Marketing Inspiracje

Co zrobić z cover photo, kiedy nie masz na nie pomysłu?

Paulina Pietrzak-Jaworska

Gdyby porównać Facebooka do miasta, to Twój fanpage byłby jednym z domów jednorodzinnych w jakiejś modnej dzielnicy – z wielkim, zwracającym uwagę cover photo wymalowanym na frontowej ścianie. To byłaby… Czekaj…

…To J E S T pierwsza rzecz, którą widzą błądzący po Twojej dzielnicy „przechodnie”. Jeśli więc zależy Ci na tym, aby ludzie traktowali Cię jak poważnego właściciela tej wirtualnej działki, to warto o nią trochę zadbać. Bo przecież „jak Cię widzą, tak Cię piszą” – i Twoją markę też.

A co, jeśli nie masz pomysłu na epickie cover photo?

Przeczytaj, a zrozumiesz lepiej:

  • czego możesz się nauczyć o cover photo od linii lotniczych,
  • jak zbudować wymarzony wizerunek za pomocą cover photo,
  • jak sprzedawać za pomocą zdjęcia w tle na Facebooku,
  • kim warto się inspirować, myśląc o cover photo.


Zebrałam dla Ciebie kilkanaście pomysłów na to, jak wykorzystać największą przestrzeń Twojego fanpage’a, aby odwiedzający zamienili się w klientów – albo przynajmniej zareagowali głośnym „wow!”. Bo najwyższa pora przekonać się, co zadziała na Twojej działce.

1. Przedstaw się

Zacznijmy od czegoś prostego – pokaż, kim jesteś.

Potraktuj cover photo jak wizytówkę, na której znajdą się wszystkie najważniejsze informacje o Tobie lub Twojej firmie. Rozkręcasz e-commerce? Napisz o tym. Chcesz zachęcić odwiedzających do wizyt w sklepie stacjonarnym? Dodaj adres i zdjęcie okolicy. Wygrałeś branżową nagrodę? Pokaż nagranie, na którym ją odbierasz albo… Zresztą sam wiesz już, co mam na myśli, prawda?

A szukając kolejnych inspiracji, zajrzyj na fanpage Guya Kawasakiego. Ten człowiek wie, jak opowiadać o sobie.

cover_photo

2. Opowiedz swoją historię

Jeśli nie chcesz poświęcać zbyt wiele czasu na mówienie o sobie, skup się na swojej historii.

To idealne rozwiązanie zwłaszcza dla marek, które działają na rynku od dłuższego czasu i – szczerze mówiąc – najlepsza opcja na to, aby zbudować zaufanie wśród odwiedzających (bo przecież pokazujesz czarno na białym, jak wielkie masz doświadczenie). Nic dziwnego, że ten pomysł na cover photo chętnie wykorzystują instytucje finansowe i inne branże wysokiego ryzyka.

Moim faworytem od dłuższego czasu są linie lotnicze KLM – sam przekonaj się, dlaczego.

cover_photo2

3. Pokaż, z kim i jak pracujesz

A co, jeśli zamiast zaufania chciałbyś budować konkretny wizerunek? Na przykład wiarygodnego pracodawcy?

Jeśli nie masz na swoim koncie nagród, którymi mógłbyś się pochwalić (wspominałam już o tym w punkcie nr 1), pochwal się swoją kulturą organizacyjną. Możesz na przykład dodać nagranie z wyjazdu integracyjnego, przygotować kolaż zdjęć z ważnych firmowych wydarzeń, wkleić kilka opinii pracowników na temat Twojej firmy… Nic Cię nie ogranicza – może poza Twoją kreatywnością, ale dlatego właśnie zostawiłam ci poniżej małą inspirację.

(Poniżej ciąg dalszy artykułu...)

Bo prawdziwym mistrzem w budowaniu wizerunku za pomocą cover photo jest agencja Sprinklr – doczekała się nawet własnego hashtaga #sprinklrlife, pod którym każda ciekawska dusza znajdzie więcej materiałów nawiązujących do tego, co akurat dzieje się na cover photo. Fajnie, prawda?

cover_photo3

4. Pokaż, co masz

Znam coś jeszcze fajniejszego, na przykład dzielenie się tym, co masz. Mówiąc najprościej – pokazywanie aktualnej oferty.

