieciowy? W ogromnym skrócie – jest to zjawisko, które polega na tym, że konsumenci odnoszą korzyści z posiadania określonego dobra, gdy zwiększa się jego popularność. Czyli: im więcej osób z niego skorzysta, tym cenniejsze będzie dla wszystkich użytkowników.

Czytaj

Marketing

Hipnotyzujący lead, czyli co zrobić, żeby czytelnik nie mógł się oderwać od Twojego tekstu

Amerykański copywriter Joe Sugarman pisał: „Jedynym celem pierwszego zdania w reklamie jest skłonienie Cię do przeczytania drugiego”. Tak samo jest w każdym tekście. Każde jego zdanie ma szybko przesuwać Twojego czytelnika w dół.

Czytaj

Marketing

Dlaczego niektóre marki porywają tłumy? Poznaj efekt sieciowy

A gdyby tak klienci kupowali zawsze u Ciebie, niezależnie od tego, co robi konkurencja? Gdyby uważali, że wręcz nie wypada pojawić się z produktem innej marki w towarzystwie albo przyznać się do skorzystania z usług innej firmy?

Czytaj

Marketing Obowiązkowe lektury przedsiębiorcy

Skuteczna reklama, John Caples – obowiązkowe lektury przedsiębiorcy

Jesteś przedsiębiorcą i marzysz o tym, żeby więcej osób usłyszało o Twojej firmie? Myślisz o założeniu własnego biznesu, ale nie wiesz, w jaki sposób skutecznie go reklamować? A może po prostu interesują Cię tajniki efektywnej reklamy – ot tak, z ciekawości – bo nigdy nie wiadomo, kiedy taka wiedza może Ci się przydać?

Czytaj

Marketing

Awatar klienta – sprawdź, jak wejść w skórę kupującego, żeby lepiej go zrozumieć i sprzedawać więcej

Jeśli coś jest do wszystkiego, to jest do niczego. To powiedzenie sprawdza się i w życiu, i w biznesie, i w marketingu. Tak jak nigdy nie będziesz się wszystkim podobał, przykro mi, Drogi Przedsiębiorco, tak jak Twoja ulubiona zupa mamusi nie wszystkim będzie smakowała – tak samo nie da się stworzyć reklamy, która trafi do wszystkich i wszystkich przekona.

Czytaj