Inspiracje

Cytaty motywacyjne – o biznesie i szczęściu

Martyna Kosienkowska

Biedny Albert Einstein. Twórca teorii względności pewnie nie przypuszczał, że względnie będzie mu można w przyszłości przypisać niemal wszystko, wszystkie mądre – na pierwszy rzut oka – myśli. Zuckerberg czy Bezos mogą jeszcze przynajmniej zaprotestować… Cytaty motywacyjne czy cytaty biznesowe niewątpliwie robią karierę. Czytamy je, bo potrzebujemy wskazówek i podpowiedzi. „Jak żyć?” – pytamy. Tylko czy po odpowiedź nie idziemy zbyt daleko?

Przeczytaj, a zrozumiesz lepiej:

  • co jest najcenniejszym zasobem przedsiębiorcy według Marka Jankowskiego,
  • dlaczego Paweł Królak rezygnuje z dobrych i ważnych rzeczy,
  • dlaczego Elżbieta Marciniak twierdzi, że przedsiębiorca jest jak trener drużyny piłkarskiej,
  • w czym, według Miłosza Brzezińskiego, tkwi wielka szlachetność biznesu.


Tym razem poszukajmy inspiracji i rad nie u ludzi oddalonych od nas o tysiące kilometrów lub nawet nie z tego świata. Może warto pytać tych, którzy są wśród nas, którzy mają podobne problemy i na których czekają podobne wyzwania. Którzy codziennie mają do czynienia i z biznesem, i z życiem w Polsce i w Europie.

Cytaty, które tu przeczytasz, Drogi Przedsiębiorco, to mój subiektywny wybór. Wracając do wywiadów, które ukazały się na naszym blogu, sięgnęłam po to, co akurat mnie wydało się ważne. Ty możesz znaleźć w tych rozmowach coś zupełnie innego.

Jestem bardzo ciekawa, które zdania okażą się dla Ciebie istotne. Nie wahaj się zostawić komentarza – Twoje słowa też mogą być dla kogoś pomocą i inspiracją.

Marek Jankowski

jankowski_art2

Jeśli Ty stoisz w miejscu, to nie znaczy, że jesteś wciąż w tym samym punkcie. Świat Ci odjeżdża. Niestety. Trzeba się ciągle uczyć, rozwijać nowe relacje, testować nowe rozwiązania po to, żeby być co najmniej na tym samym poziomie. Najlepiej byłoby oczywiście iść do przodu.

Przecież nigdy nie jest tak, że podejmiesz jakąś złą decyzję i świat się zawali. Ludzie często boją się pewnych decyzji, rozważają je, wałkują w głowie, a czas ucieka. A przecież, jeżeli wybierzesz źle, to naprawdę w większości przypadków można się wycofać i nie ma z tego tytułu wielkich konsekwencji. Mówisz po prostu: „To nie dla mnie” – i wychodzisz.

Najcenniejszym zasobem nie są pieniądze, bo można je i stracić, i zyskać. Najcenniejszym zasobem przedsiębiorcy jest czas. Jego nie odzyskamy.

Paweł Królak

pawel-krolak

Organizacja czasu na pewnym poziomie rozwoju oznacza konieczność rezygnacji z wielu rzeczy… dobrych i ważnych. Jest to sztuka robienia tego, co NAJLEPSZE i NAJWAŻNIEJSZE, bo na to, co jest zaledwie dobre i ważne, tego czasu już brakuje. A na pewno nie ma go na głupoty.

W praktyce: warto oddelegować wszystko, czego naprawdę nie trzeba robić osobiście.


Lech Kaniuk

lech_kaniuk_wywiad2

Bo ludzie chcieliby być perfekcyjni. Nikt nie marzy o tym, żeby popełniać błędy albo przyznawać się do tego, że czegoś nie potrafi. To na pewno nie jest łatwe.

Na mówienie „nie wiem” stać osoby dojrzałe emocjonalnie, które znają siebie i swoją wartość. Wtedy przestają się bać, wtedy mogą przyznać, że nie wiedzą, wtedy mogą zacząć próbować.

Obdarzam moich ludzi pełnym zaufaniem. Dzięki zaufaniu delegujemy, dzielimy się, jesteśmy otwarci, rozmawiamy nie tylko o dobrych rzeczach, ale też o trudniejszych, próbujemy rozwiązać problemy.

Chcę, żeby ludzie brali dużo odpowiedzialności za siebie i za swoje obowiązki. W zamian oczekuję, że będą ciągle szli do przodu, rozwijali siebie i przy okazji firmę.


Elżbieta Marciniak

ela_marciniak2

Trener nie może być w środku, na boisku. Jeżeli będzie grał razem ze swoimi zawodnikami, to nie dostrzeże wszystkiego, nie zobaczy, co się z przodu i z tyłu dzieje.

Właściciel musi przestać być pracownikiem, a pracownicy muszą dokładnie wiedzieć, co mają robić. To do obowiązków trenera należy ułożenie strategii, to trener, który patrzy na boisko z boku, widzi najlepiej, czy trzeba atakować, czy skoncentrować się i przerzucić wszystkie siły na obronę.

Należy tak zorganizować firmę, tak profesjonalnie nią zarządzać, żeby można było zejść z murawy i spojrzeć na całość biznesu.

Miłosz Brzeziński

brzezinski-cytat

Biznes to nie siedzenie w bezpiecznej norce – i póki się nie ruszysz, to nic się nie stanie. Biznes to stanie na środku autostrady. Naiwnym jest zakładać, że te dwa światła przed nami to będą zawsze dwa motocykle. Musimy się ruszać. W biznesie brak działania obarczony jest nierzadko większym kosztem niż pomyłka.

