Inspiracje

„Jeszcze jeden”, czyli dlaczego Coraz Lepsza Firma towarzyszy Przedsiębiorcom już 8 lat

Martyna Kosienkowska

Praca w Coraz Lepszej Firmie jest przyjemnością, w końcu jesteśmy Great Place to Work, ale nie oszukujmy się, jest też… ogromnym wyzwaniem. No dobra, bądźmy zupełnie szczerzy, czasem jest po prostu orką.

Zwyczajnie walczymy: leją się krew, pot i łzy. Tak jak Ty, Drogi Przedsiębiorco, walczysz codzienne w swojej firmie: może ze złą komunikacją, może z brakiem czasu, a najczęściej z własnymi słabościami.

Czy przyszło nam do głowy, żeby to rzucić, robić coś łatwiejszego? Myślę, że niektórzy z nas pomyśleli o tym choć raz. Czasem budzimy się rano przerażeni skalą wyzwań, czy liczbą spraw do ogarnięcia. Ale jest coś, co sprawia, że nigdy nie zrezygnujemy z pracy w Coraz Lepszej Firmie.

Wiesz, co to takiego?

To… Ty.

Jeszcze jeden

Bo kiedy wydaje nam się, że przez kolejny problem już nie przejdziemy, pojawia się mailowa wiadomość od naszego Klienta wrzucona przez dział obsługi na wspólny czat, albo krótkie podsumowanie rozmowy, którą dzieli się sprzedawca, albo wzruszające historie przynoszone przez naszych konsultantów na firmowe spotkania.

To dzięki takim chwilom wiemy, że warto znów dać z siebie wszystko. Pcha nas do przodu myśl „Jeszcze jeden”: jeszcze jeden Przedsiębiorca, który może spać spokojnie, jeszcze jeden, który w końcu pogra z synem w piłkę, jeszcze jeden, który nareszcie, po 20 latach harówki, zaczyna zarabiać godne pieniądze, jeszcze jeden…

Każdy z nas, pracowników Coraz Lepszej Firmy, ma w głowie swojego własnego „jeszcze jednego”. To człowiek, którego historii nie zapomni; taki, na którego życie autentycznie wpłynęliśmy, ale to jednocześnie człowiek, który dopiero stanie na naszej drodze, o którego warto powalczyć.

I owszem są też inne czynniki, które motywują nas do pracy… Bo czy Paweł Królak dobrze nam płaci? – Zdecydowanie. Czy obowiązki są maksymalnie dopasowane do naszych predyspozycji i zdolności? – Oczywiście. Czy czujemy, że mamy wpływ na to, co dzieje się w firmie? – Jasne.

I to wszystko jest bardzo ważne, ale jestem przekonana, że to byłoby wciąż za mało… gdyby nie TY.

„Jeszcze jeden” – ma w głowie marketingowiec, który wstaje o 5 rano, żeby ze świeżym umysłem przygotować tekst trafiający w sedno… i w serce.

„Jeszcze jeden” – myśli sprzedawca, kiedy podnosi słuchawkę, by wykonać kolejny telefon i s… słuchać, próbując dotrzeć do prawdziwych potrzeb, a nie po prostu sprzedać.

„Jeszcze jeden” – to powtarza sobie dział obsługi, pomagając każdego dnia setkom naszych Klientów.

Dlatego WARTO.

Wszystkie historie naszego „jeszcze jednego” nosimy w sobie i wielu z nas nie chce ich zdradzać, bo są tylko dla nas, ale dziś jest wyjątkowy dzień, więc robimy wyjątek.

Opowiemy o sensie naszej pracy, żebyś wiedział, Drogi Przedsiębiorco, że jesteś dla nas ważny – Ty, właśnie Ty. Oczywiście zajmujemy się Twoją firmą i robimy wszystko, co w naszej mocy, żeby działała jak dobrze naoliwiona maszyna, ale w głowach i sercach mamy przede wszystkim człowieka, który za tą firmą stoi – Ciebie.

Spójrz, co mówili pracownicy CLF-u, gdy poprosiłam ich, żeby podzielili się swoim „jeszcze jednym”…

„Ostatnio często myślę o Panu Mateuszu. Walczyłem o niego, nawet nadgodziny wtedy zrobiłem, ale było warto, a on to docenił. Ło matko, co za historia!

Sytuacja w jego firmie była bardzo nieciekawa, a on czuł się coraz gorzej. Wspomniał, że czasem kłuje go w klatce piersiowej, że córka pyta go, czy w końcu wróci wcześniej. A co on jej odpowiadał? Że nie może, bo jak go nie ma, to firma nie działa, jak powinna!