W ten sposób możesz uwypuklić najważniejsze zalety wybranych produktów i pokazać cechy, które trudno opisać w „zwykłych” reklamach. A najlepsze jest to, że Facebook pozwala od jakiegoś czasu na więcej niż jedno zdjęcie w cover photo (rozwiązał to w formie slidera), więc nie musisz gorączkowo zastanawiać się, którą ofertę wybrać.

Nie musisz jej nawet jakoś specjalnie opisywać. Większość Twoich potencjalnych klientów to wzrokowcy, a media społecznościowe bazują w dużej mierze na obrazkach – istnieje więc spora szansa, że ładne, estetyczne zdjęcie zrobi robotę. Tak, jak na przykład cover photo na fanpage’u marki Thermomix.

cover_photo4

5. Pokaż, co będziesz miał

Temat produktów wygląda trochę inaczej, jeśli dopiero wchodzisz na rynek i nie masz się jeszcze czym pochwalić.

W takiej sytuacji najlepiej pokazać to, co dopiero znajdzie się w Twojej ofercie – z datą premiery, specjalnym kodem zniżkowym dla nowych klientów albo dedykowanym hashtagiem. Ten ostatni może całkiem przyzwoicie napędzić szum wokół Ciebie – zwłaszcza jeśli wykorzystasz któryś z popularniejszych tagów (możesz sprawdzić je w którymś z narzędzi opisanych tutaj).

A po inspiracje odsyłam Cię na fanpage Avonu.

cover_photo5

6. Pokaż, co obiecujesz

Przejdźmy teraz do propozycji dla tych, którzy chcą pokazać coś więcej niż tylko produkt. Media społecznościowe sprzedają styl życia, więc idea pokazywania w cover photo tego, co czeka użytkowników po skorzystaniu z oferty, nie jest jakoś specjalnie odkrywcza.

A mimo to nadal działa – sprawdziliśmy to na własnej skórze.

Cover photo to największy element fanpage’a, ale mimo to nie jest wystarczająco duży, aby zmieściły się na nim wszystkie opinie naszych klientów (opisy produktów i promocje dyplomatycznie przemilczymy – tych też jest całkiem sporo). W tej sytuacji postawiliśmy na krótkie hasło, które podsumowuje całą ideę stojącą za Coraz Lepszą Firmą, a przy okazji pokazuje też, czego można się po nas spodziewać. I takie wykorzystanie cover photo mówi o Tobie równie dużo, co wizytówka albo przedstawienie produktu.

cover_photo6

7. Sprzedawaj

A skoro już rozmawiamy o obietnicach, czemu by nie poruszyć tematu sprzedaży?

Wielu administratorów traktuje cover photo jak wirtualną tablicę ogłoszeń, na której można do woli wieszać reklamy. I coś w tym jest – reklamy i posty sponsorowane, mimo ostrożnego targetowania, nie zawsze trafiają przecież tam, gdzie powinny. W przeciwieństwie do cover photo – bo żeby je zobaczyć, musisz być na tyle zainteresowany tematem, aby odwiedzić konkretną stronę na Facebooku.

Wie o tym Michał Szafrański (z fanpage’em „Jak oszczędzać pieniądze”), który bardzo lubi wykorzystywać przestrzeń cover photo w celach sprzedażowych. I muszę przyznać, że sama po raz pierwszy dowiedziałam się o jego nowej książce (i kupiłam ją) właśnie za pośrednictwem zdjęcia w tle – więc to rozwiązanie może sprawdzić się też u Ciebie.

cover_photo7

8. Podziel się zniżką

Gdyby Twoje wyniki sprzedażowe nie były zadowalające, zawsze możesz przemycić na cover photo kod zniżkowy, który dodatkowo zachęci Twoją publiczność do zakupów. A jeśli nie kod, to przynajmniej fragment kampanii reklamowej lub inny dodatkowy bodziec zakupowy – tak, jak robi to H&M.

cover_photo8

Jak widzisz, Facebook jest jak dobra firma budowlana, która daje wiele możliwości na przebudowę Twojej wirtualnej działki. I – zupełnie jak w świecie remontów – tylko od Ciebie zależy to, w jaki sposób wykorzystasz jego możliwości. Bo dopóki będą spójne z Twoja linią komunikacji, wszystkie chwyty są dozwolone.

Inspiracje już masz. Pytanie – co z nimi zrobisz?

Paulina Pietrzak-Jaworska

Specjalista w dziedzinie content marketingu i mediów społecznościowych. Na co dzień opiekuje się Fanpage’em Coraz Lepszej Firmy i Forum Coraz Lepszych Przedsiębiorców oraz wspiera rozwój bloga.