Artykuły z kategorii:
Strategia
Strategia Inspiracje
Archetypy marki. Do którego pasuje Twoja firma?
Archetyp marki jest dla firmy tym, czym dla każdego człowieka jest osobowość. Definiuje ją. Wyznacza kierunek rozwoju. Określa ścieżkę, którą podąża, i wartości, jakie wyznaje. No i wreszcie – odgrywa kluczową rolę w świadomym kreowaniu jej spójnego wizerunku. To gotowy wzorzec tożsamości, który służy temu, by budzić w głowach odbiorców konkretne skojarzenia… Ale po co?
CzytajStrategia Zarządzanie zespołem
4 błędy przedsiębiorców, którzy myślą, że „wszystko byłoby dobrze, gdyby nie ci pracownicy…” (Sprawdź, który popełniasz!)
Tracisz cierpliwość do swoich pracowników? Nóż Ci się w kieszeni otwiera, gdy widzisz, jak ciągle się obijają, a Ty musisz za to płacić? A może irytuje Cię, że musisz na każdym kroku ich niańczyć?
CzytajStrategia
Firma rodzinna – czy to może się udać?
Stare przysłowie głosi, że z rodziną najlepiej wychodzi się na zdjęciach. Wymowa tego porzekadła jest mniej więcej taka: jeśli nie chcesz mieć kłopotów, trzymaj swoich najbliższych jak najdalej od własnego biznesu (dla dobra biznesu i dla dobra… rodziny). Czy założenie, że przedsiębiorstwo rodzinne skazuje na klęskę albo firmę, albo stosunki w rodzinie, jest słuszne?
CzytajStrategia Zarządzanie zespołem
Outsourcing – czy warto zatrudnić firmę zewnętrzną?
Zatrudnić swoich pracowników czy skorzystać z outsourcingu? To pytanie codziennie stawia sobie wielu przedsiębiorców, którym zależy, aby ich firmowe zadania były wykonane dobrze, na czas i nie pustoszyły portfela. Jak podjąć najlepszą dla swojego biznesu decyzję i ustalić, co bardziej się opłaca?
CzytajStrategia
Zasada win-win. Jak ją stosować w konfliktach i negocjacjach
Czy zasada win-win oznacza, że wszystkie negocjacje i konflikty można zakończyć w taki sposób, żeby każdy był zadowolony? Nie. Takie twierdzenie byłoby utopią. Jednak praktyka pokazuje, że tę metodę rozwiązywania sporów warto stosować jak najczęściej, bo jest najskuteczniejsza.
CzytajStrategia
3 grzechy małych przedsiębiorców. Co powstrzymuje Cię przed budową firmy, o jakiej marzysz?
Wielu przedsiębiorców, zakładając swoje firmy, marzy o wolności i pieniądzach. Po kilku latach orientują się jednak, że utknęli w klatce zbudowanej ze swoich oczekiwań i strachu przed przyznaniem się do porażki. Zaharowują się, a efektów nie widać… A jednak zdarzają się też tacy, którzy odnoszą spektakularne sukcesy! Jak to możliwe?
CzytajStrategia Efektywność
3 błędy, przez które Twój biznes stoi w miejscu (mimo ambitnych planów)
Nastał kolejny rok. Maciej zerknął na kalendarz, który dostał od żony w prezencie. „Niech Twoja firma w końcu zacznie na siebie zarabiać” – powiedziała, podając mu spod choinki karton owinięty papierem świątecznym. Kpiła sobie z niego? To miał być taki przytyk, bo ostatnie miesiące ledwo wiązali koniec z końcem?
CzytajStrategia
Jak przedsiębiorcy zamierzają przetrwać 2021 rok – sprawdź szybko, co najbardziej pomoże Twojej firmie
Pewnie cały czas się zastanawiasz, kiedy koniec pandemii i jak przetrwać do tego momentu, prawda? Ani zakończenie lockdownu, ani rządowe dopłaty nie sprawią, że zapomnisz o tym, co było, nie sprawią, że wszystko będzie tak jak kiedyś. Żeby przetrwać, potrzebujesz znacznie, znacznie więcej…
CzytajStrategia
Raport Polscy przedsiębiorcy w coraz trudniejszych czasach (2020-2021)
Jedno z pytań, które zadaliśmy ponad 300 właścicielom małych i średnich firm, brzmiało: Co było dla Ciebie największym problemem w mijającym roku? Okazało się, że covid wcale nie pojawiał się w odpowiedziach najczęściej. Czy dla przedsiębiorcy może być coś gorszego? Zdecydowanie tak.
CzytajStrategia Zarządzanie zespołem
Sprawdź, jak stworzyć misję firmy, która przyciągnie najlepszych klientów i pracowników
Misja firmy to ten jej element, o którym mówi się zbyt rzadko. Może kiedyś, dawno temu, na początku wiedziałeś, dlaczego chcesz prowadzić własny biznes. Ale dzisiaj? Nie ma czasu na zastanawianie się, jest tyle pilniejszych problemów: niezadowolony klient, leniwy pracownik, kryzys. Otóż jest co najmniej kilka ważnych powodów, także finansowych, więc nie odchodź jeszcze...
Czytaj