Ale postanowił, że z nami chce się w końcu uwolnić!

A jak usłyszałem, że mówi do swojego pracownika »nie będzie mnie, bo mam WAŻNĄ ROZMOWĘ«, to naprawdę poczułem, że robię dobrą robotę”.

Krzysztof Halupczok
Coraz Lepszy Sprzedawca


„A ja nie myślę o konkretnym Kliencie, mam w sercu całą wyjątkową społeczność »naszych« Przedsiębiorców. Zaczynając pracę jako osoba windykująca, liczyłam się z ciężkimi rozmowami, trudnościami z kontaktem, pretensjami – szczególnie w ostatnim bardzo trudnym czasie. Nastawiałam się na najgorsze – w końcu dzwonię po pieniądze.

Tymczasem takie trudne rozmowy są bardzo rzadkie. Najczęściej Klienci dziękują za przypomnienie, przepraszają za opóźnienia, są bardzo obowiązkowi i terminowi, a nawet sami z siebie informują mnie o płatnościach... Niejeden raz zdarzyło się, że Klienci dzwonili lub pisali do mnie, żeby potwierdzić: »Pani Marto, tak jak obiecałam/obiecałem, dzisiaj opłaciłam/opłaciłem fakturę«. Mimo że pracuję już rok, cały czas to zachowanie Klientów jest dla mnie bardzo niezwykłe i miłe”.

Marta Szęszoł
Coraz Lepszy Papierolog


„Mam tę ogromną przyjemność bycia opiekunem naszej Coraz Lepszej Społeczności.

Co jakiś czas pytam Uczestników Programu Rozwoju, co u nich, co dobrego słychać. Odpowiedzi zawsze wywołują uśmiech na twarzy. :)

Czasami opowiadają o dużych zmianach, milowych krokach w swojej firmie. Czasami dzielą się z pozoru małymi sukcesami, które jednak bardzo grzeją serducho: a to udało się wykroić czas na obiad z rodziną, a to ktoś pojechał na urlop po raz pierwszy od lat.

Każda z tych najmniejszych zmian jest dla mnie motywacją, żeby dalej robić to, co robimy i dodaje mi to dużo siły na każdy dzień.

Po prostu – widzę, że warto.

W Programie Rozwoju jest Uczestnik, który co miesiąc, po otrzymaniu faktury, pisze do mnie maila z informacją, że ją opłacił i z życzeniami miłego dnia. Dodatkowy uśmiech w miesiącu więcej. :)

Jeden z naszych Klientów zapytał mnie przy jakiejś okazji, kiedy mam imieniny i urodziny. Kilka miesięcy później wrócił do mnie z pięknymi życzeniami – zapisałam te wiadomości w serduchu.

Podczas »Dzień dobry«, czyli telefonu, którym witamy Uczestników w Programie Rozwoju, nie raz padały słowa o tym, że dzięki dołączeniu do Programu Rozwoju Przedsiębiorca w końcu czuje, że nie jest sam, że ma koło siebie kogoś, kto rozumie, że do tej pory czuł się samotny i dzięki Forum Coraz Lepszych już się tak nie czuje.

Kiedyś rozmawiałam z jedną z naszych Uczestniczek, Panią Magdą, witając ją w Programie Rozwoju. Parę tygodni później wróciła do mnie z bardzo osobistą wiadomością, w której dziękowała za troskę i opiekę – to taki rodzaj wiadomości, który zostaje z nami na zawsze i udowadnia, że zwykła ludzka życzliwość ma ogromną moc”.

Marysia Kadryś
Coraz Lepszy Lider Działu Obsługi Klienta


„Przez trzy lata odbyłam z naszymi Przedsiębiorcami setki spotkań, przegadaliśmy tysiące godzin.

Właściwie każda 6 sesja Osobistego Kompasu Rozwoju, którą prowadzę, jest dla mnie wzruszająca i każda pokazuje, jak bardzo warto robić to, co robimy.

Słyszę od Klientów na przykład: jestem dzisiaj mocniejszy/a, spokojniejszy/a, bardziej świadomy/a, zacząłem/am patrzeć na siebie z szacunkiem, godnością, dumą, większą wyrozumiałością, akceptacją. Wiem, co mam robić, gdzie iść, a przede wszystkim wiem, kim jestem i co jest dla mnie ważne.