Podjętą decyzję zawsze da się zmienić, ale czas zmarnowany na podejmowanie decyzji jest nie do nadrobienia. Biznes wyjątkowo promuje działanie i wypłaca za proaktywność. Jest w tym jego wielka szlachetność.

Ale nie możemy kwitnąć, jak się nas rzuci na beton. Trzeba sobie stworzyć podstawy do tego, żeby w ogóle znaleźć w sobie siły. Natomiast jeżeli ktoś chce coś zmienić, to najpierw powinien popracować nad tym, żeby nauczyć się realnie odpoczywać i sprawiać sobie przyjemność. Potraktować swoje ciało jak ciało kogoś, kogo się kocha. Jeść lody, czasem nic nie robić, mieć hobby, które jest bezsensowne…


Monika Madejska

monia_art

Zwykle spotykam się z tym, że przedsiębiorcy potrafią się zajechać i nawet tego nie dostrzec, tak bardzo są zdeterminowani. Orientują się, że coś nie gra, kiedy dotyka ich choroba. Albo kiedy zdarzy się jakiś wypadek. Często bowiem wyczerpane ciało staje się tak nieuważne, że człowiek traci nad nim kontrolę.

I dopiero taki moment zatrzymania, który przychodzi z zewnątrz, to dla przedsiębiorcy pierwszy sygnał, że coś się dzieje.


Krzysztof Głowacki

krzysztof głowacki_cytat

Nasze emocje mówią o potrzebach. Te tzw. pozytywne emocje, które są dla nas przyjemne, mówią nam: Twoje potrzeby są zaspokojone, rób tak dalej, niech tak dalej będzie. Kiedy jesteśmy radośni, to niczego nie potrzebujemy. Natomiast tzw. negatywne emocje, czyli trudne w przeżywaniu, mówią nam, że jest jakaś niezaspokojona potrzeba.

Umiejętność słuchania siebie to jest, po pierwsze, umiejętność nazywania tych emocji, a po drugie, dojście do tego, co za nimi stoi.


Kasia Mickiewicz-Burzawa

kasia_art

Przedsiębiorcy mają trudność z docenianiem siebie za sukcesy. Nie czarujmy się – przedsiębiorców, którzy są najwyżej w swojej organizacji, w swojej strukturze, mało kto docenia. Zazwyczaj to pracownicy oczekują docenienia przez swojego szefa.

Staram się, żeby umieli poklepać się po ramieniu, powiedzieć: „Super to zrobiłem”; „Świetnie mi idzie, takie sukcesy osiągam w swoim biznesie”.


Agata Kluczyńska

agata_art2

Co to znaczy „świetnie sobie radzić”? Mieć wyniki finansowe i dużo pieniędzy? A po co? Można sobie świetnie radzić z robieniem wyników, ale to na dłuższą metę, jeśli nie będzie w tym radości, gdzieś się nam znudzi.





Agnieszka Bott-Alama

aba_art

Jak pokazują wyniki badań naukowych, szczęście w 40% zależy od naszej intencjonalnej aktywności (50% mamy w genach, a 10% to warunki życia). Genów nie zmienimy, warto więc zadbać o te 40%, na które mamy wpływ.

Warto, żeby przedsiębiorca, który chce być szczęśliwy, zadbał o: pozytywne emocje, posiadanie sensu i celu w życiu, satysfakcjonujące relacje z ludźmi, osiągnięcia życiowe, zaangażowanie w to, co lubi robić, oraz pasję.

Ważne, żeby docenił to, co ma, i wyraził za to wdzięczność, a także raz na zawsze porzucił myślenie: „będę szczęśliwy, jeśli zdarzy się to i to”. Warto, żeby źródłem naszego szczęścia była droga, którą już dzisiaj podążamy.


Rafael Badziag

badziag_wywiad2

Wychodzę z założenia, że przekraczanie granic to tylko narzędzie do zwiększania własnych umiejętności, własnych możliwości, czyli tego, co jest się w stanie zrobić. Przy każdej próbie przekroczenia granic obszar tego, co jest możliwe, się powiększa. Nigdy nie przekroczy się swojej granicy, bo ona wciąż się przesuwa.

Dlatego to robię – żeby móc w życiu coraz więcej.





Ty też chcesz coraz więcej, Drogi Przedsiębiorco? Inspiruj się zatem każdego dnia.

Chcesz wejść na wyższy poziom?

Pobierz listę 52 książek biznesowych
na 52 tygodnie roku


Co zyskasz:

  • spokój – przestaniesz się zastanawiać, co czytać,
  • prestiż – dołączysz do przedsiębiorców, którzy chcą rozwijać swój biznes,
  • pewność – znajdziesz w tych książkach porady, które można wykorzystać w polskich realiach małej firmy, a nie w oderwanych od rzeczywistości światowych korporacjach.

52ksiazki_form2


Pobierając materiały, wyrażam zgodę na otrzymywanie newslettera i informacji handlowych od Coraz Lepszej Firmy.
Mogę cofnąć zgodę w każdej chwili. Dane będą przetwarzane do czasu cofnięcia zgody.
Martyna Kosienkowska

Redaktor bloga Coraz Lepszej Firmy. Wcześniej redaktor prowadzący w wydawnictwach biznesowo-marketingowym i medycznym. Prowadziła kilka blogów internetowych, m.in. o e-handlu i zdrowiu. Współpracowała z wydawnictwami uniwersyteckimi, dbając o wysoki poziom językowy książek.