Podczas moich spotkań z Przedsiębiorcami sięgamy też do specjalnych ankiet, które uzupełniają m.in. ich pracownicy. To zawsze niezwykle wzruszające, gdy czytamy w nich: zadbaj o siebie, widać, że jesteś przemęczony/a, za dużo na siebie bierzesz. Słyszę wtedy od właścicieli firm: »Wiedziałem, że dobrze o mnie myślą, ale to, co jest tutaj napisane, jest po prostu niesamowite«, albo: »Mam wspaniałych ludzi w zespole, dziękuję Ci, Agata, że dzięki temu mogę to naprawdę zobaczyć i docenić«.

U jednego z Klientów w procesie mocno stawialiśmy na jego równowagę pomiędzy pracą a życiem prywatnym. W ramach zmian pojechał wtedy z żoną na romantyczny weekend i… żona zaszła w ciążę. Ten człowiek powiedział mi niedawno z uśmiechem na ustach i rumieńcem na twarzy, że córeczka ma już 9 miesięcy i dostała na imię Agatka!

Inny Przedsiębiorca wyznał: »Jestem o lata świetlne dalej, niż kiedy się poprzednio spotkaliśmy. Wdrażam zmiany, byłem z żoną pierwszy raz od 10 lat na wakacjach – dało się! Jako jedyni w branży nie pracujemy w nocy – zaczynamy pracę jak normalni ludzie o 8:00 – da się! Kiedyś to było dla mnie niewyobrażalne, żyłem jak niewolnik. Teraz z radością patrzę w przód«.

Słyszę też podczas spotkań: »Nigdy nie patrzyłem/am na siebie w ten sposób. Myślałem, że to moja największa wada. Teraz wiem, że mogę ją przekuć w największy atut«, albo: »Czuję, jakbym dzięki Tobie poznał przyjaciela, który już zawsze będzie ze mną – siebie«.

To niesamowite, że mogę uczestniczyć w takich zmianach w życiu naszych Klientów!

Agata Kluczyńska
Coraz Lepszy Ekspert Rozwoju Talentów


“Wiele razy otwierałam szeroko oczy, przeprowadzając wywiady z naszymi Przedsiębiorcami. Opowiadali mi o tym, jak dużo pracowali, o kłopotach z pracownikami, z urzędami, ze zdrowiem. O długach, zniszczonym życiu rodzinnym. Nie to jednak powodowało moje zdumienie. Chodziło o dalszy ciąg ich historii…

Słuchając ich, myślałam sobie: Boże, ja bym się po tym wszystkim już nie podniosła, rzuciłabym to w cholerę.

Ja bym się poddała. Ale nie oni.

Oni po prostu brali wyzwania na barki i znowu szli walczyć: szukali rozwiązań, dźwigali odpowiedzialność za najtrudniejsze decyzje i po kolejnej nieprzespanej albo przepłakanej nocy znów stawali na pierwszej linii frontu.

Za każdym razem uświadamiali mi, po pierwsze, że Przedsiębiorcy to naprawdę wyjątkowi ludzie, po drugie, że mamy w sobie więcej siły, niż nam się zdaje, a po trzecie, że ja też chce być takim twardzielem. :)

W tych rozmowach wybrzmiewała również często jedna prawda: że nie warto zmagać się z życiem samotnie, że inni mogą pomóc, wesprzeć albo po prostu wysłuchać.

Niestety nie zawsze Przedsiębiorcy znajdują wsparcie w swojej firmie czy wśród najbliższych. I wtedy z pomocą przychodzimy my – Coraz Lepsza Firma. I wtedy padają na przykład takie słowa:

»To też wielkie szczęście, że mogłam w tym czasie korzystać z Forum Coraz Lepszych Przedsiębiorców, na którym właściciele firm wspierają się nawzajem. I że po prostu od tego czasu, kiedy zostałam unieruchomiona w łóżku z pierwszą lekcją Programu Rozwoju, CLF ciągle mi towarzyszy i naprawdę prowadzi mnie za rękę«.

Joanna Kaczmarek
Uczestniczka Programu Rozwoju

»Forum Coraz Lepszych Przedsiębiorców jest ogromną wartością. Dzięki niemu współpracuję z kilkoma osobami – wiem, że są rzetelne i ufam im, powierzając problemy swojej firmy. Jest to jedyna grupa, na której nie ma hejtu, tylko merytoryczna i szczera dyskusja. Są pochwały, ale i otwarcie mówi się, co robimy źle«.

Agata Perek
Uczestniczka Programu Rozwoju

»Z każdą sesją Kompasu odcinałam kolejną linę i stawałam się coraz silniejsza. Czułam, że idę dalej, że niektóre moje zachowania się zmieniają, że szybciej podejmuję decyzje, że mam wyraźniejszy obraz sytuacji, które mnie spotykają. Teraz, gdy odcięłam te liny, uzbrojona w siłę zaakceptowałam uprząż i zostawiłam ją sobie, żeby doczepić paralotnię, a może balon, który poniesie mnie hen… aż do marzeń«.

Izabela Koziołek-Wojtas
Uczestniczka Programu Rozwoju

A mnie niosą te historie i nie pozwalają poddać się bez walki."

Martyna Kosienkowska
Coraz Lepszy Lider Działu Marketingu


No cóż, sam widzisz, Drogi Przedsiębiorco. Po 8 latach pracy z takimi Klientami możemy powiedzieć tylko…

Dziękujemy

Te wszystkie historie pokazują jedno – my wszyscy, zespół Coraz Lepszej Firmy, mamy codziennie do czynienia z niezwykłymi Klientami.

Co znaczy: niezwykłymi?

To znaczy z takimi, którzy walczą. Mimo wszystko. Przecież żeby przetrwać z własną firmą to, co wydarzyło się w ciągu ostatnich 2 lat w Polsce i na świecie, naprawdę nie można być zwyczajnym człowiekiem, nie sądzisz, Czytelniku?

Dlatego misja Coraz Lepszej Firmy wybrzmiewa dzisiaj mocniej niż kiedykolwiek wcześniej i ma dla nas jeszcze większe znaczenie:


„Wierzymy w to, że jeśli świat wokół nas ma stać się lepszy, to dokona się to wyłącznie dzięki ludziom przedsiębiorczym, którzy – zamiast narzekać – biorą życie w swoje ręce.

Przedsiębiorcy powinni być doceniani i stawiani za wzór, bo to oni są dziś prawdziwą elitą. To ludzie gotowi do działania, przyjmowania odpowiedzialności, otwarci na ryzyko w stopniu niewyobrażalnym dla osoby, która nie jest Przedsiębiorcą. Tylko tacy ludzie autentycznie zmieniają świat.

Dlatego wszystko, co robimy, służy temu, by ich wspierać”.



I jesteśmy z tego dumni.

Jeśli, Drogi Przedsiębiorco, nie ma Cię jeszcze w naszej Społeczności, wiedz, że mocno trzymamy za Ciebie kciuki i bardzo Ci kibicujemy. Doskonale wiemy, z czym mierzysz się na co dzień. Świat rzuca Ci kłody pod nogi, ale idziesz dalej – krok po kroku. Gratulujemy Ci determinacji i siły! Pamiętaj tylko, że nie musisz być w tym wszystkim sam.

A jeśli, Drogi Przedsiębiorco, jesteś już z nami – dziękujemy Ci za każdy wspólny dzień. Dziękujemy, że na Forum Coraz Lepszych Przedsiębiorców dzielisz się swoimi sukcesami, ale dziękujemy przede wszystkim za to, że ufasz nam na tyle, by otwarcie dzielić się problemami i szukać pomocy. To jest prawdziwa odwaga!

Nie byłoby dzisiaj Coraz Lepszej Firmy, gdybyście Wy, Drodzy Przedsiębiorcy, nie podjęli wyzwania, by każdego dnia walczyć o swoje firmy i swoje lepsze życie.

Dziękujemy za Waszą wytrwałość. Mieć takich Klientów to dla nas zaszczyt!

Zespół Coraz Lepszej Firmy

8 Urodziny Coraz Lepszej Firmy

POBIERZ BEZPŁATNY PORADNIK

„Przebudzenie Przedsiębiorcy”

7 ważnych lekcji dla każdego właściciela (małej) firmy



  • Jak zmienić ciągłe "gaszenie pożarów" w firmie w stabilny wzrost,
  • 3 proste (i skuteczne) narzędzia, które sprawią, że Twoi pracownicy zawsze będą wiedzieli co i jak mają zrobić,
  • 5 kluczowych elementów strategii biznesowej, bez których nie osiągniesz wysokich zysków.

pp_new

Pobierając materiały, wyrażam zgodę na otrzymywanie newslettera i informacji handlowych od Coraz Lepszej Firmy.
Mogę cofnąć zgodę w każdej chwili. Dane będą przetwarzane do czasu cofnięcia zgody.
Martyna Kosienkowska

Redaktor bloga Coraz Lepszej Firmy. Wcześniej redaktor prowadzący w wydawnictwach biznesowo-marketingowym i medycznym. Prowadziła kilka blogów internetowych, m.in. o e-handlu i zdrowiu. Współpracowała z wydawnictwami uniwersyteckimi, dbając o wysoki poziom językowy książek.